Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 15:13


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 jul 2016 03:02 
Hej alle her på forum

Jeg har dannet mig et sindssygt misbrug og afhængighed af kokain henover et år, jeg kan hverken passe et job, økonomi og familielivet. Jeg havde aldrig troet dette om mig selv, at jeg ville sætte kokainen foran alting. Jeg skriver denne tråd både for at advare mine medmennesker, men også fordi jeg er i splittelse med mig selv. Hvad der rigtigt og forkert, jeg har brug for hjælp. Men jeg nægter at modtage hjælpen da jeg ikke kan slippe min afhængighed.

Jeg prøvede kokainen for et år siden, og fik med det samme smag for det. I starten, tog jeg det måned til måned, derefter uge til uge, og nu hver dag. Jeg bruger alle de penge jeg kan komme i nærheden af på kokain, og står og skylder penge altid. Min dømmekraft er blevet svag og jeg støder alle de nærmeste væk fra mig.

Jeg ville høre jer herinde om råd, råd fra jer der måske kan forstå mig. Og måske været i samme sted engang. :-)


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 04 jul 2016 11:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2009 16:29
Indlæg: 543
Geografisk sted: Hvor?
Hej Mr, lyder sku ikke sjovt, jeg kan sagten forstå dig. Har selv set folk i din situation pga forskellige drugs. Søg evt døgnbehandling, og husk at du kan GODT stoppe, du skal bare ville det nok. Du kan sagtens, det er ikke nemt, det tager lang tid, men du kan GODT!
Held og lykke,.

_________________
smoke the diamond crystal and be ripping your up your flesh tissue


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 04 jul 2016 13:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Hej

Jeg ser desværre flere og flere som er hooket og bliver hooket på coke. Det styrer deres liv og det er ikke rart at se. Coke har aldrig slået benene væk under mig. MDMA var jeg engang hook på. Jeg vil vove at påstå at det har ændret mit liv. Det var ikke noget jeg tog daglig. Men jeg tog det ofte nok til at jeg fik en depression i hvertfald i et halvandet år. Hvor jeg kunne sidde ned og græde over ingenting. En gang så skulle jeg spise en sandwich og så begyndte jeg bare at græde. Så vidste jeg at den var helt galt. Jeg festede meget på MDMA og det blev vildere og vildere. Til sidst var MDMA alene ikke nok og så måtte jeg blande det med ketamin, så det blev julemix. Det kunne jeg suge 2g af på en aften. Til sidst fik jeg nok og kvaliteten af festerne dallede.

Jeg fandt ud af at jeg blev nødt til at finde en anden måde at have det vildt på. Min kammerater i træningscenteret blev ved at at spørge om jeg ikke skulle stille op (på det tidspunkt havde jeg trænet i 8-9 år. Til sidst så droppede jeg festerne og i år tog jeg ikke MDMA eller andre stoffer. Jeg gik all-in på min træning og stillede op til konkurrence. På den måde kunne jeg få det vildt på da det der er ret ekstremt for kroppen.

Jeg fandt ud af hvorfor jeg havde været så hooket på MDMA. I starten fik det mig til at føle mig som kongen på dansegulvet (på en ikke-arrogant måde). Jeg følte jeg kunne snakke med alle og jeg følte mig ikke så hæmmet mere og heller ikke rent følelsesmæssigt. Jeg ændrede mig utroligt meget. Jeg anså mig ikke selv som at værende lukket eller som nogen har fortalt med reserveret. Set i bakspejlet så har jeg være begge dele. Stoffet gav mig alt det som jeg ikke havde. Derfor blev jeg SÅ psykisk afhængig. Jeg skriver alt dette, fordi jeg mener at du kan overfører det over til dig selv, og at det sætter nogle tanker i gang og at det kan hjælpe dig :)

Det er vigtigt at du finde ud af hvorfor du er så glad for coke, hvad får du ud af tage det? Jeg tror på at hvis du skal stoppe med at tage coke. Så skal du finde noget andet og erstatte det med. Jo tættere på det er, desto bedre. Det skal kunne give dig det samme. Nu tænker jeg selvfølgelig ikke på andre stimulanser eller noget i den dur :)

Min gamle chef som har træningscenter fortalte mig en historie der handlede om et medlem. Én som havde været hooket på coke i over 25år. Han blev sendt om til Breathe Smart kursus ved Jacob Lund i Holte (Der er også kurser i KBH NV). Efter én uge så sad han oppe i træningscenteret kl 06:30 om morgen. Han var helt paf. "Det er for sindsygt, jeg mærkede noget deroppe jeg aldrig har mærket før".

Kurset er for alle der har det svært. Jeg har prøvet at lokke mine kammerater til det. 3 kammerat som har haft og har det utrolig svært, alle med misbrugs problemer og en turbulent opvækst fra svigt til decideret vold.
Min bedste ven fik jeg endelig overtalt til at gøre det. Han tog én uge på det første kursus 5 x 2 timer om aftenen. Han var ret skeptisk til at starte med. Men han har fået meget mere ro på nu. Han har virkelig haft det svært i 11 år ud af 12 år jeg har kendt ham. Endelig er han ved at få det bedre.

Jeg ønsker dig held og lykke med det hele.

"if you always do what you always did, you will always get what you always got"

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 06 jul 2016 19:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 jun 2016 14:04
Indlæg: 16
Geografisk sted: Lige her
Hej

Kan godt følge dig, har været samme tur igennem.

Jeg kan da godt lige prøve det 1 gang og 1 gang til og 1 gang til, det sker der ikke noget ved og inden jeg så mig om røg der 5-8 gr pr dag og så køre det bare der ud af i "5 måneder". Vil bare have mere og mere, jeg fandt min rygrad da et gram røg på 2-3 streger. Det er 15 år siden men jeg elsker det stadig og er en svækling over for cola og vil bare have mere og mere når man skal i byen. Den trang forsvinder nok ikke "hun kalder på dig :evil: ".

Se om du kan stoppe uden at komme på anden erstatning "medicin" keto/metadon/eller anden form, trap ned med colaen.

Det gjorde jeg og det var hårdt

Snak med din familie og find din rygrad

_________________
Dansk Coca Entusiast


Vodka og Cola viewtopic.php?f=85&t=52850
Erythroxylum Novogranatense var. Novogranatense viewtopic.php?f=1&t=52849

PB for andet?


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team