Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 dec 2017 12:05 
Hvordan er tolerancen for hhv suboxone og benzodiazepiner?
Er der et online skema?
Og hvad er folks erfaringer?


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 17 dec 2017 12:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Ikke noget vi kan give svar på. Det er ligesom at spørge hvor fuld man blir af en øl. Men du skal virkelig passe på med at blande suboxone og opiater! 2+2 er ikke 4 i de tilfælder de bliver blandet

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 17 dec 2017 20:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
IMO er tolerance en bitch hvad andgår de stoffer du nævner, kommer også i takt med stigende abstinenser, det vil sige at på længere sigt vil en større dosis af det du indtager kun dække dine abstinenser, så du skal hele tiden have mere, det er sådan tolerance fungere, til sidst forsvinder euforien, også dækker den store dosis stof du indtager næsten kun abstinenserne dette var min erfaring, kan være andre har et anderledes syn på det, jeg kan jeg kun fortælle om mine erfaringer.

F.eks misbruger du svampe/lsd så forsvinder virkningen jo mere du tager og jo større doser, det synes jeg også til dels gør sig gældende ved mange andre stoffer, der kan så også være fysiske eller psykiske bivirkninger ved at indtage et stof indtil der ikke er mere virkning at komme efter, misbrugere skifter også tit mellem forskellige stoffer, for at undgå tolerance og abstinenser.

Hvorfor vil du overhovedet vide noget om tolerance vedrørende sub, og benzo ? det er jo kun noget man tænker over hvis man indtager det lidt for ofte ? know what i am sayin ? eller tager jeg fejl ?

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 21 dec 2017 17:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Jordforbindelse skrev:
F.eks misbruger du svampe/lsd

Hvordan gør man det?
Sådan realistisk set?
Har du nogen erfaring med folk der har haft et svampemisbrug eller abstinenser efter et lsd trip? Eller det bare noget du siger for at kategorisere alle stoffer, vær det luft eller heroin, i samme kasse?

@subsss
Mange benzoer har lang halveringstid, og du vil derfor ikke få det samme ud af at spise dem 3-4 dage i træk, som hvis du gjorde det en gang månedligt.
Suboxone har jeg ikke rigtigt nogen erfaring med, men du kan prøve at søge efter halveringstiden (på engelsk half life).

Edit:
På wikipedia siden for benzodiazepiner, findes under emnet "ækvivalent dosering" et skema med halveringstider: https://da.m.wikipedia.org/wiki/Benzodiazepin
Suboxone er på wikipedia angivet til at have 37 timers halveringstid.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 21 dec 2017 18:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Alf'n skrev:
Jordforbindelse skrev:
F.eks misbruger du svampe/lsd

Hvordan gør man det?
Sådan realistisk set?
Har du nogen erfaring med folk der har haft et svampemisbrug eller abstinenser efter et lsd trip? Eller det bare noget du siger for at kategorisere alle stoffer, vær det luft eller heroin, i samme kasse


F.eks misbruger du svampe/lsd så forsvinder virkningen jo mere du tager og jo større doser. Prøv nu og læs hvad det er jeg skriver Alf'n...

---> hvilket også gør det svært at blive afhængig af fordi virkningen forsvinder men du kan stadig sagtens blive afhængig af det.

Og ja jeg kender mange der har haft LSD misbrug og svampe misbrug, og hvis du vidste bare en lille smule om afhængighed så ville du også vide, at man sagtens kan blive psykisk afhængig af at ville opleve et LSD trip.

_________________
Bonzai guru


Senest rettet af ''Bruger-Slettet'' 21 dec 2017 21:58, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 21 dec 2017 19:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Jordforbindelse skrev:
Alf'n skrev:
Jordforbindelse skrev:
F.eks misbruger du svampe/lsd

Hvordan gør man det?
Sådan realistisk set?
Har du nogen erfaring med folk der har haft et svampemisbrug eller abstinenser efter et lsd trip? Eller det bare noget du siger for at kategorisere alle stoffer, vær det luft eller heroin, i samme kasse


F.eks misbruger du svampe/lsd så forsvinder virkningen jo mere du tager og jo større doser. Prøv nu og læs hvad det er jeg skriver Alf'n...

---> hvilket også gør det svært at blive afhængig af fordi virkningen forsvinder, men du kan stadig sagtens blive afhængig af det.

