Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 06:03


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 maj 2017 17:18 
Hej Psychedelia

Jeg er ret sikker på, at jeg har angst, men min læge vil ikke hjælpe mig med det. Jeg røg hash for første gang for et par uger siden, og under den oplevelse følte jeg mig helt vildt glad og lettet, og ikke mindst fri for angst. Jeg vil gerne ryge igen, men jeg kunne også godt tænke mig at prøve andre ting, dog helst ting, der ikke forstærker min angst (helst ting der kan reducere det, men det er ikke et krav). Jeg snakkede med min ven fra USA, som sagde at han havde drukket Codeine hostesaft med 7up (han kaldte det purple drank), og det kunne jeg også godt tænke mig at prøve. Min ven har dog ikke angst, men sagde at purple drank var fint hvis man var nybegynder, og det er jeg.

Er der nogen, der har forslag til hvad jeg kan prøve, eller ved noget om purple drank og angst?

Hilsen Astrid


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 08 maj 2017 19:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Hej Astrid.

Godt du søger viden inden du bare kaster dig ud i sagerne. Hvis du beslutter dig for at eksperimentere med codein, så sørg for alt i verden for at lave grundig research inden. Codein bliver omdannet til morfin i leveren. Disse stoffer hører under opiat/opioid-gruppen af stoffer, hvilket en af de stofgrupper, der har flest liv på samvittigheden. Dermed ikke sagt, at det ikke kan tages med omhu, men det er ikke en ufarlig leg, hvis man ikke ved, hvad man laver (og for den sags skyld heller ikke selvom man ved det).

God vind herfra og held og lykke med angsten.


PS. Overvej eventuelt et lægeskift, hvis din læge ikke tager dine bekymringer alvorligt!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 08 maj 2017 19:44 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
En anden ting der er farligt vil være afhængeligheds potentialet i og med opiat høj sandsynlig vil hjælpe på din angst, så kan det starte at du kommer til at indtage det ofte, så vær opmærksom.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 09 maj 2017 14:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Jeg vil mene at cannabis og opiater nok ikke er vejen frem for at behandle symptomer på angst. Dog er din iver til at gøre noget ved det, det første skridt i den rigtige retning. Jeg tror meget angst og depression kan spores tilbage til uheldige interaktioner med familie og venner, såvel som dårlige vaner som har medført at man ikke har lært at passe på sig selv og sin krop.
Hvis du i stedet for at dulme forsøgte at skrue op for det "kognitive" vil angsten i mange tilfælde bedre kunne forstås og ikke bare glemmes og skubbes væk. Det er lidt en anden boldgade af stoffer/tilskud som man bruger når man vil øge reflektiviteten men nogle som virker godt en kombination af Kava Kava, Bacopa, Curcumin, og Passionblomst extract. Jeg ved det er en mundfuld at lære en masse ting at kende men tro mig, det er meget bedre at arbejde på denne måde med angst, med mindre det er akut. Det andet skubber og fortrænger men når ikke i dybden der hvor du bliver bevidst om mønstrene selv, og lærer taktikker til at defuse din angst. Hvis du bliver afhængig af opiater samtidigt med at du ryger cannabis, er chancen for et psykotisk udbrud væsentlig større, og det er ikke sundt for din hjerne at være i ufrivilligt. Alle disse er desuden lovlige og kan bestilles billigt fra nettet hjem til døren. Kava Kava kan bruges i kombination med Passionsblomst-ekstrakt til at skabe en base af ro og afslappethed til at takle angsten, det virker muskelafslappende, modvirker stress og angst og sørger for en bedre søvn. Bacopaen er den som vil skrue op for din hjernes evne til at skabe nye forbindelser og arbejder i dybden med angsten. Den bruges bl.a. til at modvirke symptomer på demens og er bevist øger hukommelse, årvågenhed, og evne til at reflektere. Curcumin/gurkemeje ekstrakt har en spøjs funktion idet, det er bevist at det medvirker til at fjerne angstrelaterede handlemønstre i forsøgsdyr, og bliver også brugt imod demens-relaterede sygdomme. Alle disse vil i kombination meget vel medvirke til, at du bedre kan være i din angst, forstå din angst og lære at bruge den konstruktivt som en energi man handler med og ikke opsluges af.

