Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 07:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Hej. overvejer at prøve amfetamin, men vil lige høre hvor farligt det er og om det er meget vanedannende? Og er det bedst at tage til fest eller privat derhjemme? Og hvilke doser før jeg bliver blæst? På forhånd tak.

Svar med citat  
Medlem

Amfetamin er på alle måder et elendigt stof.

Det er svært at sige hvor farligt det er da amfetaminen i Danmark er blevet blandet med så mange andre ting at man reelt ikke ved hvad man får (Renheden på gennemsnits amfetamin i DK ligger mellem 3-5%).

Derudover får du ikke ret meget andet ud af det end at du ikke kan sove, og ikke kan blive fuld, og har en masse energi (Lidt ligesom kaffe bare meget kraftigere).

Hvor vanedannende det er, er meget individuelt. Nogen bliver meget hurtigt meget glade for det, mens andre sagtens kan styre det.
Jeg kan dog sige at en del af dem jeg kender som har taget det jævnligt til fest er efterfølgende begyndt at have meget svært ved at tage i byen uden at tage amfetamin.

Mit råd er at lade være, da amfetamin simpelthen er et enormt usselt stof generelt. (min personlige mening)

Må jeg spørge hvor gammel du er.?

Svar med citat  
Tak for info! Jeg er 27 år.

Svar med citat  
Medlem

Okay.

Hvis du ikke har noget imod at jeg spørger;

Har du prøvet at tage stoffer før, og hvad er årsagen til at du er begyndt at overveje det nu?
Og hvorfor er det amfetamin du er begyndt at overveje?

Svar med citat  
Jeg har prøvet lidt af hvert af stoffer men det er noget tid siden. Prøvede Coke her for 3 uger siden men syntes det var dyrt og ikke så meget rus i forhold til prisen. Derfor overvejer jeg amf da det er meget billigere og skulle give en længere rus.

Svar med citat  
Medlem

Dette er et HR board, og som udgangspunkt skal man nedsaette faren ved forskellige stoffer, og det bedste ville selvfoelgelig vaere helt at lade vaere. Men hvis du er opsat paa at proeve amfetamin, er regel nr. 1 at faa fat i en paalidelig pusher. En som taenker paa sine kunder, og ikke saelger hvad som helst som "amfetamin".

Derefter. Lad vaere med at koere flere dage i streg. Det oedelaegger rusen, og soerger ogsaa for at du faar et harskt comedown. IMO, hvis man holder sig til den dag man tager det, og venter et stykke tid (min. 2 uger), saa er der naesten ingen negative effekter.

Amfetamin er nok et af de mere skadelige stoffer, fordi det oeger blodtrykket, nedsaetter sulten, virker dehydrerende og undertrykker soevnen. Derfor er det vigtigt at holde LANGE pauser mellem brug.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan godt lide amfetamin, og er absolut ikke enig i at "det på alle måder er et elendigt stof".

Hvis du er bekymret om renheden kan du med fordel foretage en acetonevask, det er en meget simpel procedure. Det fjerner langt fra alle urenheder, men resultatet er alligevel at foretrække. se viewtopic.php?f=10&t=7822&start=120

Mht. virkning skulle det gerne give dig en godt energiboost, du bliver mere udadvendt, får lyst til at snakke og føler sandsynligvis stor glæde ved samtaler, og det kan også give en meget behagelig kropsfølelse, og generelt en følelse af at være ovenpå.

Problemer med ikke at kunne sove er ret let at forebygge ved ikke at tage for meget, og tage hensyn til at effekten varer ved i op mod seks timer - dvs. ingen streger efter midnat f.eks. Derudover skal man have for øje at det virker sultnedsættende, hhvorfor det er en god idé at tvinge noget mad i sig når man kommer hjem, om man har lyst eller ej - det tager en del af tømmermændene.

