eskapisten skrev:
Du skal stoppe med at tage stoffer.
Det er et HR board, ikke sundhedstyrelsen...
@PLE: Jeg forstår udemærket godt hvad det er, der tiltaler dig ved stofferne. Min erfaring siger mig tilmed, at folk med autisme, kan have godt af, at få åbnet deres empatiske sider op, og det kan stoffer til en hvis grad hjælpe med. Hvis du ikke har lyst til at følge eskapistens råd, hvilket jeg nemt kan forestille mig, foreslår jeg, at du følger et skema i stil med dette:
Coke, amfetamin og andre stimulanser: max 1 gang hver 3. uge (helst længere pause faktisk, men det er kun hvis du absolut ikke kan lade være. Husk ligeledes, aldrig hold dig vågen i mere end max 1 nat)
MDMA, methylon og andre empathogener: max 1 gang hver 2. måned (igen, helst mindre, for at din serotonin beholdning når at restituere)
Psykedelika: max 1 gang om måneden (som med de andre ting, helst mindre. Her er det din psyke og ikke din fysik der risikerer at tage skade ved overforbrug i første omgang)
Opiater og opioider: Regner ikke med, at dit forbrug af dette er så stort. Skulle du få lyst til, at eksperimentere med dem en dag, så lad være med at tage det 2 dage i træk - gælder i øvrigt også alle de andre stofklasser, men det er specielt vigtigt med denne klasse fordi der lynhurtigt opstår en fysisk afhængighed, som det ikke er sjovt, at kæmpe sig ud af.
Jeg vil i øvrigt foreslå dig, at suge al den viden til dig du kan her fra boardet. Læs wiki'en og alle de sticky tråde om stoffer du kan finde her (dem som er fast i toppen af hvert individuelt forum), det vil klæde dig godt på, til at indtage stoffer, indenfor så sikre rammer som muligt. Det er normalt, at drømme om at tage stoffer, jeg gør det i hvert fald ofte, fordi det også er oplevelser der fylder utrolig meget i mit sind.
Til sidst vil jeg bare sige til dig: Gud er ikke posen, Gud er i dig. Og du er både heldig og uheldig når du føler, at posen får gud frem i dig. Det vigtigste af det hele er, at du er opmærksom på din krops tilstand (når du blæser og når du mærker det dagen efter

), og at du lytter til dine venner, hvis de fortæller dig, at det er ved at tage overhånd.
Håber du kunne bruge det til noget. Husk at spørge til råds, hvis du ikke kan finde svar med søgemaskinen på siden hér.
Glædelig jul og godt nytår