Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 22:30


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ketamin
Indlæg: 30 dec 2017 08:33 
Undskylder mange gang vis jeg spøger meget dumt.
Men hvad er forskellen på krystal og sukker keramik?
Synes virkelig ikke jeg kan finden nogen steder om det. Ud over steder hvor folk sprøger om hvordan men krunse krystal keta. Men ja kan godt være mig der bare er blank og ikke kan finde noget om det :roll: :shock: :)


Top
  
Svar med citat  
 Titel: Re: Ketamin
Indlæg: 30 dec 2017 08:35 
Daamn jeg er lidt blank..
Underskyler igen for ikke at læse min Ejen tekst igemmen.
Håber i forstår hvad jeg mener. :? :(


Top
  
Svar med citat  
 Titel: Re: Ketamin
Indlæg: 30 dec 2017 10:33 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
Jeg formoder, at 'keramik' er en autocorrect for ketamin. Ellers fatter jeg overhovedet ikke hvad der står.
Det er lidt kluntet skrevet, det har du ret i.

Spørger du om der er forskel på virkningen? Eller om hvorfor krystallerne ser forskellige ud?
For det er vel åbenlyst, at begge dele er krystaller? Sukker er krystaller, og saltkorn er krystaller, selvom de måske fremstår mere firkantede end andre typer krystaller evt måtte gøre.

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Ketamin
Indlæg: 30 dec 2017 11:46 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Tænker han spørger til de to forskellige former man kan få sit ketamin i. De store uensartet krystaller som var de første vi fik hjem som himalaya salt - senere kom ketaminen i form af ensartet "sukker" lidt større end rigtig sukker.
Jeg synes ikke der var den store forskel på dem omend de store krystaller måske var lidt mere potente.


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Ketamin
Indlæg: 30 dec 2017 13:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Spørger du, fordi du har stået med det i hånden og undret dig, eller fordi du har hørt der er forskellige typer ketamin?

Der findes to typer ketamin, hvoraf den ene er mere bedøvende end den anden, som har den mere spacey feeling/psykedeliske om man vil. S-ketamin og R-ketamin.

Som regel er ketaminen man får fat i en blanding af de to. :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Ketamin
Indlæg: 30 dec 2017 15:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Det bedste ketamin jeg nogensinde har prøvet kom fra darkweb, og var bare knust hvidt pulver, jeg havde tidligere mest fået det som lignede ren sukker, der hvor jeg kom fra handlede det meget om hvem der havde kogt ketaminen ind, har prøvet at en kom med noget han solgte som slik fordi bunden lige havde brændt lidt på, andre gange lod de det dampe ind det sidste væske uden at brænde det på, så det var ret potent, men kom ligesom i et stykke indtørret ketamin.

så du vil nok blive overrasket over hvor mange krystal former det kommer i, hvis du er heldig får du en lille beholder med væske du selv kan dampe ind, det skulle være ret godt :)

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Ketamin
Indlæg: 30 dec 2017 19:11 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Der er s-isomer og r-isomer af ketamin (måske flere, jeg ved det ikke).
Ofte får man en racemisk (kombination af de to) eller s-ketamin. Indtil du finder ud af, hvilke slags keta du har, kan ingen fortælle dig forskellen på dine produkter.
S-isomer er meget psykedelisk og sjovt, og r-isomer er meget bedøvende og svært kedeligt. Derudover lyder det som nogen, der ikke kan finde ud af, hvad de har af produkt, og derfor bare giver den et navn. Det er set før.


Mvh

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Ketamin
Indlæg: 30 dec 2017 21:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
spaffeh skrev:
Der er s-isomer og r-isomer af ketamin (måske flere, jeg ved det ikke).


Der findes kun de to.

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Ketamin
Indlæg: 30 dec 2017 21:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Leah skrev:
spaffeh skrev:
Der er s-isomer og r-isomer af ketamin (måske flere, jeg ved det ikke).


Der findes kun de to.



4-MeO-PCP ( 4-Methoxyphencyclidine )


har prøvet det med dose på 100mg, virkede som ketamin dog uden samme bedøvelse, også gik den meget i øjnene, ketamin psychedelisk.

4-Methoxyphencyclidine skulle være en isoleret gren af ketamin molekylet, dertil vil jeg stadig mene det er ketamin familien, og virkningen af dette stof er helt speciel, og minder utroligt meget om ketamin, måske nogle kloge folk kan melde på banen hvis de har anden information om 4-meo-pcp.

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Ketamin
Indlæg: 30 dec 2017 21:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
4-MeO-PCP: https://en.wikipedia.org/wiki/4-MeO-PCP
Ketamin: https://en.wikipedia.org/wiki/Ketamine

Hvis du kigger på strukturene, er de meget forskellige og ikke bare isomere af hinanden, som r- og s-ketamin er.

