Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 01:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej gutter, jeg er en halvgammel fyr på 37 år og jeg har brug for lidt hjælp.
Jeg var en erfaren psychonaut(syntes jeg selv) og har da også prøvet en del gode sager gennem årene.

men her i 2008 fik jeg det dårligt psykisk, fordi min hund døde i maj 2008, og har siden juli 2008 fået 600mg seroquel og 28 mg serdolect dagligt.
Medicinen virkede, og jeg har det nu meget bedre og er nu igang med at trappe ned igen,
er nu på 200mg seroquel og 8mg serdolect=)
Problemet er bare at jeg, siden jeg begyndte med medicinen ikke har kunnet få noget ud af alt psychedelika, alt lige fra 2c-c til svampe, hvilket har gjort mig ked af det gennem den tid jeg har været på medicin, for jeg kan ikke opnå hvad jeg kunne før i tiden.

Jeg ville høre jer om virkningen af psychedelika ville komme tilbage efter jeg er trappet ned i min medicin, eller kan der være tale om en permanent hjerneskade så jeg aldrig mere kan tage psychedelika?
Grunden til jeg spørger, Er at jeg ikke kan få nogen virkning, og jeg savner sådan et godt trip ligesom dem jeg fik før min medicin.

Håber på at få et tip, hilsen Veteranen

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Bliver SEQ ikke af og til brugt som en tripstopper af nogen
netop fordi det kvæler den psychedeliske virkning ?

Eller tager jeg fejl ?

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Både Serdolect og Seroquel er antipsykotika, så det er ikke så mærkeligt, at du ikke har fået noget ud af dine trips, da de begge som Don K nævner, bruges som tripstoppere, eller i lægemiddel verdenen: antipsykotikum.
Jeg synes det lyder mærkeligt, at du er begyndt på så voldsom en dosis af antipsykotisk, fordi din hund er død. Død er immervæk en del af livet, og livet synes da ofte at være en af de ting jeg tripper ret meget over. Så hvorfor vil du egentlig til at trippe igen, når du ikke har det så godt med døden? Det er ikke fordi jeg vil stoppe dig, men bare lige få dig til at tænke over, at du kan blive konfronteret med de issues, der gjorde at du fik det dårligt psykisk i første omgang. Det kan være vældig sundt for én, hvis man er parat til at se dem i øjnene, men er man ikke, kan det være ligeså usundt... Just sayin'
Til dit spørgsmål kan jeg sige: ja, effekten af de psykedeliske stoffer, kommer tilbage igen - men efter hvor lang tid, vil jeg lade en mere kyndig svare på.

Svar med citat  
Jeg har ikke tænkt mig at tage mere før et godt stykke tid efter min medicin er brugt op, men sagen er at jeg nok under alle omstændigheder vender tilbage, for mig har psychedelika altid været boget gangske særligt, især DMT og salvia, jeg savner dem simpelthen, ikke fordi jeg ikke kan leve i en normal hverdag, men fordi jeg nyder psychedelika, selvom de til tider kan give "Bad trips"

Svar med citat  
Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Snoezel skrev:
Jeg synes det lyder mærkeligt, at du er begyndt på så voldsom en dosis af antipsykotisk, fordi din hund er død. Død er immervæk en del af livet, og livet synes da ofte at være en af de ting jeg tripper ret meget over. Så hvorfor vil du egentlig til at trippe igen, når du ikke har det så godt med døden?

Det kan jo godt være, at der er andet i vejen også. Det er ikke nødvendigvis det samme som at have det skidt med døden, at man har det svært med at miste. Og for nogle mennesker er hunden sgu bare den bedste ven. Og at miste en god ven kan godt være det der skubber én ud over kanten. Og hvis man blir meget hårdt ramt af det, er det jo nok netop symptom på nogle vanskeligere psykiske problemer.

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Ras skrev:
Snoezel skrev:
Jeg synes det lyder mærkeligt, at du er begyndt på så voldsom en dosis af antipsykotisk, fordi din hund er død. Død er immervæk en del af livet, og livet synes da ofte at være en af de ting jeg tripper ret meget over. Så hvorfor vil du egentlig til at trippe igen, når du ikke har det så godt med døden?

Det kan jo godt være, at der er andet i vejen også. Det er ikke nødvendigvis det samme som at have det skidt med døden, at man har det svært med at miste. Og for nogle mennesker er hunden sgu bare den bedste ven. Og at miste en god ven kan godt være det der skubber én ud over kanten. Og hvis man blir meget hårdt ramt af det, er det jo nok netop symptom på nogle vanskeligere psykiske problemer.

Det er også derfor at jeg skriver, at jeg synes at det lyder mærkeligt. Er da godt klar over, at det ikke kan være det eneste, sådan noget står aldrig alene. Men kan godt se, hvis det kan forståes sådan. Men trådstarter lader til at have sine erfaringer i orden, og at have tænkt over tingene - ville bare lige nævne det. Andres og ens egen død, og det at miste, er vist tæt nok relateret i en psykedelisk tilstand, til at der ikke skal drages mange associationer, for at komme til samme emne. Men nej, du har ret, det er da noget forskelligt, og skrøbelighed er i den grad individuelt....

Svar med citat  
Medlem

Det lyder som om vi alle er på den samme side her.

Svar med citat  
Willy, min hund, var en schæfer jeg fik da jeg flyttede hjemmefra, en gave fra min mor. han blev 13.
Han har oplevet 3 kærester, og sagde aldrig noget til min hobby eller livsstil, det gjorde min familie nu heller ikke, de brød sig ikke om det, men de havde accepteret min livsstil.
det tog bare hårdt på mig, da han blev aflivet

men må indrømme at min familie fryder sig over at jeg ikke kan tage noget pga medicinen.

måske det er åndsvagt, men jeg er bange for at jeg ikke kan optage psychedelika mere, jeg tog 3,5 g cubensis(hjemmegroet) men mærkede intet psychedelisk.
håber virkelig jeg ikke har taget skade af seroquellen og ikke kan tage noget efter jeg er stoppet med den

Svar med citat  
Medlem

Jeg er ingen doktor, men jeg tror virkelig ik du ska være nervøs. Når de der stoffer er helt ude af dit system, tror jeg bestemt at du vil reagere normalt på psykedelika.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]