Links til billige forhandlere:
http://www.ebay.com/itm/PURE-Passion-Fl ... G1ULXnUNkw
http://www.ebay.com/itm/Bacopa-Monnieri ... vVJOHlG3LQ
http://www.ebay.com/itm/3-x-TURMERIC-CU ... Sw-kdXz97d
https://dk.iherb.com/pr/Kava-King-Produ ... -8-g/52760


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 09 maj 2017 14:23 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Hej Astrid.

Det fremgår ikke helt klart hvad det er du vil. Vil du tage stoffer som en slags medicin imod din angst, i stedet for den almindelige lægeordinerede medicin? Eller vil du bare tage stoffer for at blive lettet for din angst en gang imellem?

Det første er en meget dårlig idé. Stofferne egner sig ikke som medicin. Hvis du vil behandles for din angst, så kræver det et langvarigt terapiforløb, som indvolverer en terapeut. Man kan godt bruge psykedeliske stoffer i forbindelse med psykoterapi, men det skal terapeuten så vide en hel masse om.

Det sidste skal du også være forsigtig med, for selv om det går godt de første gange, så risikerer du at stofferne pludselig begynder at virke negativt. Det kan ligefrem forværre din angst når du er ædru (altså når du ikke er påvirket af stoffer).


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 09 maj 2017 14:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Jeg kan ikke anbefale drugs til at behandle sin angst med, sådan umiddelbart. Det er ikke en langvarig holdbar løsning, for opiater (purple drank/promethazine) har langt flere konsekvenser end gevinst ved længerevarende brug, hvorfor det ikke vil fjerne din angst, men måske endda forværre den i sidste ende. For hvad så, hvis du lige pludselig ikke har mere purple drank, og der kommer abstinenser, eller du tænker, at du ikke kan klare det hele uden lige at have purple drank?

Kan kun anbefale at snakke med en terapeut/psykolog/venner, og undersøge emnet og prøve at finde ud af, om andre har haft/har det ligesom dig.
Så vil du formentlig finde en masse gode redskaber, som du kan bruge til at styre/forstå/mindske din angst, og disse ville du så kunne bruge resten af livet.

Hvor gammel er du?

Kh mvh bh

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 11 maj 2017 00:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Nafets skrev:
Jeg vil mene at cannabis og opiater nok ikke er vejen frem for at behandle symptomer på angst. Dog er din iver til at gøre noget ved det, det første skridt i den rigtige retning. Jeg tror meget angst og depression kan spores tilbage til uheldige interaktioner med familie og venner, såvel som dårlige vaner som har medført at man ikke har lært at passe på sig selv og sin krop.
Hvis du i stedet for at dulme forsøgte at skrue op for det "kognitive" vil angsten i mange tilfælde bedre kunne forstås og ikke bare glemmes og skubbes væk. Det er lidt en anden boldgade af stoffer/tilskud som man bruger når man vil øge reflektiviteten men nogle som virker godt en kombination af Kava Kava, Bacopa, Curcumin, og Passionblomst extract. Jeg ved det er en mundfuld at lære en masse ting at kende men tro mig, det er meget bedre at arbejde på denne måde med angst, med mindre det er akut. Det andet skubber og fortrænger men når ikke i dybden der hvor du bliver bevidst om mønstrene selv, og lærer taktikker til at defuse din angst. Hvis du bliver afhængig af opiater samtidigt med at du ryger cannabis, er chancen for et psykotisk udbrud væsentlig større, og det er ikke sundt for din hjerne at være i ufrivilligt. Alle disse er desuden lovlige og kan bestilles billigt fra nettet hjem til døren. Kava Kava kan bruges i kombination med Passionsblomst-ekstrakt til at skabe en base af ro og afslappethed til at takle angsten, det virker muskelafslappende, modvirker stress og angst og sørger for en bedre søvn. Bacopaen er den som vil skrue op for din hjernes evne til at skabe nye forbindelser og arbejder i dybden med angsten. Den bruges bl.a. til at modvirke symptomer på demens og er bevist øger hukommelse, årvågenhed, og evne til at reflektere. Curcumin/gurkemeje ekstrakt har en spøjs funktion idet, det er bevist at det medvirker til at fjerne angstrelaterede handlemønstre i forsøgsdyr, og bliver også brugt imod demens-relaterede sygdomme. Alle disse vil i kombination meget vel medvirke til, at du bedre kan være i din angst, forstå din angst og lære at bruge den konstruktivt som en energi man handler med og ikke opsluges af.

