Hej igen =)
Nej, overhovedet ikke! Oxapax og valium bruges også til alkohol abstinenser, så de kan sagtens fjerne dit ubehag og søvnløshed, uden problemer. Dog anbefales risolid/klopoxid stort set altid da det ikke giver nogen rus og det er noget sværere at blive ‘Lidt for glad’ for dem.
Derudover har jeg personligt før fået diazepam ved indlæggelse, så helt ualmindeligt er det heller ikke.
Som du selv nævner så er det nok en god idé at tage lidt ad gangen, og virkelig mærke efter hvornår du kan smide dem igen, så du ikke pludselig ligger og kokser alt for mange dage.
Du har sikkert hørt det tusind gange før, men jeg kan kun på det kraftigste anbefale at så snart du har indtaget dem og din mave stille og roligt kan holde ting i sig igen, så få noget væske igennem systemet, gerne saftevand. Spis noget mad jævnligt (eventuelt drikke youghurt). Nap en multi vitamin. Generelt bare prøv at pleje kroppen, det kan sagtens forkorte forløbet. Nu ved jeg ikke hvor længe du har drukket, altså hele dit forløb osv, men når man bliver indlagt til afrusning får man også ofte B-combin i IV. Og det er der en grund til, din hjerne KAN tage skade ved underskud. Så hvis du orker det/kan få nogen til at komme med dem, så kan de købes i Føtex, Kvickly osv til ca 30kr for 1 glas.
Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål - du kan altid skrive en PB hvis det giver mest mening.