Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 06:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg har i nogle år været lettere deprimeret og ikke rigtig gået op i noget.
I starten da jeg virkelig var nede havde jeg stadig en ide om at det jo nok skulle blive godt igen hvis jeg gjorde hvad der skulle til, men intet har virket her mange år senere.
Jeg sidder fast i mig selv.
Jeg lytter jævnligt til Joe Rogans podcast. Da han havde en gæst inde ved navn Aubrey Marcus #809
Snakkede de om deprimeret mennesker og vores manglende formål. De naturlige midler at få udløst lykke på har vi jo taget fra os selv- Såsom det at finde føde, overlevelse generelt. Reality tv der fylder os med andre folks dumhed og ulykke, sidde på et kontor i kunstigt lys 8 timer om dagen- vores belønning for det er at vi kan tage i et stresset Legoland, stå i kø i timevis så børnene kan prøve en tur.
Eller man ku tage et lån tage ud og campere og få tænkt igennem, hvordan man får betalt lånet tilbage.
Jeg kan virkelig ikke se nogle glade mennesker der ude, kigger mig virkelig omkring.
De gange jeg har fundet en hobby er det altid på måneds basis, der aldrig noget der holder ved i mig.

Så jeg vil høre hvad der gør jer til ikke bare glade og lykkelige- men hvad er jeres formål?
Hvad fordyber i jer i? Hvad kan i ikke stoppe med at dreje samtalen over på, hvad giver jer et smil på læben, hvad gør jer til bedre mennesker og hvad er meningen med det?
Jeg kan godt se formålet i at:
Blive pumpet
Score mange damer
Køre på motorcykel
Ha en stor bil
Stort hus
Mange penge
Børn
osv osv
Det bare ikke rigtig det jeg leder efter, spørg mig endelig ikke hvad det egentlig er jeg søger med det her.

Måske bare et overordnet billede af hvad vi skal som menneske? Vi fik bygget alt det her og nu æder nærmest halvdelen af os Anti depressiv fordi vi ikke kan se meningen og den anden halvdel er en ulykke fra at starte op.
(jeg æder ikke nogen former for medicin)

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Hej ven. Tjek ham her fra words of peace. https://youtu.be/ZQhUcdZmSp8.

Livet er en gave. Det gør mig glad at hjælpe andre mennesker og give. Det er ikke alle der har lært kunsten i at give. Vi kender alle andre, men kender ikke os selv. Lær dig selv at kende.

Mit indtryk er ikke at befolkningen i Danmark er specielt glade, desværre er mange usikre og lever i frygt. Jeg er vild med musik, mad, fest og rejser. Find ud af hvad du kan lide. Måske er du i en deprimeret tid i dit liv. Der hvor du er har jeg selv været og jeg er sikker på at det nok skal gå over.

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Det korte svar er, at du - efter min mening - finder mening i de helt forkerte ting; materialistiske ting og overfladiske ting.

Det lange svar er, alt for langt til kl 4 om natten (jeg prøvede...)

Alain de Botton har et par YouTube videoer som til dels drøfter dette, den ene omhandler Epicurus og rammer sømmet på hovedet. Den er dog fra en 90'er TV-serie og indeholder en del ligegyldige montager og en forstyrrende mængde up-beat orgel musik:
https://www.youtube.com/watch?v=irornIAQzQY

Den anden er væsentlig bedre, den omhandler succes og er ren tale uden filmiske ligegyldigheder, dog også lidt ved siden af emnet selvom det klart er en del af problemet:
https://www.youtube.com/watch?v=MtSE4rglxbY

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]