Links til billige forhandlere:
http://www.ebay.com/itm/PURE-Passion-Fl ... G1ULXnUNkw
http://www.ebay.com/itm/Bacopa-Monnieri ... vVJOHlG3LQ
http://www.ebay.com/itm/3-x-TURMERIC-CU ... Sw-kdXz97d
https://dk.iherb.com/pr/Kava-King-Produ ... -8-g/52760



a , rosenrod

Hej Nafets :D

Nu det 2 måneder siden jeg bevægede mig ud i dine råd om Bacopa, kavakava, gukemeje, gotu kula, rosenrod, tongkat ali osv.
Har ikke mærket angst anfald siden og har egentlig haft det meget bedre end jeg længe havde haft det førhen .
Masse natur produkter motion og ordentlig søvn.. Det har hjulpet mig meget. Så Tak for de gode råd.. Du sagde dengang man skulle holde en pause i mellem tingene ikke? Hvor længe hvis ja.? Og er det med det hele?

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 12 maj 2017 20:13 
Som andre siger vil det være langt bedre at behandle angsten på andre måder. Feks går jeg selv til hypnose hos http://www.hypnose-behandling.nu. Er du modtagelig for hypnose kan det være ret effektivt.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 05 jan 2019 13:00 
Nafets skrev:
Jeg vil mene at cannabis og opiater nok ikke er vejen frem for at behandle symptomer på angst. Dog er din iver til at gøre noget ved det, det første skridt i den rigtige retning. Jeg tror meget angst og depression kan spores tilbage til uheldige interaktioner med familie og venner, såvel som dårlige vaner som har medført at man ikke har lært at passe på sig selv og sin krop.
Hvis du i stedet for at dulme forsøgte at skrue op for det "kognitive" vil angsten i mange tilfælde bedre kunne forstås og ikke bare glemmes og skubbes væk. Det er lidt en anden boldgade af stoffer/tilskud som man bruger når man vil øge reflektiviteten men nogle som virker godt en kombination af Kava Kava, Bacopa, Curcumin, og Passionblomst extract. Jeg ved det er en mundfuld at lære en masse ting at kende men tro mig, det er meget bedre at arbejde på denne måde med angst, med mindre det er akut. Det andet skubber og fortrænger men når ikke i dybden der hvor du bliver bevidst om mønstrene selv, og lærer taktikker til at defuse din angst. Hvis du bliver afhængig af opiater samtidigt med at du ryger cannabis, er chancen for et psykotisk udbrud væsentlig større, og det er ikke sundt for din hjerne at være i ufrivilligt. Alle disse er desuden lovlige og kan bestilles billigt fra nettet hjem til døren. Kava Kava kan bruges i kombination med Passionsblomst-ekstrakt til at skabe en base af ro og afslappethed til at takle angsten, det virker muskelafslappende, modvirker stress og angst og sørger for en bedre søvn. Bacopaen er den som vil skrue op for din hjernes evne til at skabe nye forbindelser og arbejder i dybden med angsten. Den bruges bl.a. til at modvirke symptomer på demens og er bevist øger hukommelse, årvågenhed, og evne til at reflektere. Curcumin/gurkemeje ekstrakt har en spøjs funktion idet, det er bevist at det medvirker til at fjerne angstrelaterede handlemønstre i forsøgsdyr, og bliver også brugt imod demens-relaterede sygdomme. Alle disse vil i kombination meget vel medvirke til, at du bedre kan være i din angst, forstå din angst og lære at bruge den konstruktivt som en energi man handler med og ikke opsluges af.

Links til billige forhandlere:
http://www.ebay.com/itm/PURE-Passion-Fl ... G1ULXnUNkw
http://www.ebay.com/itm/Bacopa-Monnieri ... vVJOHlG3LQ
http://www.ebay.com/itm/3-x-TURMERIC-CU ... Sw-kdXz97d
https://dk.iherb.com/pr/Kava-King-Produ ... -8-g/52760



Hvordan skal de forskellige ting indtages - ?