Dosis er svært at sige noget om, det kommer an på renhed. Rent er det aktivt i doser ned til 10 mg, men det er selvfølgelig en anden historie med "gadeamfetamin". Prøv dig frem, tag en bane, vent et kvarter tag en mere etc. Sommetider synes jeg personlig less is more mht. amfetamin - det er et lækkert stof i små doser, der bare lige giver et lille kick og lidt summen "under overfladen". Det kan anbefales at holde sig under et halvt gram, selvom det er dårlig kvali, og meget mindre kan også gøre det. Start forsigtigt ud og hav hovedet med dig, så kan det ikke gå helt galt.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Problemer med ikke at kunne sove er ret let at forebygge ved ikke at tage for meget, og tage hensyn til at effekten varer ved i op mod seks timer

Dette er ikke korrekt. Det er muligt at man kun føler sig euforisk påvirket i 6-8 timer, men stoffet har en halverings tid på henholdsvis 10 og 13 timer for d-isomeren og l-isomeren. Derfor er det næsten et must at have hypnotiske benzoer på hånden for at kunne falde i søvn, ex. Valium.

Personligt har jeg fået et lidt ambivalent forhold til amfetamin. Det er super hvis man skal holde sig vågen i lang tid af gange uden nødvendigvis at være blæst. Men hvis jeg søger en decideret rus af stoffet er valium et must for mig at have, samt masse af proteinpulver BCAA aminosyrer og kulhydrater som maltodextrin :P

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Der er lige så mange meninger omkring amfetamin som der er brugere af stoffet.
Synes helt bestemt det er en dårlig ide at give en gut råd omkring benzo'er når nu han ikke engang har prøvet amfetamin! :D Hvad fanden er det for noget? haha

"Dengang jeg var ung"... Gjorde vi det at vi ikke tog noget, når vi skulle noget vigtigt dagen efter. Og så faldt vi ellers i søvn når nu rusen var aftaget. Hvilket sagtens kunne tage en hel søndag. Men sådan var konsekvensen altså af at vi havde siddet vågne hele weekenden! Ikke noget med "snydesøvn" på benzo'er eller andet beroligende medicin.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er lige så mange meninger omkring amfetamin som der er brugere af stoffet.
Synes helt bestemt det er en dårlig ide at give en gut råd omkring benzo'er når nu han ikke engang har prøvet amfetamin! :D Hvad fanden er det for noget? haha

"Dengang jeg var ung"... Gjorde vi det at vi ikke tog noget, når vi skulle noget vigtigt dagen efter. Og så faldt vi ellers i søvn når nu rusen var aftaget. Hvilket sagtens kunne tage en hel søndag. Men sådan var konsekvensen altså af at vi havde siddet vågne hele weekenden! Ikke noget med "snydesøvn" på benzo'er eller andet beroligende medicin.

HR?

Det er jo netop derfor man tager benzoer, så kroppen kan få den ro og hvile den har krav på efter en tur på amfetamin? :)

Kald du det bare for snyde søvn, men det er langt sundere for kroppen end at være vågen hele weekenden på speed.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Man har jo som sådan ikke brug for Benzo, hvis man holder doserne nede og ikke tager den sidste streg alt for sent. Men det kan være svært at undgå at redosere på speed, syntes jeg. Men det er selvfølgelig altid rart at have en tripkiller liggerne hvis man skulle få det dårligt og bare gerne vil sove det væk! =) Personligt plejer med et par 10mg risolid hvis jeg får det dårligt eller har brug for akut søvn!

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

^ Er absolut ikke enig, måske er det amfetamin i tager bare af meget lav kvalitet, eller måske er det fordi i drikker jer i hegnet samtidig for at kunne falde i søvn?

Problemet med amfetamin imo er man ikke opnår nogen nævneværdig eufori med mindre man tager middel til store doser af det, desværre er man stimuleret i meget lang tid efter, pga halveringstiden.

Har eksperimenteret med ghb for at falde i søvn efter en amf tur men det virker ikke rigtig, benzoer er langt bedre her, måske pga. den muskelafslappende effekt?

Jeg har f.eks. prøvet at tage ca. 70mg meget rent amfetamin klokken 4 om eftermiddagen, og faldt først i søvn klokken 5 om morgenen på trods af de høje doser ghb jeg indtog! :?

Mvh.

