Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 22:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Jeg har fået diagnoseen ADD og autisme.
ADD vil sige at jeg ikke kan følge med i skolen og autisme gør at jeg har svært ved at tilpasse mig de offenlige rum.! :(

Men når musiken spiller og og stofferne danser sammen med mig. så har jeg ingen sygdomme. jeg kan scorer alle tøser (næsten) og jeg er bare i det hele taget i drømme land. Så elsker jeg livet og alle mennesker omkring mig!!!!
Men når jeg ikke får hjælp af GUD (posen) så kan jeg ikke lade være med at tænke på hvordan jeg havde haft det hvis jeg havde bedt gud om hjælp!!
Men jeg går ud fra at der er andre der har det som mig, hver gang de er til fest og tænker på hvor fed festen kunne blive hvis nu man bare lige gik på toilettet i 2min.
Men jeg kan ikke vågne op unden at tænke på næste gang det er tid til at feste med gud.
Men jeg tænkte på om der var nogle der har et skema de følger for hvornår gud, han må være en del af selvskabet eller hvordan man kan prøve at lade være med at drømme om det om natten og bare lade være med at tænke at man hele tiden gerne vil danse på den lyserøde sky? (selvfølgelig kun i weekenden!)

God jul og god tramp!!! :)

PS. jeg håber i alle sammen får en god blæser nytårs aften!! :)

PEACE, LOVE AND EXTASY :*

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Du skal stoppe med at tage stoffer.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Du ophøjer stoffer, til noget de slet ikke er (måske lige pånær de psykedeliske), nemlig guddommelige. Pas på med det. Derudover, vil jeg anbefale dig, højst at tage stoffer 1-2 gange om måneden. Du er ikke den eneste, der får det bedre af at tage stoffer, det gør vi alle, det er ligesom pointen med det. Men hvis du tager for mange stoffer, så giver de dig et ordentligt los i løgene, du kan komme til at lide under resten af dit liv.

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
eskapisten skrev:
Du skal stoppe med at tage stoffer.

Det er et HR board, ikke sundhedstyrelsen... :roll:

@PLE: Jeg forstår udemærket godt hvad det er, der tiltaler dig ved stofferne. Min erfaring siger mig tilmed, at folk med autisme, kan have godt af, at få åbnet deres empatiske sider op, og det kan stoffer til en hvis grad hjælpe med. Hvis du ikke har lyst til at følge eskapistens råd, hvilket jeg nemt kan forestille mig, foreslår jeg, at du følger et skema i stil med dette:

Coke, amfetamin og andre stimulanser: max 1 gang hver 3. uge (helst længere pause faktisk, men det er kun hvis du absolut ikke kan lade være. Husk ligeledes, aldrig hold dig vågen i mere end max 1 nat)

MDMA, methylon og andre empathogener: max 1 gang hver 2. måned (igen, helst mindre, for at din serotonin beholdning når at restituere)

Psykedelika: max 1 gang om måneden (som med de andre ting, helst mindre. Her er det din psyke og ikke din fysik der risikerer at tage skade ved overforbrug i første omgang)

Opiater og opioider: Regner ikke med, at dit forbrug af dette er så stort. Skulle du få lyst til, at eksperimentere med dem en dag, så lad være med at tage det 2 dage i træk - gælder i øvrigt også alle de andre stofklasser, men det er specielt vigtigt med denne klasse fordi der lynhurtigt opstår en fysisk afhængighed, som det ikke er sjovt, at kæmpe sig ud af.

Jeg vil i øvrigt foreslå dig, at suge al den viden til dig du kan her fra boardet. Læs wiki'en og alle de sticky tråde om stoffer du kan finde her (dem som er fast i toppen af hvert individuelt forum), det vil klæde dig godt på, til at indtage stoffer, indenfor så sikre rammer som muligt. Det er normalt, at drømme om at tage stoffer, jeg gør det i hvert fald ofte, fordi det også er oplevelser der fylder utrolig meget i mit sind.
Til sidst vil jeg bare sige til dig: Gud er ikke posen, Gud er i dig. Og du er både heldig og uheldig når du føler, at posen får gud frem i dig. Det vigtigste af det hele er, at du er opmærksom på din krops tilstand (når du blæser og når du mærker det dagen efter ;) ), og at du lytter til dine venner, hvis de fortæller dig, at det er ved at tage overhånd.
Håber du kunne bruge det til noget. Husk at spørge til råds, hvis du ikke kan finde svar med søgemaskinen på siden hér.