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 06 jan 2019 15:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
jeg har altså haft angst og OCD i svær grad dengang jeg var tyve. jeg fik at vide at en god ven at hvis jeg ikke bare lærte at tage mig sammen og få styr på mig selv og lære at kontrollere min frygt så ville jeg ende med at være afhængig af psykaitrisk nervemedicin eller på stoffer eller et eller andet og være komplet hjælpeløs i alt fremtid og det tog jeg til mig .

idag er jeg kendt for at være rimelig frygtløs og jeg en indre fred og balance for jeg har lært at frygten er min ven . frygt er bare en naturlig skærpelse af ens sanser som tjener et formål og vi som moderne menneske skal lære at leve med frygt som en naturlig tilstand der intet vil os ondt.

angst lammer dine sanser. det gør dig more sårbar. angst paralysere dig og gør dig ude at stand til at handle i farlige situationer og det kan være farligt.

frygt kan skærpe din opmærksomhed og hjælpe dig hvis du lære at betragte frygt som din ven.

lær at tale med din frygt. lær den at kende.

det var de råd jeg fik. det lærte jeg meget af .

jeg synes ikke du skal søge en løsning i alle mulige stoffer men find din egen indre styrke frem og lær styre din frygt så ender du med tiden med at være en meget stærk og handlekraftig person.

jeg ville også være meget varsom med at prøve morfin og den slags selvom det er dejligt så bider det fra sig når du udvikler tolerance og det vil være et mareridt at komme ud at et misbrug og angst på samme tid hvis det ender derude.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 06 jan 2019 18:45 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Det er kun Tongkat Ali som man skal køre i cycklus i 5 dage på og 2 dage af og 3-5 måneder på og 2 af.

De indtages enten som kapsler hvor de købes i pilleglas (køb en ad gangen da de oftest tages i tolden så under 80 kr på Ebay)

Ellers hvis du vil spare lidt køb en kapselpresser ala Cap'm Quick og køb rent ektraktpulver og fyld selv den blanding du kommer frem til. Hvis det er for dyrt med dem alle, så prøv Bacopa, Ashwagandha Rosenrod og evt. Passionsblomst og Citron Melisse ekstrakt først. Kavaen er desværre udgået på Iherb.com så Kava.com sælger nu i stedet.

(Og beklager jeg ikke fik svaret Frugthat fik slet ikke set du havde været aktiv i tråden igen, men er helt vildt glad for at høre at det hjalp dig, og sætter pris på tilbagemeldingen! )


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 06 jan 2019 22:28 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2018 22:28
Indlæg: 9
Som andre siger, vurdér med dig selv om stoffer er den eneste løsning på din angst. Hvis det er rigtigt at din læge ikke vil hjælpe dig, så søg en psykolog el. lign. inden du begynder at blive afhængig af en selvmedicineret substans. Lær din angst at kende, og lad stofferne være den sidste potentielle løsning.

EDIT:
Prøv også at vurdere om det i virkeligheden bare er en undskyldning for at tage et stof? Det er en rigtig dårlig idé at lave undskyldninger til stofbrug, i stedet for bare at erkende at man gerne vil eksperimentere med dem fordi det er interessant (eller et hav af andre motiver man kan have).

_________________
- Riget!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 17 okt 2021 21:01 
For mit vedkommende (jeg har haft kraftig OCD og angst) så kan jeg IKKE anbefale hash og slet ikke alkohol i større mængder og i mange dage i træk.
For mig var det ekstremt angstprovokerende i morgentimerne efter en aften med store mængder alkohol.
Så snart jeg stod op startede et negativt tankemønster og tvangstanker, som jeg så kunne kæmpe med resten af dagen, indtil jeg igen tog en slurk i aftentimerne til at finde ro. Effekten af alkoholen var god til at starte med (stort shot osv.) men efter måneder aftog den gode effekt og angsten blev værre.
For at komme tvangstanker og angst til livs og ikke dyrke sine tvangshandlinger, så kræver det en enorm disciplin som jeg klart kan anbefale at få gennem behandling hos nogen der ved hvad de snakker om og ikke bare en "standart psykolog" mainstream-coach eller allround terapeut.
Martin Bergen er muligvis den mest kendte, men http://www.ocd-angst.dk har også styr på sagerne (med sin egen erfaring) Kan anbefale begge.


Top
  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team