Svar med citat  
Junior medlem

Geografisk sted: Nord Sjælland
Hold snotten fra det lorte stof!!!
Jeg taler af ulidelig erfaring!!! Jeg er tidligere stiknarkoman (heroin) hvilket tog mig tre år i DØGN behandling at komme ud af! 23 år... Havde mistet alle mine tænder... Siddet et par år i fængsel og reddet mig hepatitis B og sørme også hepatitis C, som jeg døjer med den dag i dag da den er kronisk!! Nå men det var i 1997 jeg kom i døgnbehandling for gud ved hvilken gang.. Som så endte ud i det lykkelige liv at være clean... Ude af metadon, piller.. Alt.. Også tjald.. I 12 år!!! Kaffe og smøger var kraftigste rusmidler indtil for fire år siden... Der begyndte jeg desværre at tage en streg speed en gang i mellem, bare liiige for sjov skyld og med nogle af de gamle veninder og ja venner...! Har taget en del af detda jeg var helt ung.. 13-14 år, men efter mødet med Coke og heroin ville jeg hellere smide det i en vandpyt eller lokummet. Seriøst. Men sørme om ikke jeg sidder og er fucking hooked på det snotstof den dag i dag og.... Ja mit liv er til at kaste op over. Jeg kan glemme alt om at komme ud af sengen hvis ikke jeg har noget speed...! Det sker sjældent, fordi jeg er en fucking misbruger der går i panik når posen er ved at være tom... Og det er den når der er et par gram tilbage... Man fungere ikke på speed når det bliver et hverdags stof... Som det er blevet for mig de sidste par år eller 3! Man roder overdrevent, er konstant forvirret, foretager sig totalt latterlige irrationelle stereotype ting... Så som hive alle ledninger ud af kabelbakker og lister fordi man liiige har en god idé til hvordan det bedre kan sidde... Undervejs begynder man 8 andre ligegyldige projekter som hver i sær kræver en masse lort man roder frem.. Og efter 3 - 4 døgn har man stort set ikke fået lavet andet end at gøre det hele lidt mere uoverskueligt og grimt og så er man så blæst at man segner om... Altid hen ad 5-6 stk om morgenen.... Og sover minimum et døgn. Hvis man vel og mærke har den mulighed... Det havde jeg ikke fordi jeg havde to elskede dejlige børn som jeg for alt i verden ikke ville have skulle lide under st jeg lå sløv og med nedtur... Hvilket resulterede i at jeg efter et par år... Havde en stress tærskel på minus 500 et sprog som en havnearbejder... Et minus på søvnkontoen så stort at jeg intet kunne foretage mig overhovedet.... Ud over at tage mere speed og blive mere udkørt.. Og speedet og i de mængder og uden et eneste ophold så kommer depressioner og angst anfald... Midt i køen i netto.. Og med så stort et misbrug og så lidt søvn... Er et døgn som at række tungen ud af vinduet.. Jeg var så stresset og fucked up af mit speed platte misbrug at jeg til sidst intet magtede... Konstant stress over skolen, lærerne. Pædagoger og andre forældre.. Og den dårlige samvittighed der æder en op indefra.. Svigtet jeg udsatte mine børn for...!! Hvilket jeg havde forsvoret nogensinde ville overgå mig!! Har fået begge unger efter jeg var i døgnbehandling og levede et fedt, dejligt, indholdsrigt liv med selvværd og selvtillid!! I dag holder jeg end ikke mit eget spejlbillede ud... Prøver nogle at flirte eller bage på mig... Skriiid, Jeg holder ikke engang mig selv ud, så hvordan skulle jeg kunne byde andre nogetsomhelst af værdi!!! Amfetamin er et stof man bliver psykisk afhængig af... Men også fysisk... Og her sidder jeg med mit dilemma... Det er intet at komme ud af i forhold til den sindssyge anstrengelse det kræver at blive heroin og sprøjte kvit... Men kuk kuk.. Hvorfor sidder jeg her så endnu... Og hader hvad jeg har gjort mit fucking liv til!!! Det er seriøst til at kaste op over... Og stoffet er ikke engang fedt!! Tror det er min angst for at blive fanget at djævlens klamme klør (heroin ) som har fået mig til at blive siddende i et misbrug jeg egentlig slet ikke er minded for! Altså jeg ville foretrække at skyde dope eller ryge Coke... Men de konsekvenser og den deroute man tager nedad er så voldsom at jeg aldrig har glemt det. Heldigvis. Men hold kræft et skvat jeg er.... Slip dog det fucking amfetamin og bliv den glade tøs du var og er i virkeligheden... Speed ender med at gøre dig indadvendt, deprimeret, udkørt, stresset, ukonstruktiv, asocial, ligeglad... Det kørere bare i en stor grå køre hen over hovdet på dig!!! Så HOLD DIG VÆK FRA AMFETAMIN... DU VED IKKE OM DET ER DIG DER LIGE PLUDSELIG SIDDE OG SKRIVER SÅDAN EN GANG ELENDIGHED DU LIGE HAR PLEJER DIG IGENNEM... HVIS ALTSÅ DU HOLDTE HELE VEJEN HER TIL! PEACE LOVE AND UNDERSTANDIG.... KEEP YOUR SANITY AND FORGET ALL ABOUT AMFETAMIN... PORE MANS COCAIN

