Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 19:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Bekymret mor
Indlæg: 18 jul 2016 13:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jul 2016 13:02
Indlæg: 5
Hej,
jeg er bare en bekymret mor som har fundet nogle piller i kapselform på min søn's værelse. De er kulsorte og jeg har ikke kunnet finde noget på nettet som viser sorte piller :-(

Hilsen "mor"


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 18 jul 2016 13:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jan 2013 19:27
Indlæg: 119
Geografisk sted: i din joint
Det kunne godt lyde som kuld piller? :)

_________________
429 Blaze it


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 18 jul 2016 15:25 
Kuld piller, hvad er det?
Men spørg din søn om, hvad han bruger dem til. Det må han kunne fortælle dig.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 18 jul 2016 15:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Jeg tror der skulle have stået "kul"

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 18 jul 2016 18:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Snak med din søn om det, uden at være fordømmende eller belærende. En åben dialog er den eneste rigtige tilgang til den slags problemer. Hvis du ikke formår at skabe en tillidsfuld dialog med ham, får du ham aldrig til at være ærlig og slet ikke til at rette ind, hvis han er på vej ud i noget dårligt selskab.

Thumbs up for at søge råd herinde!
Giv din søn et kæmpe knus inden du snakker med ham om det. :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 18 jul 2016 20:56 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg havde skrevet et indlæg meget lig Obamas, bare halvt så godt formuleret! Hvis alle forældre reagerede sådan ved fund af substanser på teenageres værelser, er jeg overbevist om at narkomisbrugsraten ville falde drastisk!!! Håber du lytter på den kloge mand!

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 19 jul 2016 10:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jul 2016 13:02
Indlæg: 5
Ja der er nok ikke andet at gøre end at tage tyren ved hornene og snakke med ham.....

@Obama, jeg skal nok huske at give ham en krammer inden jeg går til ham :-)

Og tak til jer alle for råd og tilbagemelding, var faktisk lidt i tvivl om hvordan mit indslag ville blive modtaget herinde, så tak :-)

Jepper, Family is all :-)

Hilsen "mor"


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 19 jul 2016 13:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 nov 2015 14:40
Indlæg: 88
For nogle år tilbage bestilte jeg nogle sorte piller i kapselform, som du omtaler. Disse købte jeg fra England og jeg brugte dem i forbindelse med træning - de gav mere energi.
Men spørg ham uanset :)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 19 jul 2016 14:20 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Bekymret skrev:
@Obama, jeg skal nok huske at give ham en krammer inden jeg går til ham :-)


Det vigtigste er faktisk at du er åben og fordomsfri, tillid og åbenhed er så vigtigt i sådan nogle samtaler.

Det værste (og jeg understreger at det er et værst tænkeligt scenarie) er at han føler han ikke kan dele sit stofbrug med dig og skjuler det, og så er det at et stofbrug kan eskalere helt ud af kontrol. Tror mange af os herinde ville være bedre stillet hvis vi ikke skulle have skjult det, og gemte os oppe ved vores kammerater i flere dage af gangen fordi "forældrene ikke måtte se os skæve".
Og forbud kommer man typisk heller ikke langt med.

Jeg kender dig ikke, eller dine reaktionsmønstre, men det er nogen klassiske fejl fra forældrenes side dem jeg nævner, og som tit er grundet i frygt og ikke rationale.

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 20 jul 2016 10:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jul 2016 13:02
Indlæg: 5
@ FiveHours, det har jeg faktisk også tænkt om det kunne være, da han træner en helt del og derfor vil det jo være endnu mere ærgerligt, hvis jeg så kommer og "beskylder" - mistror at det er stoffer :-( (derfor pisse irriterende at jeg ikke kan finde noget på nettet)

@Obama -I know og sådan prøver jeg også at være...han er 22 år så vi har været her nogle gange :-) han ryger en del, hvilket ikke er noget han skjuler og jeg har heller ikke som sådan noget imod det, bare det ikke tager overhånd, hvilket det har gjort i perioder.

Jeg har selv været eksperimenterende som ung, bare ikke så længe som min søn og det er det som skræmmer mig, fordi jeg føler at han eksperimentere af andre årsager end jeg selv gjorde :-(

Hilsen "mor"


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 20 jul 2016 11:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jul 2016 13:02
Indlæg: 5
Jeg er ikke så god til at se hvem der er hvem

@Deus vult - denne skulle have været til dig :-) i min tidligere besked

I know og sådan prøver jeg også at være...han er 22 år så vi har været her nogle gange :-) han ryger en del, hvilket ikke er noget han skjuler og jeg har heller ikke som sådan noget imod det, bare det ikke tager overhånd, hvilket det har gjort i perioder.

