Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 08:30


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hashbrownie
Indlæg: 30 aug 2018 15:38 
Hej. Vi er to som gerne vil bage hash brownies, hvor meget hash skal der i, til en alm bradepande?


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 30 aug 2018 15:56 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Jeg vil anbefale jer at tage noget af kageopskriften fra, og putte det decarboxyliserede hampesmør i den del, og bage i en mindre form, og så bruge resten til normal kage. En bradepande hashkage er ret meget, især hvis man kun er to. Men til en bradepande ville jeg putte 10-20 gram i, per person vil jeg sige mellem 0.1-0.5g alt efter tolerence og kvalitet af cannabis.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 30 aug 2018 16:32 
Vi tænker også at lave 4 muffins og putte 0,25-0,5 g i blandingen. Den ene er nybegynder og har kun røget 2 gange før, så vil ikke risikerer en for stor rus.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 30 aug 2018 16:48 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Hvis man sjældent har været skæv før, synes jeg måske det er lidt voldsomt at lege med oral indtagelse. Altså hvis i rammer sweet spot er det selvfølgelig fint, men det kan nemt blive enten overvældende eller undervældende med kager. Man mærker jo først effekt omkring 1-2 timer efter indtagelse. Hvor man med joints nogenlunde kan mærke effekten efter et par minutter. Man kan altså dosere nemmere og dermed lære hvordan man kan lide at være skæv. Der er nogen der sagtens kan håndtere store doser cannabis, men dem der ikke kan, risikere angst. Jeres dosering lyder ikke helt voldsom, men hvorfor vil i hellere spise end ryge?

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 30 aug 2018 17:13 
Jeg har personligt selv været skæv mange gange før, men min veninde er nybegynder og vil gerne prøve at bage det med kage, hvilket jeg selv aldrig har gjort da jeg altid har røget. Så vi synes det kunne være sjovt at prøve. Tror i med vores dosering at hun skal møjes med at spise 1 muffin og vente nogle timer?


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 30 aug 2018 17:53 
Kvinder har altid nemmere for at at blive påvirkede af mindre doser. Det er derfor de unge piger dør på stribe lige for tiden, af de dødsensfarlige ecstacypiller. Hun bør ryge ren pot. Skal i lave kager, så lav det på pot(ikke skunk) og ikke på andet. Det meste pot i Danmark er sådan noget som i stort set er det samme som blev dyrket i gamle dage.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 30 aug 2018 17:55 
Hindbær Brus skrev:
Kvinder har altid nemmere for at at blive påvirkede af mindre doser. Det er derfor de unge piger dør på stribe lige for tiden, af de dødsensfarlige ecstacypiller. Hun bør ryge ren pot. Skal i lave kager, så lav det på pot(ikke skunk) og ikke på andet. Det meste pot i Danmark er sådan noget som i stort set er det samme som blev dyrket i gamle dage.


Det er selvfølgelig ikke kun kvinder som dør, men de er ekstra udsatte...


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 30 aug 2018 18:10 
Vi har smeltet smøret med hash med 0,25 i blandingen, og spist en muffin hver. Er det nok til at blive påvirket?


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 30 aug 2018 18:16 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Altså i har delt 0,25 g i 4 kager? Så tror jeg måske det er for lidt. Jeg vil mene der skal 0,1 g til per person også er man i den lidt lave ende. Det ændrer dog ikke på at jeg vil anbefale jer at ryge resten istedet, når du prøver at introducere cannabis til en nybegynder.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 30 aug 2018 18:25 
Okay, for jeg var bange for at overdosere. Vi har rullet en joint også. Hun hr prøvet at ryge to gange og der blev hun mega skæv. Skal vi evt spise de sidste to kager også?


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 30 aug 2018 18:40 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Det tror jeg ikke i vil overdosere af. Så får i jo 0,125 g hver. Personligt ville jeg gå efter 0,2 g som minimum, men jeg har en rimelig god tolerance. Så 0,125 g, burde kunne mærkes for en nybegynder. Men altså det hele kommer jo også an på hvad man vil opnå, og det er bare nemmere at vurdere med joints om man er nået dertil hvor man vil hen. Håber i når derhen hvor i vil, husk at vent med at ryge jointen til der er gået 2 timer. For i mærker først kagerne for fuld styrke deromkring, er i hvert fald min erfaring.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team