Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 20:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
hej jeg var inde på staden med min ven for nyligt.
min ven købte 2 færdige rullede joint med 0.7 gram pot i (ifølge pusheren)
så er det han opdager efter at han er kommet hjem, at i en af jointsene er det også tobak i, og den anden er af ren pot.

er han blevet snydt ? fordi hvis der er tobak i den ene af dem kan der jo ikke være 0.7 gram pot i, fordi de er lige store.

også lige et andet spørgsmål,
han ved jo ikke om tobakken er ristet? eller om manden bare har lagt tobak i direkte uden at fjerne nikotinen. er der ikke en måde at finde ud af om den er ristet.

Svar med citat  
Site Webmaster
Brugeravatar

Gæst skrev:
så er det han opdager efter at han er kommet hjem, at i en af jointsene er det også tobak i, og den anden er af ren pot.

er han blevet snydt ? fordi hvis der er tobak i den ene af dem kan der jo ikke være 0.7 gram pot i, fordi de er lige store.

Tjoeh det kunne der vel. Det kan være mikset meget fint ud i den ene og knap så fint i den anden.

Gæst skrev:
han ved jo ikke om tobakken er ristet? eller om manden bare har lagt tobak i direkte uden at fjerne nikotinen. er der ikke en måde at finde ud af om den er ristet.

Er tobakken tør? Eller så det vel heller ikke det store problem. Ved pot eller skunk plejer jeg kun at riste tobakken meget lidt.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Svar med citat  
Jugg skrev:
Gæst skrev:

Tjoeh det kunne der vel. Det kan være mikset meget fint ud i den ene og knap så fint i den anden.

Gæst skrev:

Er tobakken tør? Eller så det vel heller ikke det store problem. Ved pot eller skunk plejer jeg kun at riste tobakken meget lidt.

kan man ikke få såkaldte "Nikotinshock" ?
og så lige en anden ting !

sygdomme som bliver overført via spyt, har de en chance for at blive overført fra filteret til tobakken, når manden puster da han ristede smøgen (hvis den er ristet).
hehe det lyder nok af et dumt spørgsmål, men vil lige være på den sikre side da jeg holder meget af hygiejne :)

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Hvis du ikke er vant til at ryge smøger så kan du godt opleve nikotinshock hvis tobakken til mixet ikke ristet godt nok.

Ang. overførelse af sygdomme er det meget usandsynligt at en sygdom er blevet overført til tobakken. Selv hvis det er tilfældet varmer du jo tobakken op når du ryger jointen og dræber derved evt. bakterier.

Personligt synes jeg ikke du skal bekymre dig så meget, ryg de to fede, og for fremtiden køb i stedet hash/skunk/pot og lav selv dine joints. Det er også meget hyggeligere. :joint:

Svar med citat  
Blå time skrev:
Hvis du ikke er vant til at ryge smøger så kan du godt opleve nikotinshock hvis tobakken til mixet ikke ristet godt nok.

Ang. overførelse af sygdomme er det meget usandsynligt at en sygdom er blevet overført til tobakken. Selv hvis det er tilfældet varmer du jo tobakken op når du ryger jointen og dræber derved evt. bakterier.

Personligt synes jeg ikke du skal bekymre dig så meget, ryg de to fede, og for fremtiden køb i stedet hash/skunk/pot og lav selv dine joints. Det er også meget hyggeligere. :joint:

okay :)
men de så bare rigtige dejlige ud kunne ikke modstå dem :D

kan nikotinshock give "bad trip" ?
i så fald er det jo bedst hvis jeg giver den til en ven eller noget . fordi ville ikke have ødelagt en god oplevelse som kostede mig 40 kr :(

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Nikotinshock kan ikke give decideret badtrip, men kan være yderst ubehageligt og foresage kvalme/opkast. Hvis du vil udsætte en ven for det så bare forær ham den ;)

Svar med citat  
Men altså den der kvalme varer jo kun så længe nikotin rusen varer ? Altså 5-6 minutter

Svar med citat  
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
For mig kan nikotin + cannabis forårsage kvalme der varer over en time, men det er meget individuelt fra person til person. Det underligste af det hele er at jeg har røget smøger fast uden problemer (er dog stoppet nu), det er kun cannabis + tobak blandingen der absolut ikke fungerer for mig.

