Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 10:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Smokenhagen
hej alle sammen jeg har bare et spørgsmål til jer alle

jeg har fået tilbudt noget der kaldes for psychedelisk ketamin - ville høre om der ovehoved er noget der hedder sådan?

ketamin er ikke et psychedelisk stof så vidt jeg ved - så er bange for der må være pillet ved det..

Svar med citat  
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Psykedelisk ketamin? Ketamin kan til tider godt blive kategoriseret under psykedelika selvom det er et dissociativ.
Der er ingen her der vil kunne fortælle hvad du er blevet tilbudt. Har du fået noget at vide om virkningen?

Svar med citat  
Junior medlem

Altså virkningen skulle være som ketamin - jeg tvivler bare på at det skulle være psychedelisk
- intet andet ketamin jeg har prøvet, har været psychedelisk..
en enkelt gang har jeg prøvet noget som måske var en smule psychedelisk, men det var sikkert også blandet..

jeg er bare nervæs for at tage imod noget "psychedelisk ketamin" hvis ingen har hørt noget om det..

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Spørg personen der har tilbudt dig det..

Svar med citat  
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det kunne eventuelt være methoxetamin, det er en ketamin analog som i høje doser kan virke psykedelisk, det gør det i hvert fald på mig. Men man skal aldrig tage noget man ikke ved hvad er.

Svar med citat  
Junior medlem

Har methoxetamin en lignende rus?

Svar med citat  
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Altså en ketamin lignende rus?
Man kan ikke komme udenom at der er nogle ligheder mellem MXE (methoxetamin) og ketamin, men det er meget forskelligt hvad folk siger, rusen varer længere ved MXE. Efter min opfattelse er ROA altafgørende for hvordan ens trip ender. Der er kæmpe forskel på at sniffe MXE, tage det sublingualt, oralt, analt eller whatever.

Svar med citat  
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
I mine øjne kan der være 3 muligheder.

1)

Der er to stereoisomerer former af ketamin: S-ketamin og R-ketamin. S-formen er mere psykedelisk i sin virkning, hvorimod R-formen har en nedtonet psykedelisk virkning med en mere bedøvende virkning. Der er mulighed for, at det man køber på gaden, er racemisk ketamin - ketaminen indeholder altså begge stereoisomerer.

Stereoisomeri betyder, at to helt ens molekyler (indeholder samme slags og mængder atomer bundet på samme måde til hinanden) alligevel er forskellige, fordi det ene molekyle "knækker" i en retning, mens det andet molekyle knækker i modsat retning. Og uanset hvor meget man drejer og vender de to ens molekyler, så kan de aldrig ligge ens (lidt ligesom højre og venstre hånd - de er stereoisomerer, fordi de ikke er ens. De er hinandens spejlbilleder, og peger i modsat retning). To stereoisomere molekyler kaldes R (Rectus = højre) og S (Sinister = venstre). For eksempel R-ketamin og S-ketamin. Det ene ketaminmolekyle knækker til højre, og det andet molekyle knækker til venstre.

Disse R- og S-knæk kan give anledning til forskellige fysiologiske virkninger. Den psykedeliske effekt af S-ketaminen skyldes, at den binder sig stærkere til en bestemt receptor i hjernen, mens R-formen binder sig svagt til samme receptor, fordi dens rumlige form ikke passer ligeså godt med receptorens rumlige form. Du kan ikke stoppe en firkant (molekylet) ned i et trekantet hul (receptoren) - men måske du kan få noget af den ned.

Amfetamin findes også i to stereoisomerer former, som begge er aktive. LSD kan knække to steder på molekylet, og findes derfor i 2*2=4 stereoisomerer - men kun den ene form er aktiv! Kokain knækker 4 steder, hvilket giver 2*2*2*2=16 stereoisomerer. Så vidt jeg ved, er de alle aktive. Den rumlige form kan have drastiske effekter i kroppen. Fx. er S-ketaminen mere psykedelisk.

Min pointe er bare, at det ketamin du har fået tilbudt måske indeholder overvejende S-formen.

I en ukontrolleret (ikke-selektiv) syntese opnår du ca. 50% R og 50% S. Sådan en blanding kaldes racemisk.

Billede

Den tykke, mørke linie betyder, at bindingen peger ud af din skærm. Den stiblede linie betyder, at bindingen peger ind i din skærm: Den øverste ring peger væk fra dig i S-formen, og imod dig i R-formen.

2)

Ellers er der selvfølgelig mulighed for kontaminering, hvor dealer/producent har cuttet ketaminen op med et psykedelisk stof. Herved opnås en blandingsrus, der består af ketamin-rusen med et psykedelisk twist. Sådanne drugdealer-metoder er hjerneløse og er den egentlige forbrydelse på stofmarkedet.

3)

Endelig er der mulighed for, at det slet ikke er ketamin.

Senest rettet af syreperlen 10 sep 2011 11:05, rettet i alt 3 gange.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Ej hvor er det rart at læse et godt og informativt indlæg syreperlen!

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Obama skrev:
Ej hvor er det rart at læse et godt og informativt indlæg syreperlen!

+1.

Desuden var det rart at blive bekræftet i at jeg faktisk forstår lidt kemiske begreber efter kemi C. Nu er jeg igang med Kemi B så må vi se hvor vidt det når.

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Eller også prøver din ven/pusher, eller hvad det er, bare at spille narkosmart.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]