Glædelig jul og godt nytår ;)

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Morten på 14 skrev:
Du er ikke den eneste, der får det bedre af at tage stoffer, det gør vi alle, det er ligesom pointen med det.

Arh, pas på med sådan nogen udtalelser. Der er også folk der bruger dem som en flugt, men det kan vel diskuteres om man kan kalde det at de får det bedre.
De får det bedre imens det står på, men det er lidt som at pisse i bukserne for at holde varmen.
Har flere bekendte som har været ude i et alvorligt amfetamin-misbrug, fordi de ikke kunne begå sig nogen steder uden. På arbejdet var de velfungerende udadtil, men det har jo været et helvede for dem selv.
Har selv misbrugt amfetamin meget for år tilbage, på hverdagsbasis, og det fik jeg det sgu ikke godt af.

Men så er det godt at man bliver klogere, og bruger de psykedeliske stoffer til at opnå indsigt og forståelse, istedet for at suge stimulanser for at lyve for sig selv.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg er ved at brække mig over den kliché med at psykedeliske stoffer giver indsigt og forståelse.

Ja de kan give det i enkelte og få tilfælde, men tror tit det bliver brugt som en undskyldning for at lamme sig.

No offence Halose, var bare på tide jeg kom af med den :D

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist skrev:
Ja de kan give det i enkelte og få tilfælde, men tror tit det bliver brugt som en undskyldning for at lamme sig.

Hvis din primære følelse når du tager psykedelika er lammelse, er det måske ikke lige stoffet for dig... Just sayin'...

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvornår har jeg skrevet at jeg tager psykedeliske stoffer for at lamme mig?

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist skrev:
Hvornår har jeg skrevet at jeg tager psykedeliske stoffer for at lamme mig?

Hvornår har jeg beskyldt dig for det?

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Snoezel skrev:

Hvis din primære følelse når du tager psykedelika er lammelse, er det måske ikke lige stoffet for dig... Just sayin'...

Jeg gider ikke ødelægge topic med en lang diskution, jeg ville bare på pege den forfejlede forståelse at alle får personlig indsigt af hver eneste trip de tager.

Synes det er en stor kliché.

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist skrev:
Snoezel skrev:

Jeg gider ikke ødelægge topic med en lang diskution, jeg ville bare på pege den forfejlede forståelse at alle får personlig indsigt af hver eneste trip de tager.

Forstår dig godt ;) Alt afhænger selvfølgelig af omstændighederne. Nuff' said..

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist skrev:

Det kan godt være at alle ikke får det, men derfor skal du sgu da ikke udtale dig om hvorvidt jeg får det eller ej, bare fordi du selv bruger de psykedeliske stoffer til noget andet end mig.

Find et andet sted at spy galde.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halose skrev:
Morten på 14 skrev:
Du er ikke den eneste, der får det bedre af at tage stoffer, det gør vi alle, det er ligesom pointen med det.

Arh, pas på med sådan nogen udtalelser. Der er også folk der bruger dem som en flugt, men det kan vel diskuteres om man kan kalde det at de får det bedre.
De får det bedre imens det står på, men det er lidt som at pisse i bukserne for at holde varmen.
Har flere bekendte som har været ude i et alvorligt amfetamin-misbrug, fordi de ikke kunne begå sig nogen steder uden. På arbejdet var de velfungerende udadtil, men det har jo været et helvede for dem selv.
Har selv misbrugt amfetamin meget for år tilbage, på hverdagsbasis, og det fik jeg det sgu ikke godt af.

Men så er det godt at man bliver klogere, og bruger de psykedeliske stoffer til at opnå indsigt og forståelse, istedet for at suge stimulanser for at lyve for sig selv.

Vi er slet ikke uenige. Men hvis man ikke får det godt af at tage stoffer de første gange man prøver dem, så tager man dem vel ikke mere. Og som jeg også siger, så får man det ikke godt, hvis man tager for mange stoffer. Men man får det altså bedre, af at tage stoffer, i den tid, som stofferne virker.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halose skrev:

Arh pas på med sådanne udtalelser, der er også folk der bruger psykedeliske stoffer til flugt.

