Citat:
Jeg sidder fast. Det går meget langsomt. Jeg ser ingen forbedringer i hendes udvikling.
Dette skyldes Borderline i høj grad er behandlings-resistent. For at der overhovedet skal ske en udvikling skal der gennemgribende kognitiv adfærdsterapi til.
Citat:
Det er nærmest som at have et lille barn.
Du skal her tænke på hvor gammelt hun i emotionel forstand. Dem jeg kender med diagnosen har ikke udviklet sig på den front siden de var børn. Der er simpelthen ikke noget fundament for udviklingen. Der er sådan set ikke fundament til meget, når basale ting som fast identitetsfølelse ikke er der.
Citat:
Man skal forklare hende basale ting som opvask osv, dog skal man genlære,hende alting dagen efter. Jeg har gjort det klart overfor hende alkohol er "ulovligt"
Det holder hun ved, jeg har fået hende væk fra gaden.
Jeg har gjort hende opmærksom på mange ting. Sørger for hun tager sin medicin. Økonomi skal overtages af,en anden.
Jeg er kørt helt ned og kan mærke jeg har spildt mange måneder på det her, hvis det ikke ender i noget godt.
Jeg bestemmer jo lidt selv hvad resultatet skal være og føler jeg snart må nærme mig målet. Da min egen udvikling er gået helt i stå.
Mate! Hun har overtaget dit liv!
Nu kommer det som godt kan lyde dæmoniserende fra min side, men ser ikke mange andre muligheder på dette tidspunkt: Hun er en emotionel vampyr hvis konstante behov for opmærksomhed dræner din livskræft! Hun har ikke nogen plan og lever sit liv efter en selvpålagt profeti! Hun føler ikke hun er i kontrol over sine handlinger og kan dermed ikke lægge dem om. Jeg kender hende ikke men er sikker på hun aldrig har regnet med at blive 30 år, så regn ikke med at det ændrer sig.
Det er på tide du lærer at passe på dig selv først om fremmest.
Citat:
Det eneste der holder mig i det her er at jeg ikke har nogle andre end hende.. Det er nok det mest sørgelige og ynkeligt.. Samtidigt er vi 2 mennesker ingen vil hænge ud med (jeg har svær angst) og generelt ingen socialer evner.
Hun er besat af, noget dæmonisk. Jeg føler jeg gør en god gerning, med vidne om den ikke er værdsat af nogen.
De 2 ting gør jeg er her endnu. Og 3. Har,ingen exit strategi.
Hvis det er sagen du ikke har andre at hænge ud med, skal jeg glædeligt hænge ud med dig en gang i mellem. Jeg var en socialt misfoster optil jeg var 21 år gammel, indtil jeg igennem social træning lærte nogle færdigheder.
Mit råd til en handlingsplan vil være at kontakte diverse opholdsteder for misbrugere. Forhør dig, hun skal i døgnbehandling og der findes steder der er gearet til folk med netop hendes diagnose. Du skal få dig selv igen, det er dig der er vigtigste faktor i denne ligning.