Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 jan 2018 23:49 
Hej.
Jeg er engang i mellem inde på siden da jeg er af den nysgerrige type.

Hvad jeg studser over er at mange herinde døjer med angst og snakker om de forskellige præparater, bivirkninger og resultater.

Selv døjer jeg med angst, har prøvet Coke som det eneste stof måske 6 gange i alt. Min angst var der før jeg prøvede Coke men en morgen efter en tur i byen med alkohol og Coke fik jeg en stor angsttur. Nok ikke pga det småtteri jeg tog, men pga hovedet bare slår klik indimellem.

Mit spørgsmål lyder om folk først oplevede angst/ængstelig før de begyndte på stoffer eller var de det før og det fik dem måske ud i stoffer?

Selv er jeg på lyrica 75mg. Mange bivirkninger få resultater pt, men heldigvis er jeg en af de personer ser ikke ligger mig ned grundet angst.

Kh


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 10 jan 2018 00:44 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jeg døjede med angst længe inden jeg overhovedet havde overvejet at cannabis ikke var så livsfarligt som alle sagde

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 10 jan 2018 01:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Har kun oplevet angst på narkotika, udover en mindre generel eksistentiel angst, som jeg mener vi alle døjer med i mere eller mindre grad.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 10 jan 2018 09:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg har ikke selv angst, men synes at fornemme at de fleste herinde med angst har haft det on off i perioder med og uden stoffer. I nogen tilfælde har stofmisbrug klart forværret angstsymptomer. Men der er også tilfælde hvor især psykedeliske stoffer + MDMA (hvis ikke udelukkende) har hjulpet med at bearbejde angsten. Umiddelbart er min vurdering herindefra at misbrug af stimulanser (amfetamin, coke og MDMA) er de stoffer der fremprovokere angst og depression mest, sammen med konstant forbrug af cannabis. Opioder og benzoer kan også fremprovokere en form angst, men såvidt jeg forstår er det mere en angst for at være foruden sin medicin. Det er altså imo mere en abstinens fremkaldt angst end i tilfældet med de andre stoffer.

Og jeg har da også oplevet en form for angst eller paranoia på cannabis og psykedelika. Men i mit tilfælde har det aldrig varet længe og altid kun været under påvirkning af stoffet. Har en en enkelt gang haft en uge efter en MDMA tur hvor jeg følte mig små deprimeret (og der havde jeg også taget MDMA lidt oftere end HR-rådene foreskriver).

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 10 jan 2018 11:27 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Den sociale angst kom først, det var den jeg fiksede med stofferne, desværre voksede paranoiaden og de psykiske nedture med tiden til sindet føltes ret så slidt. min psykose gjorde det heller ikke bedre så alt i alt fiksede jeg intet med stofferne som jeg ikke kunne have gjort med samtaleterapi og støtte.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 10 jan 2018 21:15 
Det hænger sammen. Uden tvivl er der tilfælde af angst.anfald foråsaget af stoffer i en ung alder.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 10 jan 2018 21:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Tror altid at den har været der, men at stofferne nogle gange, og i nogle særlige tilfælde, forstærker den.

@Fudge - Nogle er måske mere modtagelige eller sensitive overfor angst, og oplever den i forskellig grad, men angst er vel angst?


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 14 jan 2018 21:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
I mit tilfælde kom angsten lang tid før stofferne/alkoholen. Det startede for alvor ca 5-6 år FØR. Men i perioder hvor der ryger meget alkohol indenbords bliver min angst forværret meget!

I det hele taget er stoffer/alkohol et No-go for mig, hvis jeg har meget angst i den periode.

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 27 jan 2018 01:05 
Den har altid været der.
Jeg kan huske at jeg som lille sad hunderæd sammen min far i hans sofa- og var nærmest sikker på hoveddøren blev spsrket ind og vi blev røvet og skudt :gud:
Troede det var meget normalt folk blev dræbt.

Men det var efter et år hvor jeg havde arb og gik til den Torsdag til Søndag. Jeg en morgen med masser af amfetamin i blodet, røg på en bong og havde et det vildeste anfald. Først startede hele rummet at bølge, derefter blev der skudt farver som en projekter op på væggen. Rød og blå og det formede sig til en haj smurt ind i blod. Da det blev for meget smuttede jeg fra stedet, hvor det så gik op for mig jeg ikke havde noget sted at tage hen, så gemte mig i et solcenter. Jeg lukkede mig inde i et pr år derefter.


Top
  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team