Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 21:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Ja jeg er lidt ny i dette forum så jeg ved ikke rigtig hvordan man gør.
Jeg vil høre, jeg har spist min ration af metadon, men har en del rivotril, og vil høre om de kan tage de værste abstinenser. Jeg skal hente metadon i morgen men indtil da har jeg abstinenser,og er ved at gå ud af nit gode skind, så kan det hjælpe at tage lidt rivotril.

Et spørgsmål til, hvor længe er halveringstiden på rivot ?

Svar med citat  
    Insane psychedelia user!
    Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
    Et gæt er at de KAN tage nogle af abstinenserne, men tvivler på det tager alt. Men husk nu på at de også er vanedannende og bestemt ikke sjovt at blive afvænnet fra! - Det skal lige siges at jeg ingen erfaringer har med opiat/opioid afvænning eller abstinenser.

18-50 timers halveringstid: http://en.wikipedia.org/wiki/Clonazepam

//blazR

Svar med citat  
    Dedikeret medlem
    Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
    Rent fysisk vil det ikke tage abstinenserne. Det er en anden stofklasse og påvirker ikke de receptorer som mangler stimulering og dermed giver abstinenser.

Men ellers så jo, det vil tage en del af abstinenserne da du nu er påvirket af et andet stof, så du ikke tænker så meget på dine abstinenser. Rivotril er også "godt" til det formål, da det gør en afslappet, ligeglad og træt.

som sagt tidligere er benzodiazepiner(rivotril og lignende stoffer) værrer at være afhængig af end opiater. Lad vær med at skifte et misbrug ud med et nyt, eller påbegynde flere.

Svar med citat  
    Rivotril vil virke mod en del af abstinens-symptomerne, det vil ikke fjerne dem men det vil klart gøre det lettere at gå igennem og fx gøre det lettere at sove og slappe af.

Mit råd til dig (udover at tage lidt rivotril) er at gå på apoteket og købe nogen Imodium-piller (eller sirup hvis de har det) da det faktisk tager langt størstedelen af abstinenserne (alle turene til toilettet, irritationen i musklerne osv - dog ikke den psykiske del) og er i håndkøb.
    Det aktive indholdsstof ligner fentanyl (i opbyggelsen)og hedder loperamid men er ikke aktivt i den forstand (så jer der leder efter billige håndkøbs-"stoffer" kan godt glemme alt om det), men det hjælper i STOR stil!

Den gang jeg stoppede med metadon (30-40 mg om dagen) tog jeg ca 15-20 imodium-piller fordelt over hele dagen (hvilket er 40 mg af det aktive indholds-stof, loperamid, da pillerne er på 2 mg stykker) og intet andet udover cannabis (som jeg ryger dagligt) og det hjalp faktisk virkelig godt, jeg vil sige at det tog 85-90% af abstinenserne hvilket jeg var solidt imponeret over.

Prøv eventuelt at søge på det, der ligger efterhånden en del udemærket info om loperamid (Imodium) på internettet og det er VIRKELIG en guds gave til folk der skal igennem svedeturene.

Det burde være noget som blev anbefalet i større grad til dem der prøver at komme af med aben på ryggen!

Svar med citat  
    Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
    Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]