Og ja jeg kender mange der har haft LSD misbrug og svampe misbrug, og hvis du vidste bare en lille smule om afhængighed så ville du også vide, at man sagtens kan blive psykisk afhængig af at ville opleve et LSD trip.

Jeg har svært ved at se hvordan det nogensinde bliver et misbrug.

Jamen, nu når du er så erfaren, så bør du jo kunne besvare mit spørgsmål?
Hvorfor gør du ikke det?
Hvordan kan man blive psykisk afhængig af at ville opleve noget?

Og hvad angår det med at læse og forstå hinanden, så kan jeg kun sige det samme.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 21 dec 2017 20:52 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jeg har aldrig hørt om nogen som helst der er blevet afhængige af svampe eller lsd, dog har jeg mødt mange folk som har været misbrugere af det.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 21 dec 2017 20:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Buttkraken skrev:
Jeg har aldrig hørt om nogen som helst der er blevet afhængige af svampe eller lsd, dog har jeg mødt mange folk som har været misbrugere af det.


Helt sikkert. Mis-brug er ikke lig med afhængighed, selvom de to ting tit hænger sammen - dog ikke lige i Psyk-stoffernes sammenhæng.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 21 dec 2017 21:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Klart nok.
Hvordan misbruger man dem?
Er det mindsettet eller virkelighedsfllugten?

Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg synes at svampe har det med opløse mindsettet og præsentere en for sine problemer?
Jeg spiste svampe næsten dagligt sidste år på denne her tid, og føler på ingen måden, at hverken jeg, eller min ven(ner), misbrugte dem. Tværtimod. Vi har alle haft et enormt udbytte af det. Flere af dem er taget på udveksling, og en har færdiggjort sin bachelor.
Jeg spiste godt 15 g spids nøgenhat fra slut-oktober til december.

Jeg vil nok nærmere betegne mig selv som afhængig end som misbruger.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 21 dec 2017 21:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Afhængighed kan være både en psykisk og en fysisk tilstand.

Afhængighed indebærer karakteristiske ændringer i adfærd og ens måde at tænke på, og kendetegnes ved en tvangsmæssig trang til at få tilført et eller flere stoffer. Dette for at opnå de psykiske virkninger stoffet giver, eller for at undgå ubehaget som kommer, når det ikke tilføres.

Man taler om psykisk og fysisk afhængighed. Ved stofmisbrug er psykisk og fysisk afhængighed til stede i varierende grad, alt efter hvilket stof som misbruges, og hvem der misbruger det.

Psykisk afhængighed indebærer, at personen opnår en følelse af velvære eller tilfredsstillelse ved at tage stoffet. Vedkommende får jævnligt en voldsom trang til atter at indtage stoffet for at opnå disse effekter (kaldet craving).

Fysisk afhængighed er et resultat af, at kroppen har tilpasset sig det tilførte stof. Der opstår derfor fysiske symptomer, når stoffet ikke længere er til stede i kroppen. Det kan for eksempel være kvalme, diare, hovedpine, feber samt endog kramper. Disse symptomer kalder man abstinenser.

Begge disse komponenter bidrager til symptombilledet ved afhængighed. Dette medfører, at den afhængige person bruger stadig mere tid og flere kræfter benyttes for at få fat i stoffet.


MISBRUG : Misbrug kan bredt defineres som adfærd, der er kendetegnet ved et brugsmønster af rusmiddel eller lægemiddel, som medfører fysisk, psykisk eller social skade.

_________________
Bonzai guru


Senest rettet af ''Bruger-Slettet'' 21 dec 2017 21:37, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 21 dec 2017 21:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
https://www.sundhed.dk/borger/patientha ... aengighed/

Virkellig?


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 21 dec 2017 21:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Alf'n skrev:
https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/psyke/sygdomme/narkotiske-stoffer/stofmisbrug-og-afhaengighed/

Virkellig?


Ja kunne jo være du ikke vidste hvad det er siden du spørg....

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 21 dec 2017 21:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
:roll:


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 21 dec 2017 21:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Afhængighed kan være både en psykisk og en fysisk tilstand.

