Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 23:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Hejsa Psychedelia, jeg har læst mange af jeres forskellige tråde herinde, og finder mange af dem utrolig informative og inspirende. Dermed sagt har jeg et spørgsmål omkring følgende:

Hvad er forskellen på Codein Phosphate og normal Codein. Sidder inde med nogle Acetaminophen/Codein piller som er opdelt i 300 / 20. Hvoraf 300 mg er Acetaminophen og de andre 20 mg er Codein Phosphate, derudover har jeg nogle på 300 / 10. Hvoraf de 10 mg bare er normal Codein. Jeg har prøvet at indtaget 5 af hver, og fik en utrolig dejlig følelse i kroppen af velvære. Men fik aldrig visuals, og blev utrolig træt ( ikke sove træt vel og mærke, bare doven ).

Hvis jeg indtog 10 af den med Codein Phosphate ville jeg så få et "større trip" end hvis jeg indtog 10 af den anden? Eller er der en forskel på Codein Phosphate og Codein, og hvordan det virker rent biologisk/fysiologisk

Tak

Svar med citat  
Det skal lige siges at jeg ikke opsøger visuals umiddelbart, men har læst nogle tråde herinde hvor folk seriøst tripper på Codein, og måske har jeg lyst til at prøve det, selvfølgelig ved at vide konsekvensen ved at indtage så mange piller der indeholder Acetaminophen

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Du kan ikke "trippe" på kodein.
Kodein er et opiat, der i kroppen omdannes til bl.a. morfin.

Acetaminophen = Paracetamol (det aktive stof i bl.a. panodil).

/idé :idea: : prøv at søg på google, wikipedia efter fx codein, paracetamol osv..

Senest rettet af eelmand 26 dec 2009 16:19, rettet i alt 1 gang.

Svar med citat  
Jeg ved vel og mærke disse ting, men mit spørgsmål som du så undlod at svare på var er der en forskel i fosfat udgaven af Kodein fremfor den normale? Har umiddelbart ikke kunne finde et endegyldigt svar.

Tak for svaret :)

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Okay, synes nu at dit indlæg gav indtryk af, at du ikke har helt styr på hvad kodein er og hvordan det virker.

Codein phosphate er vel bare fosfatsaltet af codein. Ligesom der findes codein hydrochlorid og andre salte. Der er ingen forskel i virkningen.

Svar med citat  
Jeg siger tusind tak for svaret :) Godt nytår!

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du bør være opmærksom på, at det kan være skadeligt for din lever at indtage så store mængder acetaminophen (paracetamol på dansk) som 10 piller indeholder. 3 gram er ikke dødsensfarligt, men jeg tror helt klart det er på grænsen til at kunne give problemer.

For din egen skyld bør du benytte dig af koldtvandsekstraktion af kodeinen.
Det er amerikanske piller du har, så du burde kunne finde en guide til ekstraktionen på bluelight.ru i deres Other Drugs forum.

Svar med citat  
Ja jeg er godt klar over faren ved at indtage 10 - Og tak for svaret, men pillerene er ikke Amerikanske, derimod Iranske :). Har indtaget 8 på en gang uden at få det dårligt, men gjorde det godt nok også 3 dage i træk. Så har tænkt mig at holde en 2-3 ugers pause, ville bare gerne vide forskellen imellem Kodein(Fosfat) og Kodein(Normal) - Bare lige så jeg vidste det :).

Igen siger jeg tusind tak for hjælpen - og godt nytår til dig også! :)

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]