Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 03:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Nedtrykt
Hej alle.

Jeg har ikke mange erfaringer med stoffer men har prøvet lidt kokain dog med store mellemrum. Nytår fik vi dog et par streger og det var fedt. Dagen efter vidste ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv. Jeg gik i panik og var nede med angst en periode men hypnoseterapi hjalp rigtig meget og jeg har ikke problemer med angsten mere. Dog føler jeg mig nedtrykt generelt i livet og føler ting jeg førhen fandt glæde i er mere eller mindre ligegyldige. Jeg vil gerne vide om det kan være kokainen der stadig er skyld i at hjernen ikke programmerer det stof som gør en glad eller om det bare er mig som tænker for meget og at jeg skal ligge det bag mig og begynde at være positiv og håbe på at det vender det - jeg har ikke taget kokain siden nytårsaften.

Det er typisk når jeg er alene at jeg er nedtrykt - sammen med familie, venner og til sport føler jeg mig godt tilpas.

Tak på forhånd

Svar med citat  
 Titel: Re: Nedtrykt
Præcis. Du har sådan set selv regnet den ud,

Hørte et foredrag for nyeligt om at folk tit bliver ramt af stress i weekenden, netop fordi de dår tiden til at gå med at tænke for meget og det ender tit i en negativ spiral der bringer en steder hen, du skal undgå.. Du bliver hvad du tænker.. Jeg skriver af bitter erfaring. Jeg foreslår du omgiver dig med nogle herlige mennesker der giver dig et smil på læben eller i det mindste får dig i en form for flow af nye indtryk. Det vil tvinge din hjerne til at koncentrerer sig om andet end negativitet- Nej kokainen har med 99 % sikkerhed ikke ødelagt dig efter så få gange.. Kom ud blandt mennesker, hvis der ikke lige er arrangementer der hvor du er så tag og find noget udsalgs-lager, snak med nogle fremmede og spørg ind til dem. Gør alt for ikke at havne i den negative spiral, om det så er en tur ned til den lokale slagter- så tag en snak om noget godt kød og bliv evt klogere på hvad der er godt og mindre godt..
Husk kost er virgtigt og madlavning kan være både hyggeligt og romantisk, inviter en pige over der ikke forventer det til en omgang madlavning, selv opvasken kan være en hyggelig fælles-ting..

Det kunne også være en fiske-handler, tag ned og spør ind, bliv klogere. Køb noget fed fisk med masser af proteiner og D-vitamin.. Det er du med næsten garanti i underskud af.
Kæft en lang besked, bare lidt råd, være evt selv kreativ hvis mine råd stinker..
UNDGÅ ENSOMHED, og de tanker der kommer deraf ;) Ellers er jeg sgu frisk på en telefonisk samtale- hvis det skulle gå helt galt ;) Held og lykke og god bedring.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Det er rigtig som Gæst2 skriver, D-vitaminer er nærmest alle i mangel af i denne tid af året. Nye undersøgelser viser altså at man skal have minimum 177 ug for at nå på den rette koncentration i blodet. Det giver mere energi, og gør at man føler sig mindre depri og er mere frisk :)

Håber at du kommer på toppen igen :)

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Husk at spise fedtstof sammen med dine vitaminer, ellers virker de ikke.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Svar med citat  
Junior medlem

Som Gæst2 siger, så er det næsten helt sikkert ikke kokainens skyld, når du har taget det så få gange, og for så længe siden... dog vil jeg sige (men det er et skud i tågen), at kokain jo er ekstremt vanedannende. Nu har du godt nok ikke skrevet andet end at oplevelsen var fed, men hvis du virkelig havde været på toppen af dit game, i fantastisk humør osv., nytårsaften, så kan en mulig grund til dit humør måske være, at du ikke har opnået samme lykke siden da? Det er da vist rimelig genkendeligt at folk får det sådan efter en lykkerus på stoffer (men igen, det er en teori)

Ellers, så tror jeg godt jeg kender til den følelse du har - jeg har det også rigtig godt blandt andre mennesker. Jeg bliver i godt tilpas i andres selskab. Men alene kan jeg godt blive rigtig nedtrykt, uden helt at kunne forklare hvad der gør det. Jeg tror jeg bliver ensom, fordi jeg er så vant til at være blandt andre mennesker, at stilheden når man er alene bliver for meget. Jeg plejer at tænde for fjernsynet så jeg kan høre nogle lyde/folk snakke i baggrunden, og så finde en ven at skrive lidt med. Det behøver jo ikke nødvendigvis være noget seriøst man snakker om, men bare så man lige bliver mindet om, at man ikke er helt alene
Og som de andre siger, så skynd dig at få nogle D-vitaminer, det mangler de fleste i vinterperioden. Appelsinjuice, portobello-svampe, mandler (tror jeg) og så fisk, som de andre nævner. Og så må du skynde dig udenfor, på de dage hvor solen skinner!
Held og lykke med det, jeg håber du får det bedre!

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]