Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 07:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej Psychedelia.
Jeg er i gang med at udarbejde en designopgave med udgangspunkt i Kokain. Det handler meget om illustration af følelser. Personligt har jeg ikke erfaring med Kokain, men så vidt jeg kan forstå er der et par 'stadier' - Rusen (Eufori), Nedturen (Crash), og for hyppige brugere, Abstinens. Jeg vil gerne melde ud at jeg ikke har meget viden omkring området, så i er velkomne til at rette mig hvis jeg tager fejl omkring noget her.

Men for at komme til sagen, så har jeg udarbejdet et spørgeskema.
Vel at mærke et meget abstrakt et af slagsen. Jeg håber at der er nogle der vil give sig i kast med at svare på det. Der er ingen rigtige eller forkerte svar, bare hvad i føler der er rigtigt.

Eufori
Hvilken form forbinder du med eufori?
Hvilken farve?
Hvilken tekstur?
Evt. tilføjelser der ikke passer under de tre kategorier?

Nedtur
Hvilken form forbinder du med nedturen?
Hvilken farve?
Hvilken tekstur?

Abstinens
Hvilken form forbinder du med abstinens?
Hvilken farve?
Hvilken tekstur?

Hvis i er helt lost, men gerne vil give en hjælpende hånd, er der et par eksempler her
Eksempler på former kunne være; rund, firkantet, spids, bølget - men også mindre specifikke ting som åbent, lukket osv.
Eksempler på tekstur kunne være: Ru, blødt, fyldigt, skarpt, behåret - behøver heller ikke være specifikt, det kan også være hullet, strukket osv.

Det behøver ikke give mening - ethvert ord i kan komme på er en stor hjælp!

Tusind tak på forhånd!

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laughing Out Loud LAND
Jeg har ikke taget kokain i mange år, det er nok 12 år siden hvis ikke mere.
Vi fik det enten i pulver eller stenform, og tog det som streger eller røg det som freebase. (Nogen spiste bomber, men det har jeg aldrig været til.)
Da det hele er abstrakt og for mit vedkommende ligger langt tilbage i tiden, er mine svar måske ikke helt korrekte. (Det kan være at jeg "digter" mig frem til noget.)
Jeg formoder at de svar du ønsker kun forholder sig til følelser der opstår i forbindelse med kokainforbrug.

Eufori
Hvilken form forbinder du med eufori?
Det må nok være noget ovalt, cirkulært. pulserende ikke statisk.

Hvilken farve?
Hele spektret da det for det meste var hvidt, men igen pulserende.

Hvilken tekstur?
Blødt, varmt og vådt. (men uden at du blev våd, mere følelsen af vægtløshed måske? Men ikke vakuum, nok nærmere som da man lå i sin mors mave.)

Nedtur/Abstinens
Hvilken form forbinder du med nedturen?
En korrumperet, kantet udgave af det ovale og cirkulære.

Hvilken farve?
Sort, helt sikkert sort.

Hvilken tekstur?
Hård og kold. (tomt.)

For mig var der ingen forskel på nedtur og abstinens.
Mine abstinenser stoppede når nedturen stoppede.
Nogen gange kunne "trangen" blusse op og der var det måske en form for vekselvirkning mellem Optur og Nedtur. Sagt med andre ord, trangen fik mig til at mindes opturen, og når jeg ikke kunne indfri trangen, "straffede" den mig med nedturen. Ligesom om det holdt euforien foran mig som en gulerod.

Svar med citat  
Coca-entusiast
Brugeravatar

Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
De svarmuligheder du giver, henvender sig nok primært til en person der er i en mere psykedelisk sindsstemning, end hvad en gennemsnitlige person der er påvirket af kokain er i under sin blæser. Kokain er ikke som sådan et psykedelisk stof, og når man er på kokain er man i en helt anden sindsstemning, end til at visualisere bløde former, farver og teksturer. Der skal ske noget, og man hygger sig i nuet.

Jeg tror ikke at du kommer til at få mange svar ud fra den indgangsvinkel, og de svar du vil ende med at få, vil ikke have noget faktuelt på sig, og de vil højest sandsynligt være i øst og vest.

Hvad er det helt præcist du søger af svar? Skal du designe en stol baseret ud fra en kokain brugers følelse af rusen, eller hvordan?

Jeg vil meget gerne hjælpe, men kan ikke lige gennemskue din indgangsvinkel :)

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laughing Out Loud LAND
Koalabjørnen skrev:
De svarmuligheder du giver, henvender sig nok primært til en person der er i en mere psykedelisk sindsstemning, end hvad en gennemsnitlige person der er påvirket af kokain er i under sin blæser. Kokain er ikke som sådan et psykedelisk stof, og når man er på kokain er man i en helt anden sindsstemning, end til at visualisere bløde former, farver og teksturer. Der skal ske noget, og man hygger sig i nuet.

Jeg tror ikke at du kommer til at få mange svar ud fra den indgangsvinkel, og de svar du vil ende med at få, vil ikke have noget faktuelt på sig, og de vil højest sandsynligt være i øst og vest.

Hvad er det helt præcist du søger af svar? Skal du designe en stol baseret ud fra en kokain brugers følelse af rusen, eller hvordan?

Jeg vil meget gerne hjælpe, men kan ikke lige gennemskue din indgangsvinkel :)

Jeg kan som sagt huske forkert, men den umiddelbare rus der var i forbindelse med man peaker var rimelig stimulerinde og euforisk, lukkede man øjnene og bare var i nuet, så var det rimeligt psykedelisk. Ikke som svampe eller LSD, men på sin egen subtile måde.
Dog så blandede vi jo næsten altid, dvs. ingen coke uden tjald og sprut, ja måske endda svampe. Derved kan mit indtryk sagtens være "farvet" af alt mit blandings misbrug. (Må sgu også erkende at det ikke står soleklart på lystavlen.)
Når vi røg det var det på samme måde, men der blandede vi aldrig med andet end tjald. (Måske det er vekselvirkningen jeg husker?)

Svar med citat  
Coca-entusiast
Brugeravatar

Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
#baldr

Min besked var nu mere rettet imod trådstarter :wink:

Glemte lige at smide et #+navn for at indikere :lol:

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497

Svar med citat  
Medlem

eufori:
en kegle
lilla
glat hårdt
drejer rundt
nedtur:
oval
sort
fyldt med små pigge
står og vipper stille fra side til side