Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 07:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej!

Jeg har prøvet at "koge" mit opium.

Opløste det i varmt vand,
hældte vandede igennem et ostelærred (lagt 2 lages) og ned i en pande.
Ku se der kom lidt urenheder med, så jeg filtrede det igen. Det hjalp dog ikke det store.
Nok fordi jeg var nødtil at lave lidt press i mit lærred før vandet ville løbe igennem.

Nå, men fik sorteret en masse urenheder fra i første omgang, og tænkte det måtte være fint nok.

Da det så tørre i panden (blev utålmodig og begyndte at varme det op til 25-30grader for at vandet fordampede hurtigere) kommer mit smooking/liquid frem, og jeg skraber det sammen.

Det jeg ikke forstår, er at jeg kun har 1/3 af den mængde jeg startede med(?)
har læst mig frem til man burde miste 20%, så enten har jeg fucket op eller også er mit starts produkt været elendigt? Det duftede, smagte og havde ellers den rigtige konsistens!

Kort tid efter er panden helt tør, og de resterende urenheder popper nu også frem.

Skraber det for sjov, det er en masse rødt/brun/gulligt pulver. Nu opdager jeg til min store overraskkelse at der i blandt urenhederne, popper "halvstore" hvide/gennemsigtige krystaller frem? Er dette et stof der er tilsat for at give effekt, eller er det normalt blandt urenheder at der dannes gennemsigtige krystaller??

Håber der er en venlig sjæl der kan besvare mine 2 spørgsmål!

God weekend!

Svar med citat  
Det kunne hjælpe at vide havde du har gjort ved dit opiun inden... men siden du skriver det er sort, regner jeg næsten med at det er rå opium du sidder med.... det koger man ikke.
Skal du koge opium, så er det som regel snakke om at lave opium som olie.... altså direkte fra frø... hvor man koger dem og skummer olien af... det er et helt andet produkt end det du sidder med.
Jeg vil gætte på at det du sidder med er noget ødelagt noget som du kun har fået mindre af.
Rå opium i forhold til olie kan nok passe at du får forholdsvis mere ud af olien.

Idet du ikke skriver mere om hvordan du har behandlet planten og hvordan du har fået dit opium, så er det meget svært at sige hvad du har gjort galt og om du i hele taget har gjort noget galt... lyder mere som du har fuldt en opskrift som ikke har været tydelig nok med hvordan man koger opium.....

Jeg vil anbefalle at kikke på engelske sider om du har godt styr på det engelske sprog. Englendere har mange mange års erfaring med at gør brug og få mest muligt ud af opium.
Det kunne godt se ud som om du havde bare fundet en nem opskrift og sprunget over hvor gæret var lavest og bare vil have lavet noget du kan blive lammet af. Opium skal man være meget varsom med og kun lave til personligt brug, aldrig give til andre. Meget stærkt og vanedannende stof. Det er bedøvelse, ikke noget du får det godt af, kun hvis du virkelig har ondt, det være sig i sjælen eller kroppen. Der findes mange andre mere sikre stoffer at lamme sig nemt på om det er det man vil og undskyld mine fordomme, men har sjældent set nogen søge råd herinde omkring opium fordi de havde brug for det, og har meget svært at skulle rådgive folk som kun vil lamme sig og ser lamme pontiale i stofferne.
Men det er ligeså meget fordi du ikke skriver hvad du vil bruge det til og så begynder mine tanker at løbe. Opium kan laves på mange måder, alt efter hvad du skal bruge det til.
Så hvis du kan skrive mere om hvad du skal bruge det til kan jeg sagtens rådgive dig omkring hvor du finder de oplysninger du søger.... og kan starte med at hvis det er til behandling ellerforebyggelse, så er det her ikke siden du skal søge dine svar på.... Den oplyser næsten kun om hvad der går galt og har mange kloge brugere som viste bedre, men bare ikke vil sige hvad og hvordan, som du jo kan se på de mange svar du har fået....

Men forklar mere så kan jeg give dig et mere klart svar om det er hvad du ønsker... men jeg giver ikke råd til massefremstillning, jeg støtter ikke misbrug eller salg af hjemmelavede stoffer.
Men alt i alt har du brug for at læse noget mere om hvad det er du sidder med, måske fra nogle mere påliderlige kilder og siger du helt nøje hvad du sidder med som råprodukt og hvad du vil bruge det til, så kan jeg fortælle dig lidt om hvad det er du skal søge efter for at få ordelige svar.
Husk at dit produkt aldrig bliver bedre end den tid du lægger i det ;)

Svar med citat  
Hey Alis P. Sthyr. Tak for dit svar.

