Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 01:13


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 dec 2016 11:58 
Hej Psy

Jeg arbejder til daglig som ungekonsulent og har i dag modtaget et opkald fra en bekymret borger der bag en lade, har fundet nogle plasticflasker og paprør med sølvpapirskugler og eddikesyre i. Ydermere fortæller borgeren der ofte opholder sig unge mennesker i teenagealderen omkring laden, og han er bekymret for deres adfærd.

Er der nogen af jer der har en idé om hvad det kan bruges til? Umiddelbart tænker jeg de bruger det til at indånde, og der har ikke været tegn på brug af ild eller andre varmekilder.

MVH


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 15 dec 2016 12:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Da jeg så overskriften tænkte jeg et eller andet sært trip, sølvugler.

Vil tro at det har noget med ting der kan sige bom at gøre.

Vidste dog ikke at man kunne bruge eddikesyre, da jeg var dreng og dybt fascineret af alt hvad der kunne sige bom brugte jeg saltsyre. Saltsyre+sølvpapirkugler i en flaske, skru låget på og lad være med at tænke over hvor farligt det er.

phpBB [video]

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 15 dec 2016 12:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Enig, lyder som et forsøg på at lave bomber.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 15 dec 2016 13:00 
Jeg stemmer også på kemiforsøg. Hvorfor tænker du umiddelbart at de bruger det til indånding? som du selv formulerer det.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 15 dec 2016 13:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Soft parade skrev:
Enig, lyder som et forsøg på at lave bomber.


Bare lige fordi det lyder som OP ikke rigtig ved hvad der foregår her, så ville jeg måske mere kalde det små kanonslag.

Til OP; de er formentlig ikke ved at blive rekrutteret af ISIS og i gang med at forberede det helt store. Bare kaste nogle flasker der siger knaldebang. :lol:

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 15 dec 2016 13:34 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Jeg er enig med de andre. Det er typiske drengestreger, som mange teenagedrenge prøver før eller siden. Det er selvfølgelig ikke helt ufarligt at lave små bomber, men der er ingen grund til større bekymring. Det svarer lidt til raketter, strygere eller andet fyrværkeri i den skala. Alkohol og andre stoffer kan være et meget større problem for unge teenagere.

Og i øvrigt så virker det altså bedre med koncentreret saltsyre :mrgreen:

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 15 dec 2016 14:47 
Hey!

Tak for svar - der skulle naturligvis ha stået "sølvkugler"

Og inden vi skyder OP ned, og i øvrigt nok har en fordom om at han er en gammel ræv, ude af trit med virkeligheden så informerer han lige om det ikke er så længe siden han selv var ung, og i øvrigt skal tage henvendelser som disse meget seriøst kva hans job ;)


Jeg havde mistanke om indånding af to grunde: Dels fordi det var borgerens indtryk, baseret på han har oplevet de unge hænge ud sammen, altså sidde sammen og 'hygge'. Og dels fordi jeg intet ved om kemiforsøg, og det slet ikke havde strejfet mig at lave minibomber ud af sølvpapir og eddikesyre. Vi brugte heksehylskrudt og colaflasker "dengang".

HVIS det nu havde været for at opnå en mystisk high, var jeg til gengæld nok blevet lidt bekymret på de unges vegne.

Jeg takker meget for svar! Glædelig jul og godt nytår

MVH


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 16 dec 2016 17:27 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Er der seriøst ingen der ser det indlysende? De står og ryger bong på en hjemmelavet flaskebong

Plastikflaske = bong
Paprør= til at sætte oven på flasken som mundstykke
Sølvpapirskugler= brugt som bakke til at riste smøger til et bongmix, efterfølgende krøllet sammen. Evt også bonghoved lavet af sølvpapir.
Eddikesyre= Klamt surt bongvand. Eller rent faktisk eddikesyre. Har oplevet folk ryge bong på alt fra muggent vand til pis, så ingen overraskelse der.

Hvis man laver en bombe, så ville plastik flasken vel være sprunget i stykker, og ikke være intakt.
Og derudover er "normal praksis" vel at man springer sin bombe lidt væk fra hvor man hænger ud, da man sjældent opholder sig på "gerningsstedet"
Unge mennesker der hænger ud og hygger sig bag ved en lade. Lyder pænt meget som nogen der ryger den fede :lol:

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 16 dec 2016 17:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Altså jeg har selv lavet en bombe ala den der da jeg var 14 år eller noget. Og koalabjørn, vi gjorde det inde i et klasselokale og smed bomben ud af vinduet, så du skal ikke være sikker på unge mennesker er så smarte at flytte sig væk fra deres hænge-ud-lokation. Når man er dum nok til at få et kick ud af at se en colaflaske sige bang, kan man også være dum nok til at gøre det hvor man hænger ud. Men altså billede dokumentation ville nok være på sin plads hvis vi skal give et velbegrundet bud.

Jeg kan i hvert fald skrive under på at saltsyre+sølvpapir+colaflaske=bang.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 16 dec 2016 18:04 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
@Mr. Gone
Der er fundet plastikflasker og paprør med sølvpapirskugler i. Om sølvpapirskuglerne ligger i flasken, eller i paprøret er tvetydigt.
Har selv lavet en del flaskebomber i mine unge dage, og jeg kan ikke se hvad paprøret skulle bruges til i forbindelse med en plastikflaske i den forstand? :)

@Hector Salamanca
Kan du give mig et eksempel på en bombe der både indeholder et paprør og en plastikflaske? :) I smed altså bomben væk fra hvor i stod, ergo hang i ikke ud direkte på "gerningsstedet". Og i jeres tilfælde blev den smidt ud af vinduet, derfor skulle i ikke bekymre jer om at få kemikalier på jer når den sprang. De her unge står bag ved en lade, hvorfor de som udgangspunkt nok ville stå et godt stykke væk fra bomben når den sprang, eller som et minimum kaste den rundt om hjørnet, tænker jeg bare :wink:

Jeg holder stadig på en bong indtil billeddokumentation bliver fremført, eller indtil en af jer får mig overbevist :D

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 16 dec 2016 19:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Jeg holder med Koala her må jeg erkende :P

Måske sølvpapirs kuglerne er indpakning fra deres klump? Og så for ikke at svine, så smække det i de gamle fængselsbonger efter brug.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 17 dec 2016 12:36 
Citat:
@Mr. Gone
Der er fundet plastikflasker og paprør med sølvpapirskugler i. Om sølvpapirskuglerne ligger i flasken, eller i paprøret er tvetydigt.
Har selv lavet en del flaskebomber i mine unge dage, og jeg kan ikke se hvad paprøret skulle bruges til i forbindelse med en plastikflaske i den forstand? :)

@Hector Salamanca
Kan du give mig et eksempel på en bombe der både indeholder et paprør og en plastikflaske? :) I smed altså bomben væk fra hvor i stod, ergo hang i ikke ud direkte på "gerningsstedet". Og i jeres tilfælde blev den smidt ud af vinduet, derfor skulle i ikke bekymre jer om at få kemikalier på jer når den sprang. De her unge står bag ved en lade, hvorfor de som udgangspunkt nok ville stå et godt stykke væk fra bomben når den sprang, eller som et minimum kaste den rundt om hjørnet, tænker jeg bare :wink:

Jeg holder stadig på en bong indtil billeddokumentation bliver fremført, eller indtil en af jer får mig overbevist :D


Slap af Sherlock Holmes :)


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 17 dec 2016 12:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Get outta here with your logic, son!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team