Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:32


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 sep 2019 21:02 
jeg prøved at installere programmet linux ved at følge en guide her på sitet og jeg må sige det skuffer mig .
efter jeg har installeredet det og sat min ny computere op som jeg har købt i genbrug med windows XP og sat den den medfølgene fodpedal til samt tastatur forventer jeg at når jeg installere spil så virker det.

men efter at have fulgt den guide er resulatet at alt ser anderledes ud bagefter og firefox er installeret istedet for og man kan ligepludligt ikke logge ind på window mere og skrivebordet ser helt anderledes ud.

jeg har spillet i en time nu og vil gerne afinstallere dette program men jeg kan ikke finde ud af det.

jeg har iøvrigt ikke brugt det til at gå på nettet mere da jeg er meget bange for virus og nu kan jeg ikke finde nortons anti virus mere så jeg kan ikke slette dette program og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ?


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 30 sep 2019 21:17 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Linux er ikke et spil. Det er et styresystem ligesom Windows xp. Ville aldrig anbefale Linux til almen brug og gaming, ved mindre man er lidt af en computer nørd.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 30 sep 2019 22:01 
de ved jeg godt. jeg har brugt linux i mange år og være ubuntu bruger siden den førse ubunu kom ud.
de er en joke en eller anden laver på et linux forum for mange år siden som jeg har husket og oversat til dansk fordi jeg synes det var sjovt.

når man taler om medfølgene fodpedal og tror linux er et spil og henviser til XP så er man ikke computernørd og skal nok ikke bevæge sig i retning af UNIX linux eller noget der ligner og det kan vi godt være enige om.

faktisk synes jeg den guide der er lavet her på siden er ganske fin men jeg bruger allerede linux til hverdag og siden netop XP har jeg ikke rørt en computer hvor der er installeret windows.

det er korrekt linux ikke er en god gaming platform men det er ganske fint til normalt kontor brug internet surfing media center og man kan installere ubuntu studio og har adgang til nogenlunde god gratis software til at lave musik billed og lyd.

og det er godt hvis man gerne vil lære at programmere. man kan nemlig undersøge kildekoder helt frit og ændre i dem som man har lyst og der er masser af gratis compilere og oversætter samt editore og udviklingsmiljøer osv til linux platformen.

men nu har jeg så et enkelt spørgsmål til den guide . hvis jeg bare installere tor og bruger min computer normalt vis kan jeg blive sporet via min udbyder hvis jeg bruger min egen internet adgang ?

jeg ved kort og godt ikke særligt meget om nettet og har aldrig brugt darkweb før men jeg ville tro at man skulle finde encomputer et eller andet sted og køre den live CD og lave det man nu vil lave med en vis garanti for man netop ikke bliver sporet på nogen måder hvis man vil være hundred procent sikker på at man ikke bliver opdaget.

nu tænker jeg på at surfe på darkweb alene. men transaktioner må da kunne spores uanset hvad eller hvordan er sikkerheden der ?

hvis jeg logger ind fra en computer fra mit eget netværk som der ikke er linux på med min google adgangdkode så kommer der en sikkerheds notifikation at en windows maskine har logget på og spørger om jeg kan bekræftige at det er mig som har gjort det og du kan finde alle oplyninger om en maskine her http://webkay.robinlinus.com/

så mit spørgsmål ligger faktisk i om sikkerheden er så stor at man kan lave et eller et andet skal vi sige politisk propoganda som borger i nordkorea eller købe et eller andet som borger i danmark man kan blive straffet for uden at blive taget hvis man bruger de her programmer.

jeg har aldrig brugt tid på det selv for jeg køber ikke noget som helst på nettet og slet ikke noget ulovligt.
jeg tror nemlig chancen for det kan spores er for stor og hvis ikke man kan blive sporet allerede så sker der måske et elle andet på et tidspunkt så man kan.

internettet er ikke en særlig sikker skabning fra starten af . det var derfor militæret lod universitet få det såkaldte darpa net fordi de ikke ikke selv kunne bruge det .

nu spørger jeg fordi selvom jeg er linux bruger og ved lidt om computer og det har min interesse så har jeg har jeg aldrig haft særlig interesse i internettet og bruger det faktisk kun til youtube og se fjernsyn og så kan man finde forums og bøger i PDF format osv så det er meget smart til at dele oplysinger og som underholdning men eg ved ikke nok om nettet og har ikke haft brug for at omgås måder staten kan spore en på før

som politisk aktiv kunne det være en fordel dog.

jeg håber mit spørgsmål kan blive besvaret men indrømmer det første indlæg var en joke men det var også bare for at se hvad folk siger når de læser et indlæg som tydeligt vis enten er en joke eller også en som absolut intet aner om computere og der er linux uanset hvad nok ikke det mest smarte at bevæge sig ud i hvis man tror at musen er fodpedal og linux er et spil osv.

men jeg synes det er en fin guide og vil da håbe folk bare installere linux på en eller anden maskine og rode lidt med det . det er faktisk et meget godt system men jeg har bare aldrig stolet hundred procent på den der tor browser og ved ikke helt om jeg skal sige den er hundred procent sikker men hvad har i af erfaring ?


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 03 okt 2019 11:09 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
https://tails.boum.org/ prøv denne på usb, skulle virke. og er super let at installere.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 03 okt 2019 11:14 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Og brug ikke tor på windows, og hvis du endelig skal husk VPN, og slå internet killswitch til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 03 okt 2019 17:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Når det gælder Op(erational)Sec(urity) handler det rigtigt meget om at afveje cost og risici. Skal du bare prøve at købe 1-5g weed over darkweb, kunne du egentlig bare installere TOR browser på din telefon og sende nogle bitcoin. Skulle det blive snuppet af politiet, er det bare at benægte og de ville nok smutte.

Er det mængder pulver du har i tankerne at rykke rundt, burde du nok bare holde dig helt offline. Men installér tails, køb nogle bitcoins, begynder det at blive suspekte mængder skal du nok have tumblet dem en gang og ellers burde du være in the clear. PGP enkryptér dine beskeder i tilfælde af markederne bliver taget ned, så poliz ikke kan se korrespondance mellem dig og blabla

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team