Alis P. Sthyr skrev:
Det kunne hjælpe at vide havde du har gjort ved dit opiun inden... men siden du skriver det er sort, regner jeg næsten med at det er rå opium du sidder med.... det koger man ikke.

Jep det var råt(rå) opium inden jeg startede. Jeg skriver dog ingen steder at det er sort - men jow.
ifølge utallige communities såsom shoomery, mycotopia, drugs-forum og bl, for ikke at nævne sider såsom erowid, så er det vidst en almindelig procedure at opløse sit rå opium i vand for at filtrere uønskede materialer som planterester og fugt væk.

Alis P. Sthyr skrev:
Så hvis du kan skrive mere om hvad du skal bruge det til kan jeg sagtens rådgive dig omkring hvor du finder de oplysninger du søger.... og kan starte med at hvis det er til behandling ellerforebyggelse, så er det her ikke siden du skal søge dine svar på.... Den oplyser næsten kun om hvad der går galt og har mange kloge brugere som viste bedre, men bare ikke vil sige hvad og hvordan, som du jo kan se på de mange svar du har fået....

Umiddelbart vil jeg mene du er den eneste der har svaret på indlægget?

*formålet med substansen er bevidst undladet for at ungå en banal diskussion. Du kan godt være helt rolig, men lad os nu lige holde os til emnet, shall we.

*Så der var en kommentar fra en anden bruger tidligere. Da jeg tjekkede var den væk. Hvor'n kan det være de bliver slettet?

Svar med citat  
Måske nok almindeligt, men betyder ikke at det er det rigtige måde at få noget godt ud af sit opium.

Hvis du skal have planterester og urenheder ud af dit råmetriale så har du ikke gjort det godt nok. Jeg vil gætte på at det er en almindelig nød hjælps metode til dovne høstere af rå opium.... som i at hvad kan man gøre når man ikke har behandlet sit råopium ordenligt... Man kan aldrig få et godt produkt ud af dårlige forarbejdet metrialer. Men det er ikke en almindelig metode hvis du har en god rå opium.
Rå opium koncentrer man ikke yderligere, det er et meget stærkt produkt, man kan omforme det og skille det af så du får kun mineralerne tilbage og det kan man ikke gøre med vand alene, der skal kemikalier til. Det lyder som du har fået et mellemprudukt hvor du har lykkes halvt og fået nogle mellemstadier. Jeg har aldrig klokket sådan i det med opium så kan virkelig ikke sige hvad er gået galt andet end at du nok er startet helt forkert ud med dit grundmetriale.

Ved sku heller ikke hvor jeg lige kom frem til at det var sort hehe men det gjorte jeg nu, måske ud af beskrivelsen af hvad det blev til, så jeg måske hvad det var før, hvem ved...

Jeg prøvede at svare dig før... kort og enkelt svar om at du skulle læse op på tingene igen, helt fra bunden af, at det nok var din fejl, at du har læst de forkerte steder.... det var det så en der ikke syntes det var et godt nok svar og jeg ikke skulle komme og spille klog... selv viste han vist ikke noget, i hvert fald ikke noget han ville dele med os dumme menensker som er nødt til at spørge når nu man ikke kan finde svaret på siden man er på...

Skrev bare til dig at du nok skulle søge på andre sider og læse selv hvad du har gjort galt da det er for stort at svare på herinde, idet det er nok helt fra bunden af, dit råmetriale som er galt og det lyder som du har brugt alle råd af hvad man gør når er gået galt... fra alle dem som heller ikke kunne finde ud af det ;)

Jeg vil råde dig til at bruge energien på at lave et godt råprodukt og bruge det som sådan. Opium behøves ikke behandles på nogle måder bagefter om du blot skal ryge det for sjov eller for at prøve. og der er abselut ingen grund til at koncentrere opium, det er mere vigtit at ikke få for meget af det og gøre omvendt, tynde det op.

Om du skal bruge det til kronisk smærtebehandling vil jeg råde dig til at læse om hvordan du laver olie ud af produktet, der får du et rent og godt produkt og mere stabil dosering.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]