Hey Psychedelia
Jeg er pt. faldet mellem to stole i psykiatrien. Jeg venter på en second opinion hos en notorisk dårlig psykiater og det siges der kan gå op til seks måneder før jeg kan få diagnosen ADHD.
Jeg kan ikke vente så længe, så har i forvejen skaffet methylphenidat og lisdexamfetamin på det sorte marked. Efter at have lavet en meget, meget præcis selvmedicinering kan jeg konstatere at efter påbegyndt selvmedicinering, har mit funktionsniveau samt min livskvalitet taget kvantespring. For at give et billede på dette, kan jeg forklare hvordan jeg virker normalt og når jeg er medicineret.
Om morgenen tager jeg en lille gul post-it note og laver en to-do liste over ting jeg gerne vil have udført igennem dagen. Jeg skriver måske fem ting ned ig. ryd op, vask tøj, køb ind etc.
Umedicineret kan jeg måske lige klare at gøre en af tingene og derefter er jeg så mentalt udmattet jeg bliver nødt til at sove. På methylphenidat kan jeg overkomme at gøre dem alle og mere til. En ting er jeg nu har energien til at kunne fuldføre almene dagligdagsting. Men hvad jeg bedst kan lide jeg nu er i stand til at føre en samtale med mennesker uden af zone ud og ikke få fat i halvdelen af hvad der bliver sagt. Som forhen sagt er min livskvalitet forbedret mangedobbelt.
Nu er jeg beklageligvis kommet til det punkt hvor jeg ikke længere kan fremskaffe methylphenidat eller andre godkendte medikamenter til behandling. - Jeg har derimod fået fat i noget fedtet gade-speed.
Nu læste jeg lige op på amfetamin og dets virkning på symptomer på opmærksomhedsforstyrrelse. Dette lille udpluk fra Wikipedia's artikel om amfetamin lyder meget fængende.
[quote"Wikipedia"]Reviews of clinical stimulant research have established the safety and effectiveness of long-term continuous amphetamine use for the treatment of ADHD.[55][56][57] Randomized controlled trials of continuous stimulant therapy for the treatment of ADHD spanning 2 years have demonstrated treatment effectiveness and safety.[55][57] Two reviews have indicated that long-term continuous stimulant therapy for ADHD is effective for reducing the core symptoms of ADHD (i.e., hyperactivity, inattention, and impulsivity), enhancing quality of life and academic achievement, and producing improvements in a large number of functional outcomes[note 5] across 9 categories of outcomes related to academics, antisocial behavior, driving, non-medicinal drug use, obesity, occupation, self-esteem, service use (i.e., academic, occupational, health, financial, and legal services), and social function.[56][57] One review highlighted a nine-month randomized controlled trial of amphetamine treatment for ADHD in children that found an average increase of 4.5 IQ points, continued increases in attention, and continued decreases in disruptive behaviors and hyperactivity.[55] Another review indicated that, based upon the longest follow-up studies conducted to date, lifetime stimulant therapy that begins during childhood is continuously effective for controlling ADHD symptoms and reduces the risk of developing a substance use disorder as an adult.[57][/quote]
Nu kommer jeg til sagens kerne, eller mere hvorfor jeg henvender mig her: Hvordan fortsætter jeg denne selvmedicinering sikkert?
Husker jeg korrekt har dansk gade-speed en sølle renhed på mellem 4-14%. Til terapeutisk brug skal jeg ideelt set kun bruge en threshold dosis. Hvordan udregner jeg sikkert renheden af mit speed? Hvilke testkits skal jeg bruge? Jeg er ikke ude efter ugelange benders hvor jeg chaser eufori, jeg er derimod ude efter opretholdelse af en dagligdag hvor jeg kan fungere.
Hvad er jeres tanker omkring denne problematik jeg sidder i? Er det misbrugeren i mig der har taget overtaget og taler for jeg skal bombe speed to gange i døgnet? Eller er det rent faktisk mig der bare ønsker at fungere? Jeg har svært ved at styre misbrugeren i mig nogle gange og jeg vil ikke have den side af mig tager over igen. Jeg er tidligere turbomisbruger.
Er det verdens største bjørnetjeneste jeg er i gang med?
Alt input vil blive taget i mod med kyshånd.
Vedlagt er en meme.