Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 06:27


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 sep 2016 13:44 
Hej allesammen
Jeg er ny på dette forum, men håber i måske kan hjælpe mig
Jeg har haft et misbrug af morfin det sidste års tid, muligvis grundet noget angst jeg har. Har brugt de seneste måneder på at beslutte mig for at jeg bliver nødt til at tage til lægen, da jeg ikke kan klare det her selv. Har brug for lægens hjælp til at trappe helt ud af morfinen, og til at hjælpe mig med min angst, da jeg tror det er den der får mig til at falde i.
Men...
Hvad spørger lægen mon om? Pillerne har jeg jo ikke fået på lovlig vis, vil han melde mig?

Har i ellers nogen råd i forhold til at trappe ud af morfin?

På forhånd tak for hjælpen


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 07 sep 2016 13:48 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Han må ikke melde dig for det nej, han har tavshedspligt.

Om lægen vil hjælpe dig med trappe ud er så spørgsmålet. Jeg vil gætte på han sender dig videre til dit nærmeste misbrugscenter der så vil tage hånd om dig.

Der er massere herinde som har stor erfaring på godt og ondt med opiat misbrug, hvis der ikke er tilstrækkeligt med svar herinde så ville jeg oprette mig som bruger og skrive en besked under Medaljens Bagside.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 07 sep 2016 13:54 
Hej og tak for svar

Nu lyder jeg måske naiv, men havde håbet/troet at han ville hjælpe med en nedtrapningsplan, og jeg så kunne klare det hjemmefra med hjælp fra min familie. Er det nødvendigt med misbrugscenter? Måske forstår jeg bare ikke helt hvad det er?


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 07 sep 2016 13:57 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Den triste skrev:
Hej og tak for svar

Nu lyder jeg måske naiv, men havde håbet/troet at han ville hjælpe med en nedtrapningsplan, og jeg så kunne klare det hjemmefra med hjælp fra min familie. Er det nødvendigt med misbrugscenter? Måske forstår jeg bare ikke helt hvad det er?
Det kommer meget an på lægen, det er ikke sikkert at han vil udskrive morfin til dig, men et misbrugscenter vil være mere tilbøjelig til at gøre det, eller evt. udskrive metadon til dig afhængig af hvor slemt dit misbrug står til.

Jeg ved ikke super meget om det da jeg ikke selv har været igennem det, så vil stadig forslå du opretter dig som bruger og smider et indlæg i medaljens bagside, der er massere som ved præcist hvordan tingene foregår.

Hvis det ikke er så slemt så hvad jeg lige umiddelbart kan læse mig til kan du komme på nedtrapning på metadon over 14 dages tid, har du et større misbrug skal du i substitutionsbehandling.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 07 sep 2016 20:43 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
Hvor står der noget om, at få lægen til at udskrive morfin?

Fedt at du har indset at du ikke kan gøre det hele selv, det er første skridt mod dit mål. Thumbs up.
De fleste læger burde kunne planlægge en ud/nedtrapningsforløb, men der kan vel være tilfælde, hvor lægen ikke har tilstrækkeligt med erfaring, så et misbrugscenter kan komme på tale.
Afhængigt af dit misbrug kan det måske også være gavnligt med mere støtte end dine pårørende kan give dig. Men har det været et mindre misbrug kan du muligvis klare det på den tiltænkte måde. Uanset hvad, så er en kontakt til misbrugscenter måske god at have i backup

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 07 sep 2016 21:20 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Frugthat skrev:
Hvor står der noget om, at få lægen til at udskrive morfin?

Ingen steder, jeg antog at han når han ville ud af sit misbrug, så ville han gøre det lovligt.
Hvis det ikke er tilfældet så kan den del af mine beskeder naturligvis ignoreres.

Som du selv siger er det vigtigste her at "den triste" har erkendt problemet, og så er det bare at tage et skridt af gangen, snak med lægen og se hvad han forslår/forstiller sig om forløbet.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team