Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 23:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
hej psychedelia, vil bare sige jeg har fulgt med her inde i noget tid nu, og det er bare kanon. i har givet mig en kæmpe respekt for stoffer som jeg ikke havde førhen hvor jeg proppede mig selv med methdrone.
TAK for det, siden her har også givet mig en større nysgerrighed inden for lsd, som jeg kun har prøvet en gang hvor alt der kunne gå galt, gjorde det. og lige siden har jeg følt mig ved siden af mig selv. tror i det ville være en god ide med et andet lsd trip for at kunne blive mig selv igen ?

Svar med citat  
Nej - det tror jeg ikke.

Jeg tror du skal give dig selv og din psyke tid til at lande igen.

Du oplyser ikke noget om hvordan og hvor lang tid det er siden du fik et dårligt trip.

Derfor det korte svar.

Svar med citat  
7 måneder men det er vel lige meget hvor langt tid, men har nu besluttet mig om at prøve med lsd igen med gode omgivelser og rigtige venner.
for at se hvad det gør ved mig. hilsen tråd starter

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Men du ved jo ikke om du vil få nøjer på i sidste øjeblik over at det vil ende som sidste gang..
altså.. hvis du nu sidder sammen med vennerne og hygger, har indtaget noget lsd og når effekten viser sig, får du pludselig nøjer på, måske fordi du får lidt den samme fornemmelse som sidste gang, der fremkalder det hele igen.. jeg vil fraråde dig det, og måske som nævnt tidligere, prøve at give psyken lidt tid til at lande i .... slappe lidt af du ved...og hvis det ikke virker kunne du jo evt søge lidt lægehjælp og fortælle dem om dine problemer..
Og for din ejen skyld, så husk at vær ærlig over for din læge, er sikker på ( hvis din læge er god ) at han vil hjælpe dig så godt han nu kan.. og hvis han ikke kan, sender han dig nok videre til nogen der kan :)

held og lykke

Svar med citat  
har snakket med læge. og han siger jeg formentlig er blevet sindssyg af methchaten. men tror nu selv mere på det var den tur på lsd,
og er lidt i troen om at lsd har forskruet min hjerne.

Svar med citat  
Netop derfor jeg skriver at du skal give din psyke tid til at lande igen.

"og er lidt i troen om at lsd har forskruet min hjerne." - og nu vil du så tage yderligere trip ?

"har snakket med læge. og han siger jeg formentlig er blevet sindssyg af methchaten" - har ingen idé om hvad methchaten er og hvad det gør, men alene den udtalelse gør bestemt ikke mere LSD til nogen løsning.

Hvad synes du egentlig selv...

Svar med citat  
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Det er muligt at korrigere en tidligere dårlig oplevelse ved at tage et nyt trip. Men pas på og vær forsigtig! Det ville hjælpe lidt hvis du fortalte hvad det præcis var der gik galt sidst. Så er det nemmere at vurdere om det er en god eller dårlig ide.

Der er også andre måder at stabilisere psyken på. Især meditation er et utroligt godt værktøj. Så det kunne du også overveje at lære.

Svar med citat  
det er netop meditaton jeg har tænkt på at udføre sammen med lsd for at rense hovedet, vis man kan sige det sådan.

Svar med citat  
Wiki Admin
Brugeravatar

tråd starter skrev:
det er netop meditaton jeg har tænkt på at udføre sammen med lsd for at rense hovedet, vis man kan sige det sådan.

Hvor erfaren er du i meditation (uden lsd indblandet)?

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Som andre også er inde på, må du forklare os, hvad det var der gik galt, før vi kan til- eller fraråde dig noget. En smule forhistorie ville også hjælpe. Du starter selv tråden med:
gigiigmfmfmf skrev:
... i har givet mig en kæmpe respekt for stoffer som jeg ikke havde førhen hvor jeg proppede mig selv med methdrone. ...

Dit overforbrug af andre stoffer kan også have været skyld i din ændrede sindstilstand. Derfor er du nødt til at fortælle noget om dig selv og dine oplevelser.

Jeg vil umiddelbart, nu hvor jeg ikke ved så meget om din situation, fraråde dig et nyt LSD-trip. Derimod vil jeg foreslå dig at meditere, som du også selv er lidt inde på. Det vil måske kunne stabilisere din psyke. Hvis du i forvejen mediterer fast, ville en lav dosis LSD og meditation være en mulighed.

Hvor gammel er du forresten? Da jeg var yngre, troede jeg tit, at jeg var helt ved siden af mig selv og aldrig ville blive normal. Alt sammen fordi jeg tænkte for mange psykedeliske og eksistentielle tanker. Det jeg prøver at sige er, at din ændrede sindstilstand kan være aldersbetinget og ikke et produkt af dit stofmisbrug eller LSD-trip.

Svar med citat  
jeg er 17, og har skam givet mig selv ro i snart et år ved bare at ligge der hjemme og tænke,
syntes ikke rigtig det har givet mig noget. jeg ved sevfølgelig ikke om det er andre stoffer der er skyld i den her pykose tilstand.

Svar med citat  
Wiki Admin
Brugeravatar

Psykose-tilstand? Rolig nu.
Tror ikke du kommer nogen vegne med din mentale tilstand ved at ligge og tænke. En ny strategi må til.

Du mangler fortsat at fortælle hvor erfaren du er i meditation, og også gerne hvilken teknik du anvender (at ligge og tænke er ikke meditation!).

Det ville også virkeligt være gavnligt med en beskrivelse af det oprindelige trip, hvad der gik galt og hvad du oplevede. Uden mere viden kan vi ikke rigtig give dig nogen gode råd.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Well, det siges jo at hvis man har haft et bad trip på LSD, at det er en god idé at prøve det igen inden for et par uger efter man havde bad trippet, for at ryste det bad trip af sig. Jeg ved dog ikke om det er en god ide når der er gået så lang tid som der er, det kan være der er en anden som kan svare på. Men altså, hvis du beslutter dig for at prøve det så sørg for at der ikke sker nogen uforudsete ting, bliv i vandte omgivelser og forlad dem ikke før trippet er slut, og vær sikker på du gør det med nogen der ved hvad LSD egentlig er, og derfor ved at de ikke skal prøve at tirre dig eller på andre måder være ubehagelige overfor dig. Det er i mine øjne vigtigere end at gøre det med nogen rigtigt gode venner, hvis de venner ikke helt har forstået hvordan et LSD trip er.

Jeg ved ikke om dette er et godt råd, men jeg var lige ved at få et bad trip da jeg tog LSD, jeg tænkte for sygt mange underlige usammenhængende tanker om eksistentialismen, men så prøvede jeg at spille Trackmania hvilket tog alt mit fokus så jeg ikke havde tid til at tænke de tanker længere, men bare levede mig ind i spillet. Så hvis du kan mærke du begynder at trippe dårligt, så hav trackmania klar og se om du kan få tankerne hen på det i stedet :) Trackmania er desuden gratis :-)

Det kunne også lyde som om du har for meget tid til at sidde og tænke. Prøv at se om du kan finde nogen nye interesser, lad det være fitness, sport, spejder, uddannelse really just anything, bare en eller anden interesse der kan fjerne fokus fra dine dårlige tanker.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]