Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 23:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej allesammen,

Mit Cubensis B+ growkit har været igang i omkring en uge nu, og de små svampe har allerede stukket hovedet op og gror dejligt meget fra dag til dag :D jeg glæder mig rigtigt meget til at prøve svampe for første gang - jeg har sat mig rigtig godt ind i sagerne, og føler mig mentalt klar til at kaste mig ud i det.

Jeg skal imidlertid på Roskilde Festival om under en uge, og har i den forbindelse en række spørgsmål jeg håber I kan hjælpe mig med:
1. Tror I umiddelbart svampene har nået deres max-højde inden da? De er omkring 1 cm høje lige nu.
2. Uanset størrelsen bliver jeg vel nød til at høste lige meget hvad - det tager jo et par uger før jeg er hjemme igen, og jeg risikerer vel at de bliver dårlige og ødelægger kittet?
3. Når svampene er høstet skal kittet dunkes igen - kan jeg godt bare dunke det i den uges tid jeg er på Roskilde?
4. Jeg tvivler på jeg kan nå at tørre svampene, dog muligvis i ovnen? Ellers håber jeg de kan holde sig friske i køleskabet i den uges tid jeg er væk?

Og sidst men ikke mindst:

5. Vil det være dumt at tage nogle af svampene med på Roskilde, og have mit første trip der? Det var egentligt planen, men jeg havde håbet at kunne nå at eksperimentere lidt med svampene inden da - jeg har bare ikke haft tænkt på at festivallen var så tæt på.
Det er udelukkende små doser jeg overvejer at prøve på Roskilde - altså svarende til et "Level 1"-trip på Shroomery's skala. Et level 1 trip beskrives således:

"This level produces a mild "stoning" effect, with some visual enhancement (i.e. brighter colours, etcetera). Some short term memory anomalies. Left/right brain communication changes causing music to sound "wider"."

Hvilket jeg umiddelbart synes lyder overskueligt, og samtidig en effekt der ville være cool i forbindelse med en festival. Er I enige? Det skal siges at jeg er afsted sammen med nogen mennesker jeg virkelig stoler på, og som ikke selv tager noget.

Hvis jeg føler mig tryg ved Level 1-trippet, ville det så være okay at gå videre til et Level 2/3 trip? Beskrivelserne findes her:
http://www.shroomery.org/6255/Trip-Reports (mener ikke der sælges noget på siden, så regner med et link er okay).

Når jeg kommer hjem fra Roskilde er det planen at bruge svampene i mere rolige omgivelser, og eventuelt få sat gang i nogen eksistentialistiske tanker. Jeg har en fornemmelse af at der er langt mere i svampene end sjov og ballade, og det er faktisk den side jeg finder mest interessant - på den anden side lyder det som om svampe kunne være med til at gøre Roskilde til en endnu større oplevelse; og så lyder det lidt mere spændende end at drikke sig en kæp i øret ;)

Men hvad mener I - ville det være dumt, eller er det forsvarligt når vi taler lav dose sammen med gode venner?

/JipJap

Svar med citat  
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
1. Når først de begynder at pinne, plejer det at gå hurtigt! Om de største når at slippe hattene ud, når der er under en uge, er tvivlsomt.
2. Ja, høst inden!
3. Stil det i køleskabet uden at dunke det. Pak det i en lufttæt pose.
4. Tør dem ikke i ovnen, svampene har ikk godt af varmen! Jeg tror, en luftblæser vil være den hurtigste metode, og så slutte af med en desiccant til at sikre de bliver knastørre!
5. Nu er Roskilde Festival ikke just den perfekte setting til et trip. Men et let trip (1g tørrede Cubensis eller lignende) ville jeg godt mene var muligt. Sørg for at have nogen til at være der for dig, lad dine venner vide når du tager dem, og vær obs på man nemt kan blive urolig for fremmedes selskab hvis man ønsker at skjule rusen.

Det virker til at være lidt presset det hele, sørg for at være helt sikker på det er det du vil og at du er ordentligt sat ind i hvad du begiver dig ud i! :)

Svar med citat  
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg har engang tørret cubensis i ovnen. Efter grundig søgning på nettet fandt jeg en metode, der skulle være sikker. Meget bekymret og plaget af usikkerhed og tvivl satte jeg dem ind i ovnen (varmluft, for at drage nytte af luftcirkulationen), på hvad jeg husker som laveste temperatur (så er du ihvertfald sikker). Jeg lod dem blive så tørre (igen efter anvisning på nettet), at de kunne pulveriseres i en blender. Der var kraftig effekt og jeg havde nu et ensartet pulver jeg kunne veje præcist af med en vægt og som jeg efterhånden kunne dosere meget præcist. Jeg mærkede ikke et tab af potens.

PS. Tørringen tog meget lang tid (jeg husker det som over et døgn, men det kan skyldes de kvaler jeg gennemgik af frygt for at ende op med et virkningsløst pulver).

Most of the physical world is unseen.