@Mr. Gone - du har nok ret langt hen ad vejen og vil så lige sige at det er mega svært at være forældre i denne verden, det er som at gå på en balancegang fra den dag "afkommet" starter i institution og for h...... jeg er faldet ned mange gange...men har formået at komme op og balancerer igen og igen og igen :-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 20 jul 2016 13:49 
Livet går jo ud på at opretholde balancen på kanten, så det er helt normalt, at man falder af på den engang imellem. Derfor er det stærkt, at du formår at komme op igen gang på gang! :)
Der er ingen der har sagt, at det skulle være nemt at være forælder i denne verden. Det er nok heller ikke nemt at være din søn, jeg har ihvertfald flere gange følt, at det har været besværligt, at være både barn og teenager igennem mit liv. Og nu er det besværligt at være voksen, selvom jeg ikke engang har fået børn endnu. Det er livets gang, men samtidig er det også fantastisk :D

Vis ham tillid som de andre er inde på, og tag en snak med ham om det. Så skal I nok finde en løsning på situationen :)


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 20 jul 2016 14:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Sikke en dejlig tråd, med nogle dejlige svar.
Og fedt "mor", at du spørger til råds :-)
Ville ønske min mor ikke reagerede som var jeg heroin misbruger, da hun fandt ud af jeg ryger cannabis.
Hendes syge reaktion har så resulteret i, at jeg nok aldrig kommer til at nævne hvad jeg ellers gør i.

Held og lykke, og opdater os meget gerne om udfaldet af jeres samtale :-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 21 jul 2016 13:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jul 2016 13:02
Indlæg: 5
@Soft parade, håber da at du stadig vil betro dig til din mor hvis du har brug for hjælp, uanset til hvad....

Den dag I bliver forældre vil I opleve en ultimativ følelse af noget vildt, sikkert som første gang man var skæv eller var fuld på den gode måde :-) men man står jo også pludselig på den anden side og rigtig mange ting fra teenager årene giver pludselig mening. Derfor ved man jo også som forældre at ens børn skal drage sine egne erfaringer men det der er vildt er følelsen indeni. At elske et andet menneske betingelsesløst, uanset hvad der sker. Og det håber og tror jeg på at de fleste mødre og fædre gør.
Jeg tror ikke nogen forældre gør noget for at genere deres børn, vi er nok bare nogen som ville ønske vi kunne give noget af vores erfaring videre til jer, for vi har jo været der :) og her ender det så galt med som regel en masse misforståelser.
Men jeg vil sige at I dag tænker jeg, bare jeg måske selv havde givet mine forældre en chance og ikke bare kørt mit eget løb, så havde jeg måske undgået nogle knubs undervejs og måske havde jeg haft et bedre forhold til min egen søn.
Jeg har et fantastisk forhold til mine forældre i dag og ville ikke undværer dem for noget og haft en ok barndom, men nok været lidt af en vild tøs :-)

Jeg skal nok skrive når jeg har taget mig sammen, lige nu har vi det afslappet, så ingen grund til at ødelægge idylen ;)

Og husk at et forhold uanset hvilken relation, går begge veje :-)

Hilsen "mor"


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 21 jul 2016 14:17 
@Bekymret, smukt skrevet ingen tvivl om det :hjerte:
En ting mere er, at vi børn ikke har valgt vores forældre, eller overhovedet at have nogle forældre. Men vores forældre har valgt at få sig børn, på den ene eller den anden måde. Det medfører et stort ansvar, der kun lejlighedsvis gives den anden vej. Altså fra barnet til forældrene, hvilket er naturligt.
Det er hverken nemt at være barn eller forældre, men ville det være nemmere at være ingen af delene? Næppe, for så bliver man nemt ensom :P

Håber I finder en løsning :)


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 25 jul 2016 19:49 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Meld endeligt tilbage, når I have taget snakken :)

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 31 jul 2016 18:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Bekymret
Jeg kan sagtens se hvad du mener, men jeg kommer aldrig til at komme til min mor med stof relaterede problemer, skulle den slags opstå.
Der vil jeg gå til gode venner i stedet, da de meget bedre forstår mig. :-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team