Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 21:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hash kage!?
Hej Psychedelia :peace:
Jeg går og overvejer at lave en hash kage, som skal nydes i fællesskab
med nogle gode venner.

Jeg har derfor søgt oplysninger her på sitet og på google, og kommet frem
til en fremgangsmåde der lyder nogenlunde fornuftig:
Jeg har købt et færdigmix til brownies fra Maizena. Det eneste der skal
tilsættes er mælk og margarine. Der skal tilsættes 50 gr. smeltet margarine.
Jeg smelter de 50 g magarine og fyrer ca. 5 g god hash i. Herefter lader jeg
det simre i ca et kvarter, hvorefter jeg hælder det i det blandede kagemix
og mælk, rører det sammen, kommer det i en bradepande og smider den i
ovnen i en halv time ved 175 grader. Herefter skærer jeg kagen ud i 10
brownies.

Nu til mine tre spørgsmål:

1. Ser min metode nogenlunde rigtig ud? Er der noget jeg skal ændre, huske på eller nogen der har gode råd?
2. Jeg regner med, første gang at gøre det med en enkelt kammerat eller 2 måske, hvor vi spiser et stykke hver (0,5 g),
det skal lige siges at vi har en forholdsvis høj tolerance fra rygning (KUN joints, bong kan skride :mrgreen: ), og bekendt
med rusen man opnår af at ryge det,
men ikke de store erfaringer med at spise det. Er 0,5 g for meget god tjald eller lyder det meget rimeligt, efter som det
er den mængde der plejer at være i vores joints.
3. Som i nok kan regne ud så ryger der ikke lige 10 stykker ned på en aften. Jeg kunne godt tænke mig at vide, om det
beskadiger hashen hvis jeg fryser stykkerne ned i poser, 2 i hver pose?

På forhånd tak fra kagemanden :cheers:

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

1: Jeps, det ser fint ud. Personligt ville jeg dog nok vælge noget andet end en slatten færdigblanding.

2: Jeg synes at det lyder meget rimeligt. Start med et stykke, og lad for guds skyld være med bare at æde mere fordi I bliver utålmodige. Jeg har ofte oplevet at det har taget helt op mod halvanden time. Giv det en god chance, inden I spiser mere.

3: Du kan sagtens fryse det, men de vil så bare ikke være ligeså lækre når du tør dem op igen. Min erfaring siger mig at det er RIGTIGT nederen at skulle sidde og æde sig skæv i noget man synes er klamt og tørt.

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Du kan sagtens reducere simretiden i smørret med 10-12 minutter.
Jeg ved ikke hvem der påstår, at det skal smadre i et helt kvarter?
3-5 minutter er rigeligt. Husk på at temperaturen er et godt stykke over 100°C, når smørret koger :wink:
Velbekomme!

Svar med citat  
Tak for de hurtige svar. Jeg holder mig dermed til min opskrift, men overvejer stadig simretiden?
Min tidligere beslutning om at lade den simre i et kvarter var hovedsageligt truffet på baggrund
af det, som dem af mine kammerater der har haft success med at lave det før har fortalt mig, og
så fra denne tråd: Hashkager mod smerter i stedet for morfin.................

Er der nogen be-/afkræfte det, som CannaChem er inde på med kraftig reducering i simretiden?
Og så lige et spørgsmål angående den gastronomiske del af tilberedningen: Kan godt være det
er et dumt spørgsmål, men kender ganske enkelt ikke særlig meget til kokkerering, kan jeg godt
udskifte margarine med smør, og så stadig få THC´en til at binde sig, OG lave en velsmagende (!?)
og ordentlig spas-kage?

Håber i kan hjælpe mig endnu en gang - mange tak fra Kagemanden

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Reducer roligt simretiden - 5 minutter er fint. Og lad være med at gøre det ALT for varmt - begynder det at syde og boble, er det for meget. Det skal faktisk bare smeltes helt, og have lidt tid til at hashen kan optages i det.

Og jeps - jeg får også kuldegysninger bare ved ORDET margarine. Udskift trygt med smør.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Ja du kan sagtens udskifte med smør. Det vigtige er at der er fedt fordi at THC bliver udvundet af fedt.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Og for guds skyld hellere brug mindre af noget godt hash, frem for mere af noget knapt så dårligt, for det har virkelig meget at skulle have sagt med hensyn til smagsoplevelsen. Hvis man bruger noget rigtig godt hash, er smagen endnu bedre end den oprindelige, og det samme kan desværre ikke siges om kedelig hash :) Men eller er pandekager også helt genialt, nu bliver man jo helt sulten. Held og lykke med kagen :)

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
kommer også meget an på hvad det er for noget hash med simre tiden!

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]