Dette var egentlig bare min pointe, havde måske ikke behøvet at copy paste hele lortet, men hey så fik i da lidt læsning :p

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 22 dec 2017 12:02 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Godt nok stenet at copy/paste fra den der. Både fordi det fremstår som dine egne ord uden at være det. Samt at det generelt er meget generelt. Delen om psykisk afhængighed kunne ligeså godt handle om sex eller andre menneskelige behov. Man er altså ikke psykisk afhængig bare fordi man har en lyst til at gøre noget igen. Man er psykisk afhængig hvis man aldrig slipper tanken indtil man indfrier sit ønske. Jeg glæder mig altid til at trippe næste gang, men modsat da jeg havde et cannabis misbrug, kan jeg sagtens nyde mange uger uden at indtage de mærker der ligger i mit skab. Hvis jeg havde været psykisk afhængig ville det ikke være sådan.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 22 dec 2017 12:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Hector Salamanca skrev:
Godt nok stenet at copy/paste fra den der. Både fordi det fremstår som dine egne ord uden at være det. Samt at det generelt er meget generelt. Delen om psykisk afhængighed kunne ligeså godt handle om sex eller andre menneskelige behov. Man er altså ikke psykisk afhængig bare fordi man har en lyst til at gøre noget igen. Man er psykisk afhængig hvis man aldrig slipper tanken indtil man indfrier sit ønske. Jeg glæder mig altid til at trippe næste gang, men modsat da jeg havde et cannabis misbrug, kan jeg sagtens nyde mange uger uden at indtage de mærker der ligger i mit skab. Hvis jeg havde været psykisk afhængig ville det ikke være sådan.


Det er ikke mit problem hvordan du opfatter mig Hector, jeg skriver ikke på den her hjemmeside for at få respekt eller være sej, jeg er her for at hjælpe folk der kunne være i misbrug, også er jeg her også får at blive klogere, og jeg har hverkan gjort noget for at genere eller gøre nogen fortræd, og hvis i synes det jeg har copy pastet er løgn eller usandt, så har vi ikke mere at snak om her.

din mening <-----> min mening, hvem siger vi behøver blive enige om noget som helst, ik mig, jeg belyser bare det jeg opfatter og tror på, så kom der en hurtig copy paste fra en god hjemmeside, at i så mener noget andet fordi i har taget mange stoffer og ved præcis hvad afhængighed er, bedre end mig, det har jeg det okay med, men hvis det ikke var for sådanne diskussioner hvordan skulle vi så alle blive klogere ?

Og en helt anden side af det, når den ene person efter den anden angriber mig på en copy paste eller noget i den stil, så er i med til at fjerne fokus fra topic, hvorfor ikke bare ignorere det, hvorfor er det så vigtigt at folk holder stien ren som i mener man skal, så længe jeg holder mig til god HR, så må jeg da copy paste alt det jeg vil, det ændre ikke på mine holdninger og meninger.

Du kan ikke komme uden om at folk er uenige om hvorvidt du kan misbruge og blive afhængig af LSD, derfor copy pasted jeg hele lortet da det virkede som om der var nogle som var i tvivl om hvad er afhængighed og hvad er misbrug.

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 22 dec 2017 12:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Jordforbindelse skrev:

Det er ikke mit problem hvordan du opfatter mig Hector, jeg skriver ikke på den her hjemmeside for at få respekt eller være sej, jeg er her for at hjælpe folk der kunne være i misbrug, også er jeg her også får at blive klogere, og jeg har hverkan gjort noget for at genere eller gøre nogen fortræd, og hvis i synes det jeg har copy pastet er løgn eller usandt, så har vi ikke mere at snak om her.

din mening <-----> min mening, hvem siger vi behøver blive enige om noget som helst, ik mig, jeg belyser bare det jeg opfatter og tror på, så kom der en hurtig copy paste fra en god hjemmeside, at i så mener noget andet fordi i har taget mange stoffer og ved præcis hvad afhængighed er, bedre end mig, det har jeg det okay med, men hvis det ikke var for sådanne diskussioner hvordan skulle vi så alle blive klogere ?

Og en helt anden side af det, når den ene person efter den anden angriber mig på en copy paste eller noget i den stil, så er i med til at fjerne fokus fra topic, hvorfor ikke bare ignorere det, hvorfor er det så vigtigt at folk holder stien ren som i mener man skal, så længe jeg holder mig til god HR, så må jeg da copy paste alt det jeg vil, det ændre ikke på mine holdninger og meninger.

Du kan ikke komme uden om at folk er uenige om hvorvidt du kan misbruge og blive afhængig af LSD, derfor copy pasted jeg hele lortet da det virkede som om der var nogle som var i tvivl, om hvad er afhængighed og hvad er misbrug.