Men det kan sagtens have en effekt der er ligesom ketamin. :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Ketamin
Indlæg: 31 dec 2017 01:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Visual disconnection - This eventually results in 4-MeO-PCP's equivalent of the famous "k-hole" or, more specifically, holes, spaces and voids alongside of structures. ( copy paste WIKI )

jeg har desværre ikke den store kemiske uddannelse, så jeg kan ikke ud fra molekyler på et billede afgøre hvordan 4 meo pcp fremstilles, men de er begge NMDA receptor antagonist, så de påvirker samme del af hjernen, og ud fra min egen oplevelse samt det jeg har læst, så er 4-MeO-PCP hvertfald i familien med ketamin på en eller anden måde, jeg ser det lidt som pot og hash olie, du vil altid kunne potensere nogle stoffer på en eller anden måde ved at ændre strukturen eller isolere det virksomme endnu mere, hvilket jeg tror er gjort ved ketamin, men igen har ingen ide om det, det er stadig kun mit bedste gæt.

min kammerat derimod der er udannet laborant, hans kammerat havde selv fremstillet det, og jeg fik og vide at han havde taget ketamin strukturen og isolerer en gren af det, som så ender med at hede 4-MeO-PCP.

muligheden for K hole skulle stadig være mulig, man vil dog ikke opleve samme bedøvelse som ketamin laver, da det er denne gren af strukturen ( molekylet ) der er skåret fra. ( fik jeg fortalt )

Jeg har ikke universitets uddannelse eller noget, så er ikke akademisk nok uddannet til at kunne bakke min viden op med anden end at det er noget jeg har fået fortalt, dog af folk der arbejder med kemi.

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Ketamin
Indlæg: 31 dec 2017 05:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Det er også helt fint, Jordforbindelse, og det er heller ikke helt hul i hovedet det du skriver. :)

Men når vi kigger på ketamin, så er ketamin defineret (navnet er tilordnet) det molekyle du ser i wiki artiklen om ketamin. Dette molekyle er der to "udgaver" af, PGA. Den rummelige struktur molekyler nu engang har. Det er dog kun muligt at lave to forskellige ketamin molekyler, da det kun er ét sted i molekylet denne forskellighed kan være (stereocentret).

Jeg kan ikke lige gennemskue lynhurtigt, om ketamin kan anvendes i syntesen af det andet stof, jeg er på min mobil og kan ikke lige huske det der PCP molekyle i hovedet, men der er formentlig en lettere vej at gå.

Når din ven har sagt det er en gren af ketamin, tror jeg ikke han direkte mener "jeg tog noget ketamin og gjorde X ved det og så var mit udbytte PCP molekylet", men ment det som at han har fremstillet det der PCP molekyle, som sikkert sagtens kan være i familie med ketamin (enten medicinsk i virkemåden, mekanisme eller rent kemisk, igen, jeg er på min telefon).

Men selvom to stoffer er i samme familie, har de ikke nødvendigvis noget med hinanden at gøre rent syntese mæssigt.

Jeg har heller ikke noget konkret data/artikel eller andet at hive frem og støtte mine argumenter med, jeg har dog en interesse for kemi, men det kan selvfølgelig ikke trumfe en artikel. :D

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Ketamin
Indlæg: 31 dec 2017 11:15 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Undskyld mig, men den her snak om hvorvidt vi kan kalde 4-MeO-PCP for 'en anden slags ketamin' på linje med de to isomerer af ketamin-molekylet, minder mig lidt om når pushere sælger shady research kemikalier under salgsmonikere som 'en ny slags keta' eller 'en forstærket udgave af cola'.

Det er ikke samme molekyle, ergo er det ikke ketamin. om den så har lignende virkningsmekanisme på receptorerne, og lignende strukturopbygning, så er det et andet stof med anden dosis- og risikoprofil og det er i harm reduction øjemed utrolig utrolig vigtigt at vi ikke mudrer ting sammen på den her måde. Ketamin har været brugt i mange år inden for anæstesi, og man har en ret god idé om stoffets virkningsprofil; det har man ikke med alle de nye derivativer der er blevet syntetiseret inden for de seneste år.


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Ketamin
Indlæg: 31 dec 2017 12:00 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Plejaestjerne rammer hovedet på sømmet. Lad os ikke gøre de her ting mere langhårede, end de allerede er. I mine ører lyder det også lidt som salgssnak.

At 4-MeO-PCP skulle være en "isoleret gren af ketaminmolekylet" er noget sludder i rent kemisk forstand. Det er to beslægtede stoffer, som tilhører samme stofgruppe (arylcyclohexylaminerne), men det kan diskuteres, om de overhovedet er analoger af hinanden. Deres (gængse) synteseruter er også vidt forskellige. (R)- og (S)-ketamin er spejlbilleder af hinanden (ligesom højre og venstre hånd). Så derfor er de meget ens. 4-MeO-PCP er et helt andet stof.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Ketamin
Indlæg: 31 dec 2017 13:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Tusind tak for alle svarene :D nu giver det hele meget bedre mening.
I satte satte lige nye briller på mine øjne, kan sagtens se hvad i mener, min kammerat har nok bare fortalt det så simpelt så det var nemt at misforstå for en som ikke har akademisk baggrund.

Konklusionen må være at ketamin og 4-meo-pcp er to vidt forskellige stoffer, de virker dog i samme receptor derfor har de meget til fælles hvad andgår virkning/effekt.

Det var ikke for at mudre ting sammen, jeg var fuldkommen af den overbevisning at ketamin og 4-meo-pcp kom fra samme kemiske struktur.
Jeg takker og bukker for de gode konstruktive svar.

Godt nytår :D

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team