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Noget du sikkert også lærte da du var i døgnbehandling, var at der findes et "fænomen" der hedder kronisk misbruger. Som betyder at alle rusmidler har et betydeligt større misbrugspotentiale for en der har været dybt afhængig. Da dit belønnings center konstant vil have frigivet samme mængde signalstoffer som du tidligere var vant til. Der findes utallig mange mennesker der har prøvet amfetamin og taget det i perioder, som sagtens kan ligge det fra sig og gå i byen uden det.
Den røde tråd i dit indlæg, sådan som jeg læser det er: "Dont do drugs.. Mkaay.."
For det samme kan siges om alkohol, koffein, og alverdens andre rusmidler. Når nogle først oplever en virkning, som de eeelsker, er det klart at de opsøger den rus igen. Om det er koffein, alkohol, hash eller nogle af de "hårdere" stoffer. Så vil der altid være en bestemt type mennesker som bliver dybt forelsket for et stof. Det burde du om nogen vide når du har været i døgnbehandling i tre år. Og om nogen burde du vide at der ingenting skal til før at man bliver hooked igen. Af flere forskellige årsager, for det første har det andet været en livsstil, fyldt med stress og uvidenhed når det kommer til "hvor kommer næste omgang stoffer fra? Hvordan får jeg penge til det?" osv osv... Er virkelig dybt ked af det på dine vegne. Sådan rigtig oprigtigt. Kan sagtens sætte mig ind i hvilke tanker der kører rundt i hovedet på dig.
- lige for at afslutte det med amfetamin ordenligt før jeg går videre, vil jeg sige at jeg virkelig håber at du en dag tager dig sammen, og får skrevet en kronologisk rigtig fortælling om dit liv. Lige fra da du startede på stoffer, hvilke omstændigheder der gjorde at det langsomt eskalerede, til pludselig at være 110 % ude af kontrol. Den slags historier er vigtige i "medaljens bagside", for at de lyserøde skyer, fyldt med stoffer, svæver helt op i himlen. For JA.. der er konsekvenser ved sine stofvalg, som også gør sig gældene i alt andet vi foretager os igennem vores liv.
Men synes virkelig godt at du kunne tage og give en nuanceret billede fremfor det som den kære forbudspolitik reklamere. For sådan virker dit indlæg. Jeg vil med lethed kunne skrive "DO NOT TAKE DRUGS" tråde om mere eller mindre alle de mest gængske stoffer de fleste unge mennesker tager. Men det hjælper ikke på den måde det. Selvfølgelig kan din historie virke som en opvågning for nogle, som vælger at bakke fuldstændigt ud fra at eksperimentere med andre rusmidler end de tilladte.
Prøv at læs dit indlæg igennem og kopier det til word fx., så prøv at fjern alle de mange personlige fortæller du har prøvet dit indlæg med, og egentlig se på grumstammen af hvad den her tråd handler om.. Nemlig "Hvor farligt er amfetamin?". Alt det andet vil jeg med glæde læse og kommentere når det KUN er din personlige beretning, for kunne jeg virkelig godt tænke mig at læse og forstå noget mere af. Nu ved jeg ikke om du gik på minisota behandling eller Gorski (eller har været på begge?). For det du er endt op med, er en form for retfærdiggørelse af dit amfetaminforbrug, fordi at du er for bange for dine foretrukne stoffer. Derfor kan jeg lige forstille mig at du har valgt "det mindre af to onde" og sagt til dig selv: "Så længe jeg baaare kan holde mig til amfetamin og ikke dope eller coke, så får mit belønningscenter sin vilje, og jeg kan retfærdiggøre at jeg ikke er sprunget over på mine foretrukne. Vil hellere end gerne tage en lidt mere privat samtale over PM herinde. For det lyder som om at du godt kunne have brug for nogle der har været igennem de fleste samme ting som du selv, eller i hvert fald har en del bekendtskab med de ting du nævner i dit indlæg.