Ved godt det virker som en galde udtagelse, men det er farligt at folk for et glorificeret indtryk af psykedeliske stoffer. Disse stoffer kan lige så vel som alle andre stoffer bruges til flugt.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist skrev:
Arh pas på med sådanne udtalelser, der er også folk der bruger psykedeliske stoffer til flugt.

Ved godt det virker som en galde udtagelse, men det er farligt at folk for et glorificeret indtryk af psykedeliske stoffer. Disse stoffer kan lige så vel som alle andre stoffer bruges til flugt.

Jeg taler for mig selv og hvordan min egen situation er. Du behøver ikke fortælle mig at man kan bruge psykedelika som flugt.
Læg mærke til at jeg skrev hvad jeg selv bruger de psykedeliske stoffer til nu, i forlængelse af det amfetaminmisbrug jeg nævner i samme post.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg skriver ikke om hvad du bruger de psykedeliske stoffer til, det er har jeg ingen anelse om.
Læg mærke til jeg skriver: "No offence Halose, var bare på tide jeg kom af med den"

Altså ikke et angreb på dig men mere den generalle opfattelse her på boardet: Psykedeliske stoffer giver personlig indsigt og er en mirakelkur mod psykiske udfordringer. Hvilket jeg tror kun er rigtigt i meget få tilfælde.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist skrev:
Jeg skriver ikke om hvad du bruger de psykedeliske stoffer til, det er har jeg ingen anelse om.

Hvorfor kommenterer du så på det jeg skrev, med hvad jeg bruger dem til?

Alt Ædende Ateist skrev:
Læg mærke til jeg skriver: "No offence Halose, var bare på tide jeg kom af med den"

Offence eller ej så var dit opstød henvendt til mig, og du fik respons på det du skrev, det er vel fair nok?

Alt Ædende Ateist skrev:
Altså ikke et angreb på dig men mere den generalle opfattelse her på boardet: Psykedeliske stoffer giver personlig indsigt og er en mirakelkur mod psykiske udfordringer. Hvilket jeg tror kun er rigtigt i meget få tilfælde.

Jeg har aldrig sagt at det er en mirakelkur, jeg har kun nævnt hvad jeg selv bruger dem til, det burde jeg ikke skulle sidde og forsvare.
At du så er uenig, og ikke bruger stofferne til indsigt og faktisk kalder det en kliché og en undskyldning for at lamme sig, det kan jeg ikke gøre så meget ved. Synes det siger mere om dig, end mig.

Men lad være med at svine mit mål med psykedelika til, bare fordi du selv bruger det til andre ting.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej opstødet er ikke henvendt til dig, men til den generelle holdning her på boardet. Du var bare det forkerte sted på det forkerte tidspunkt, eller hvad man siger?

At mine udtagelser siger noget om mig er jeg ikke i tvivl om. Jeg har selv misbrugt psykedeliske stoffer i en forskruet tro på at de hjalp mig (læs evt. nogen at mine tidligste post). Der for havde jeg brug for at sprede lidt galde ud over den glorificeret opfattelse af psykedeliske stoffer, der til tider eksistere her på boardet.

EDIT: Lad nu være med at trække citat efter citat ud af mine post.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad folks personlige hensigter med stoffer generelt er, må være deres egen sag.
Men fordi at DU bruger dem til én ting, betyder det ikke at alle andre er ligesom dig. Og at du ikke kan forestille dig at folk bruger psykedelika til indsigt, det må være din egen hovedpine. Men derfor skal du ikke kalde det en undskyldning for at lamme sig, bare fordi du ikke selv kan rumme det oppe i hovedet.

Og jeg citerede hver linje for at give dig et kontant svar på det du skrev, jeg forstår slet ikke hvor du ville hen med dit opstød til at starte med.

Hvis du insisterer på at fortsætte, så send mig en PM istedet.

Alt Ædende Ateist skrev:
Du var bare det forkerte sted på det forkerte tidspunkt, eller hvad man siger?

Godt du selv kan se det.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan godt være, at formålet med at prøve psykedeliske stoffer, for mange bare er for at lamme sig. Men det er altså svært at undgå, at man under trippet, ikke opnår nogen form for indsigt... utilsigtet eller ej.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]