Svar med citat  
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

arpheus, interessant læsning! I så fald ville jeg bruge et termometer, da jeg ikke mener man ikke bør stole på ovnens indstilling.

Svar med citat  
Tak for de hurtige svar :)

Kajkage - du har helt ret i at det er blevet meget presset :) men godt at høre svampene kan nå en nogenlunde størrelse før jeg skal afsted; næste flush skal nok få al den tid det har brug for :D
At smide det i køleren uden vand lyder som en god plan :) ville være surt at miste kittet allerede efter første flush, så tak for dette råd :)

Grunden til jeg ville bruge en ovn er, at jeg jo kommer til at høste i sidste øjeblik. Dem jeg skal have med på Roskilde bliver jeg derfor nød til at tørre relativt hurtigt - har læst om flere der har tørret i ovnen med success; psilocybin og psilocins fordampningspunkter skulle begge ligge over 100 grader. Jeg overvejer derfor at tørre dem med en setting på 50 eller lignende på ovnen - dette ved jeg dog heller ikke om er hurtigt nok.
Hvis jeg tørrer dem så meget som muligt, og så opbevarer dem sammen med en desiccant, er jeg så ikke rimelig meget på den sikre side?
Kan også være jeg skal finde et par køle-elementer og så tag dem med friske - eller lægge de hele svampe i noget vodka?

De svampe jeg ikke skal have med kan jeg vel enten opbevare i køleskabet, eller lade tørre på avispapir med god ventilation :) mit primære problem er de svampe der skal med på Roskilde allerede dagen efter (eller på dagen?) de plukkes.

Hvordan ville I opbevare svampe der skulle indtages indenfor en uge, hvis I ikke kunne nå at tørre dem inden, og I ikke havde et køleskab til rådighed? Hvis jeg bare pakker dem ud i teltet så snart lejren er sat op kan de vel bare ligge der og tørre - hvis ikke der kan ske noget ved at de er pakket ned i plastikposer i en dags tid?

Jeg ville også synes en omgang virkningsløst pulver ville være træls arpheus, men godt at se du fik det til at virke :) der skulle ske en omdannelse af psilocybinen til psilocin ved opvarmning, men det skulle ikke have den store betydning eftersom psilocybin i sig selv er ikke-aktivt og omdannes til psilocin i kroppen.

Dosen jeg har tænkt på har været 0,5 gram til at starte med - det er måske ikke meget når vi taler Cubensis, men jeg vil hellere prøve mig forsigtigt frem når vi snakker Roskilde som setting :) og så arbejder jeg mig frem efter det. Regner med at veje svampene af hjemmefra (i frisk tilstand) så jeg kan lade vægten blive hjemme, og samtidig ikke skulle tage højde for hvor meget vand der mon er tilbage i de semi-tørrede svampe (hvis det bliver løsningen).

Mange tak for svarene indtil videre :)

Svar med citat  
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

De kan nå en fornuftig størrelse ja, nok til at du kan trippe lidt på Roskilde. Til info er 2. flush typisk det største et sådant growkit afgiver :)

Har ikke erfaringer med svampe i ovn, så jeg vil ikke anbefale dig det. Men tør dem så meget du kan hjemmefra, og ellers følg dit eget forslag om at tørre dem færdige på festivalen dagen nogen timer efter når du når frem. Det burde der ikke være nogen problemer i. Husk lufttæt og mørk opbevaring under transport, og luftgennemstrømning når du tørrer :)

Jeg har selv doseret ud fra friskvægt, hvor jeg har indtaget dem semi-tørre, og det fungerede fint :)

Svar med citat  
Junior medlem

0,5-0,75 lyder som en helt fin dosis, især på en festival som Roskilde. Min førstegangs oplevelse med svampe var på 0,7 gram cubensis, og trippet var stort set som beskrevet i #1. Jeg ville i øvrigt foreslå dig at gøre det under warmup perioden hvor du kan undgå alt for store crowds.

Held og lykke med det hele :)

Mvh

Svar med citat  
Mange tak :D regner også med det bliver under warm-up jeg eksperimenterer :)

Jeg er ikke sikker på hvor meget jeg kan forvente af 0,5 gram Cubensis, eller om jeg overhovedet vil lægge mærke til det :) men mit growkit ser ud til at producere svampe helt fint, så der er ingen grund til at kaste sig ud i noget ^^ hvis jeg ikke mærker de 0,5 gram kan jeg enten redosere, eller prøve igen med 1 gram senere på festivallen :)

For at lade dem gro så længe som muligt tror jeg de bliver plukket på dagen. Jeg vejer noget ala 2x5 gram og 2x10 gram af (frisk vægt), så jeg har 4 poser med med kendte mængder med - resten lægger jeg til tørre på avispapir med god luftgennemstrømning. Dem jeg tager med er altså helt friske - jeg regner med at de sagtens kan holde til det, når bare de bliver pakket godt ind :) og så tørrer jeg dem så snart teltet er slået op.

Tak for svarene :D

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]