For ikke så lang tid siden var der en lignede tråd om kokain, hvor der også kom en "Wall of text" hvor brugeren forklarede hvor forfærdeligt det havde været osv osv.. Men hvor meget konstruktiv kritik er der i det? For du fortæller i dit indlæg hverken om hvordan det er endt som du er endt. Eller noget om faresignalerne, når et tilbagefald er snart forestående. Fc stressfaktorer, ændring i ens hverdag/omgivelser osv osv.. Fortæl dog i stedet om hvordan DU selv er blevet lokket i fælden igen, fremfor at fortælle hvor dårligt det er at "sidde i fælden" igen. :)

Amf er et partystof. PUNKTUM... Det er ikke den "almindelige" morgenkaffe eller madsmøg. Når et partystof bliver hverdag, bliver ens hverdag hurtigt præget af partystofferne. Og pludselig har du det værste fra partymiljøet, blandet sammen med de usle ting fra ens hverdag, og det er jo der at ens forbrug udvikler sig til misbrug.

Amfetamin kan sagtens tages med jævne mellemrum til fester.. Se det lidt som natbowling.. Den røde eller blå kejle er ikke altid nem at få til at stå forrest. Og slet ikke vælte alle keglerne når så den specielle kegle står forrest. Ca lige så ofte burde man tage stoffer, med det lille regnestykke i baghovedet. Alt med måde! :) Bliver stofferne behandlet med respekt, og man ikke benægter at det måske kan få konsekvenser at tage dem allerede weekenden efter sidste weekend. Så kan man UDEN problemer have et forbrug uden nogen anden nævneværdi konsekvens for resten af ens liv. Måske spiller man lidt mindre Fifa i weekenden, eller er sammen med de venner, hvor stoffer er tabu. Men igen, så må man gøre op med sig selv hvad der er vigtigst og sundest! :)

Kæft en tekstmur jeg fik lavet der. :lol:

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder ikke som om du specifikt kræver amfetamin, men blot søger efter en god stimulant der giver dig en dejlig rus?

Jeg ville prøve MDMA hvis jeg var dig.
Jeg har prøvet amfetamin engang og det var slet ikke lige så sjovt, og jeg fik det ad helvede til bagefter.

MDMA er heller ikke lige så vanedannende som amfetamin, og man kan normalt godt sove og spise efter rusen har lagt sig.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
vildt at læse hvor mange meninger der er om amf.
jeg kan personligt rigtig godt li det, og finder det betydeligt mere tiltrækkende end f.eks coke. en selv lille men REN streg, kan holde mig euforisk i over et døgn...
coke har en dejlig effekt, men efterlader dig hungrende efter mere og mere meget hurtigt!
på amf har jeg det bare skønt i mange mange timer uden at tænke på den næste streg!

problemet med begge stoffer er jo at få det rent, men ren amf koster stadig bogstaveligt talt en brøkdel af hvad "ren" coke gør! (ja det kan altså godt skaffes næsten rent!

Svar med citat  
Dedikeret medlem

det er ikke rigtig særligt fedt. billigt og dårligt. tag heller noget mdma.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

tag noget psykedelisk som mdma, svampe eller noget andet. Amf er ikke engang sjovt bæld nogle redbulls det er næsten samme effekt amf sutter røv og er det klammeste sttof der findes efter heroin.

ryg dog en joint og drik nogle bajere :)

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Uhm heroin og amfetamin langt bedre end alkohol i større dosisser ;)

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Godt nok er jeg enig i at amfetamin er et lortestof, men at det ikke virker/energi piller eller lign er lige så godt er ikke sandt, Amfetamin er et af de stoffer jeg virkelig føler mig "Blæst" på. sådan som i: JEG KAN ORDNE ALT FOR EVIGT INGEN PROBLEM! WEHUUU FULD GAS.

Tager det ikke længere, pga nedturen dagen efter og alle de knap så behagelige bivirkninger, men kan man nøjes med at tage et par streger, og ikke 1 gram, så er det faktisk et fint stof hvis du søger lidt stimulering, eller skal rydde op fx. ;)

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]