Der er absolut ingen grund til at blive så harm over at folk stiller spørgsmål til dine holdninger. Enten kan du lade være med at præsentere dem, eller også kan du argumentere for, hvorfor at det forholder sig således som du påstår. Længere er den egentlig ikke.

Vi betvivler heller ikke de ord du har kopieret for der er da sandhed i dem, men de afspejler på ingen måde de klassiske psykedeliske stoffer.
God HR er netop at holde stien ren!
Misinformation og delirøse formaninger gavner ingen.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 22 dec 2017 20:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Det er jeg fuldstændig enig med dig i, kan da også være jeg lige blevet revet lidt for meget med af mine følelser, God HR er den rette information blandet med erfaring da vi alle er forskellige, det med at holde stien ren, var ikke i forbindelse med HR, men det at kopiere andres ord for at lyde korrekt, eller får at slippe for at skrive en masse som er skrevet før.

Jeg mener da jeg holder den gode HR sti så ganske ren som den skal være, er bare interessant hvordan folk opfatter afhængighed og misbrug i forbindelse med Psykoaktive stoffer, og dette emne er da også ømtåleligt, da disse stoffer har tæt på ingen hverken fysisk eller psykisk afhængigheds skabende effekt, dog vil jeg stadig understrege at en form for afhængighed er muligt i nogle få tilfælde, jeg har nok mødt + 200 mennesker som har taget LSD, måske 1 af dem ville jeg sige var i en periode så psykisk tiltrukket af LSD at jeg ville sige det var en form for afhængighed.

Jeg kender også en der tager LSD hverdag, ikke microdose, men lige tandet over hvor der er sensation og kreativ udfoldelse, jeg ved ikke om personen er afhængig, men ville da kalde det et misbrug.

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 22 dec 2017 20:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Jordforbindelse skrev:
Jeg kender også en der tager LSD hverdag, ikke microdose, men lige tandet over hvor der er sensation og kreativ udfoldelse, jeg ved ikke om personen er afhængig, men ville da kalde det et misbrug.

Men hvis det gavner og beriger personens tilværelse, hvorfor er det så et misbrug? Hvis dette er måden som personen opnår LSD's fulde potentiale med, og der for personens social liv, fysiske og mentale tilstande, ingen forværring sker, relateret til personens brug af LSD, er det så et misbrug?
Jeg kan heller ikke se hvorfor dosis er det store problem, jeg vil nærmere mene at misbruget ligger i frekvenser, altså hvor ofte man tager sit stof, end hvor meget.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 22 dec 2017 23:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Alf'n skrev:
Jordforbindelse skrev:
Jeg kender også en der tager LSD hverdag, ikke microdose, men lige tandet over hvor der er sensation og kreativ udfoldelse, jeg ved ikke om personen er afhængig, men ville da kalde det et misbrug.

Men hvis det gavner og beriger personens tilværelse, hvorfor er det så et misbrug? Hvis dette er måden som personen opnår LSD's fulde potentiale med, og der for personens social liv, fysiske og mentale tilstande, ingen forværring sker, relateret til personens brug af LSD, er det så et misbrug?
Jeg kan heller ikke se hvorfor dosis er det store problem, jeg vil nærmere mene at misbruget ligger i frekvenser, altså hvor ofte man tager sit stof, end hvor meget.


vi fuldkommen enige, er også meget i tvivl om hvad jeg skal kalde hans forbrug, han har succes og er rask og mentalt et meget fornuftigt væsen, så kan ikke sætte finger på hvad der skulle være negativt, men en læge eller psykiater ville nok bruge betegnelsen misbrug, de perioder hvor jeg ryger dagligt føler jeg heller ikke at det er et misbrug, men jo længere jeg ryger jo mere føler jeg at det bliver et misbrug, selvom jeg har det på samme måde som da jeg røg første dag også frem.

Dosis har for mig noget at sige ved f.eks hash, hvor mængden afgør hvor uoplagt jeg bliver dagen efter, ved ikke med LSD, har aldrig prøvet at tage det ''mange dage i træk'' max 2 dage i streg har jeg prøvet, så ved ikke hvordan jeg ville have det med at tage det hverdag, sikkert ikke så godt, ønsker ikke at være i den psykedeliske verden særligt ofte, føler de bedste oplevelser kommer med lidt afstand af hinanden :)

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team