Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 15:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej Psychedelia.

Jeg står med lidt af et problem.

Jeg skal til psykiater som jeg har gået hos de sidste 3 måneder, hvor han har startet mig op på SSRI, samtidig med jeg er i behandling med pregabalin.

Ved fra vores forrige samtale at han vil starte mig op på noget stemningsstabiliserende medicin, som jeg så vidt kan forstå er noget med lithium. En ting jeg har det svært ved og ved ikke om jeg gider.

Er der nogen der har erfaring med dette?

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Hvad vil du vide?

Svar med citat  
Hvad vil du vide?

Hvorfor han vælger den løsning, når så vidt som jeg kan forstå, er det at føle sig som om at være lukket inde i osteklokke?

Er der overhovedet andre alternativer?

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Det har vi ingen mulighed for at svare på, specielt ikke ud fra de få oplysninger du giver os?
Hvis du er i tvivl om din psykiaters behandling, er det altid en god idé at søge en anden behandler for at få behandlingen revurderet.
Det er noget nær umuligt for os herinde at hjælpe dig på dét punkt.

Svar med citat  
Det har vi ingen mulighed for at svare på, specielt ikke ud fra de få oplysninger du giver os?
Hvis du er i tvivl om din psykiaters behandling, er det altid en god idé at søge en anden behandler for at få behandlingen revurderet.
Det er noget nær umuligt for os herinde at hjælpe dig på dét punkt.

Nej det er jeg godt klar over.

Det kunne bare være der var en venlig sjæl herinde, der har prøvet et lithium-præperat,

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Jeg kan desværre ikke byde ind med info/erfaring, men vil klart anbefale hvad Khazim siger mht. at tage kontakt til en anden psykiater for at høre en anden vurdering/mening. Dermed ikke sagt at din nuværende psykiater samt behandling er forkert, men hvis du er usikker på om du vil/kan tåle/klare det nye præperat, så er det altid en god idé at få en "second opinion".

Men der er brugere herinde der kan svare dig noget mere præcist, som har mere erfaring/kendskab til dette og nok bedre kan informere dig. Jeg ved at "Alice" har rimelig kendskab til medicin, dog ikke hvilke "områder".

Hvad siger din psykiater ellers omkring den alternative medicin han/hun har foreslået? Har du spurgt mere ind til det samt givet udtryk for dine tanker/meninger? Det vil jeg i hvert fald anbefale at gøre og så vende tilbage med evt. ny/opdateret info :)

God dag ;) Mvh

Svar med citat  
Hvad siger din psykiater ellers omkring den alternative medicin han/hun har foreslået? Har du spurgt mere ind til det samt givet udtryk for dine tanker/meninger? Det vil jeg i hvert fald anbefale at gøre og så vende tilbage med evt. ny/opdateret info :)

God dag ;) Mvh

Det eneste han har forslået er lithium, den ide er jeg ikke så vild med efter jeg har læst om det.

Jeg vil prøve at snakke med ham om det imorgen.

Tak for svar

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nogle patienter der får stor gavn af det, andre gør ikke. Det er et lægemiddel med et smalt terapeutisk vindue så det er vigtigt at tage det præcis som lægen foreskriver. Hvis din psykiater har vurderet, at du kunne få gavn af det er det nok et forsøg værd. Hvis du ikke er klar til at kaste dig ud i det, så snak med ham eller en anden psykiater om det.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]