Mr. Nytårsnedtur skrev:
- Når politiet siger at de sigter mig, betyder det så at jeg får en plet på straffeattesten?
Her får du ihvertfald politiet's egen "Oversigt over hvor længe en overtrædelse står på straffeattesten"
http://www.politi.dk/da/borgerservice/straffeattest/straffeattester/straffeattester.htm#SubHeader4Og hvis man går ud fra den er du heldigt stillet med hensyn til din straffeattest da der ikke medtages sager om lov om euforiserende stoffer afgjort ved bødestraf.
Mr. Nytårsnedtur skrev:
- Er der mulighed for at man kan få politiet til IKKE at sende noget fra dem med posten til mig? (Jeg bor hjemme, og er stadig usikker på om jeg bør fortælle mine forældre det. Jeg ved, at de vil overreagere, og jeg er normalt slet ikke typen som kommer ud for sådanne ting)
No way in hell you're gonna be that lucky.
Mr. Nytårsnedtur skrev:
- Kan jeg anke deres sigtelse? I så fald, hvad vil der ske derefter?
Man kan ikke anke en sigtelse.
Man man kan anke en dom. (ikke relevant for dig)
Man kan en bøde afgjort ved domsafsigelse.
Bøde afgjort ved domsafsigelse er hvis: du har fået et bødeforlæg i en sag hvor du mener du er uskyldig og derfor ikke vedkender dig bøden. Men alligevel bliver dømt i retten til at betale bøden (+sagsomkostninger), og JA hvis man ikke vedkender bøden kommer man i retten.