Svar med citat  
Blå time skrev:

Jeg kan også godt lide at rulle dem selv :) men problemet er bare det at med hensyn til pot/skunk, ved jeg ikke hvordan jeg skal gøre.
altså med hash ved jeg godt hvordan man laver en joint.
har bare hørt at med pot / skunk skal du klippe stilk /frø osv osv af .
det er lidt besværligt især da jeg ikke ved noget om det :P

Svar med citat  
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Gæst skrev:
Blå time skrev:

Jeg kan også godt lide at rulle dem selv :) men problemet er bare det at med hensyn til pot/skunk, ved jeg ikke hvordan jeg skal gøre.

Du har jo nærmest selv givet dig dit svar. Fjern frøene (hvis der er det) og stilke - pulveriser lortet og gør som du plejer med hash?

Svar med citat  
kemal skrev:
Gæst skrev:
Blå time skrev:

Du har jo nærmest selv givet dig dit svar. Fjern frøene (hvis der er det) og stilke - pulveriser lortet og gør som du plejer med hash?

jeg har aldrig set hvordan frøene osv ser ud. men hvis jeg får fat i noget på et tidspunkt kommer jeg lige forbi her og spørg så jeg får det gjort 100% rigtigt :P

jeg troede at hvis man spurgte om pot på staden så fik man det klar-gjort. Altså klar til at komme i en joint

men grindes? det har jeg sgu ikk hørt om før, men jeg har da heller ikke stor erfaring med emnet :D

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Når du får pot så sidder det jo i et topskud eller flere. frøene er ikke til at tage fejl af, det er ikke sikkert at du støder på frø hvis du køber pot på staden da de kan ha "plukket" topskudene for frø inden, og i virkeligheden har frøene ikke noget at sige så du behøver ingengang fjerne dem. Efter du har gjort det så kan du alt efter om dit pot er knastørt eller en smule fugtigt enten knuse det mellem dine fingre eller rive det fra hinanden/bruge en saks, til at stykkerne har ca samme størrelse som tobakken.. og til sidst, så er det bare at fylde og ryge 8)

Svar med citat  
Når okay tak :P

Svar med citat  
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Skou skrev:
Når du får pot så sidder det jo i et topskud eller flere. frøene er ikke til at tage fejl af, det er ikke sikkert at du støder på frø hvis du køber pot på staden da de kan ha "plukket" topskudene for frø inden, og i virkeligheden har frøene ikke noget at sige så du behøver ingengang fjerne dem. Efter du har gjort det så kan du alt efter om dit pot er knastørt eller en smule fugtigt enten knuse det mellem dine fingre eller rive det fra hinanden/bruge en saks, til at stykkerne har ca samme størrelse som tobakken.. og til sidst, så er det bare at fylde og ryge 8)

Før prøvet et frø der springer i en joint? Jo fjern dem - eller rettere undgå dårlige dyrkere.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Buy that shit, grind that shit, roll that shit, smoke that shit, pass that shiiiiiit :joint:

Svar med citat  
Medlem

:hm: :stupid:

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Hvis du har en alm si kan du smide det der i og køre det gennem den, bare gnide lidt med det på siderne, så ryger de gode ting igennem og frø og stilke bliver for meste parten i sien. Potten bliver rimelig findelt, det løser du med en grov tobak til, så giver det luft igennem. Synes det giver et godt brændings forhold med 2/3 pot og 1/3 tobak. Plejer at regulere styrken efter indtagelse og ikke hvor meget man får i jointen på en gang, så ryger jeg bare det mindre som regel eller det mere og har en joint der brænder godt og man kan nyde i lang tid.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]