Jeg håber der er nogen der ser beskeden, selvom det måske ikke er det mest besøgte forum.
Som overskriften lyder har jeg i dag haft besøg af politiet. Da jeg ikke er den eneste der har haft det for nyligt, sender jeg lige en varsel ud. Desværre havde betjentene en ransagningskendelse med. Og for at spare lejligheden for at blive smadret fuldstændingt, gav jeg frivilligt mit stash, da de ville have fundet det alligevel. Derfor vil jeg lige opfordre alle til at rydde ud derhjemme. Det drejer sig ikke om en nyere sag, men helt tilbage fra juni/juli måned. Det værste er at det ikke engang var mig der havde bestilt det ( jeg ved godt at alle siger det. Men det var ikke mig der havde bestilt det) Problemet er at det var en relativ pæn ordre, hvilket helt sikkert også har givet dem kendelsen.
Jeg havde ikke store mængder liggende, men eftersom at der var en del forskelligt, løb det alligevel op. Og op til flere eksotiske ting betjentene aldrig havde hørt om. Jeg er heldigvis kun sigtet for besiddelse og ikke for salg, hvilket i det mindste er noget. Dette er på trods af at de fandt vægt, en kasse med ziplockposer (det er den mindste størrelse man kan købe hos Redoffice-kontorartikler), og en stor mængde tomme gelkapsler. Samtidig havde jeg også noget nytårs halløj fra sidste år, hvilket er rigtigt skidt. Og det skal selvfølgeligt understreges at jeg ikke sælger, aldrig har gjort det, og heller ikke har nogle planer om det.
De truede også med at tage samtlige mine Wegner møbler med, da jeg ikke lige på stående fod kunne finde kvitteringen, og det derfor naturligt måtte være hælervare. Det så desværre ikke bedre ud, at der stadig sad et prisskilt bag på en stol (24.000) - ikke fordi jeg ikke kan se det ser dumt ud, men de var stadigvæk klar til at slæbe af sted med møbler for omkring 100.000. Heldigvis fandt jeg kviteringen inden de ringede efter en flyttebil, men det var tæt på.
Overraskende nok tog de ikke min PC med. Ikke at de ville have fundet det store, udover måske et par piratkopier, men det undre mig lidt. Jeg tror bare at de var flinke fordi jeg uden videre gav dem hvad jeg havde. Da jeg bor alene, og der aldrig kommer børn og nysgerige sjæle i mine kommoder, er det ikke ligefrem fordi det er super godt skjult.
Så alt i alt bliver det ifølge betjentene nok til mere end en bøde, da jeg har vedkendt mig alt der var i lejligheden. Pakken som var taget i tolden har jeg nægtet alt kendskab til - Det er vitterligt ikke min - altså slet ikke, som i overhovedet ikke.
Så pas på derude
|