Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:02


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 dec 2020 17:16 
Hej, jeg har brug for nogle kloge menneskers hjælp, jeg står i den situation, at jeg går i skole, og tit når vi skal fremlægge eller lave noget foran klassen, så bliver jeg overdrevet nervøs. Ville høre om svampe, ville kunne dæmpe min nervøsitet? evt. hvis jeg mikrodoserede?

Tak på forhånd :wink:


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 20 dec 2020 17:48 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Det tror jeg ikke er nogen god idé. I stedet ville jeg arbejde med angsten og evt. øve foran spejlet derhjemme.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 20 dec 2020 20:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Jeg tror heller ikke, at det ville hjælpe, men du kan give det et forsøg. Det kan måske godt give lidt mental ro og klarhed.
Pas nu på at du ikke spiser for mange, så du pludselig står og tripper ballz foran hele klassen.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 20 dec 2020 20:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hvad med bare at øve det? Stå på en scene numerous times = så er du ikke længere nervøs.
Tror det er en rigtig skidt idé tbh.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 20 dec 2020 21:16 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Svampe kan slet ikke hjælpe med det der. Hvis du er nervøs, vil du nok nærmere blive mere nervøs. Jeg har været bange for at være akavet til et møde med en god veninde pga. en mikrodosering af svampe. Og hun har slet ikke noget imod svampe OG jeg plejer aldrig at være nervøs for at virke akavet. Mikrodosering af svampe kan måske noget hvis man er deprimeret eller på anden vis trænger til at ændre sit tankesæt, men det kræver en rimelig fokuseret indsats. Og lige præcis det med at være nervøs tvivler jeg på det kan hjælpe med. Jeg ville i hvert fald sagtens kunne ende i en nervøsitet omkring om de andre nu vidste jeg var på en mikrodosering.

Tilgengæld har jeg prøvet at mikrodoser lsd til et fag jeg syntes var enormt kedeligt normalt, også synes jeg det var spændende den dag. Men det var altså bare som lyttende og ikke fremlæggende.

Generelt er jeg dog stoppet med at mikrodosere i sammenhæng med vigtige aktiviteter, for man kan komme til at tage for meget også er det altså pænt uproduktivt. Men 0.2 gram svampe til alene hjemme dag, det kan altså godt gøre underværker!

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 22 dec 2020 19:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Massere af gode råd allerede.

Den bedste kur imod frygt er den som spaffeh skriver. At angribe den direkte ved at gøre det du er bange for. Bange for at tale foran folk? Bliv medlem af en Toastmasters klub (ligger over hele landet) og stil dig op og tal.
Bange for sociale situationer? Våg dig ud i dem, og stil en en masse spørgsmål for at få gang i en god samtale.
Lad være med at tage det personligt hvis nogle afviser dig. Det er ikke fordi der er noget galt med dig. Se det som en læreoplevelse.
Hver gang du har success eller bliver afvist, lærer du noget.
Og husk at du ikke har en skid at miste? Fuck da det hvis en eller anden idiot i din klasse ikke synes at du fremlagde godt. Hvis han dømmer dig på det er han da en nar alligevel.
Hvad end du er bange for, så våg dig ud i det, og du vil se dig selv vokse helt enormt.

Jeg vil bestemt heller ikke anbefale at bruge svampe på den måde som du beskriver.
Psychedeliske stoffer kan give indsigt, men jeg tror at du bliver skuffet hvis du tror at de fjerner din angst, på den måde du beskriver.


Dog vil jeg sige at jeg tror på at psychedeliske stoffer kan give indblik i hvor ens angst kommer fra, men ikke nødvendigvis fjerne den.
Jeg er dog meget påpasselig med at anbefale folk det.
I hvert fald synes jeg kun folk burde at prøve det under kontrollerede omstændigheder, hvor det er planlagt nøje, hvis det er noget man gør med behandling for øje.

Jeg tror at psychedeliske stoffer kan give indblik, og dermed give råd og motivation til at løse/ændre nogle tinge. Men jeg tror på ingen måde at psychedeliske stoffer er en mirakel kur der går ind og løser hvad man har af problemer i sit hovede. Men det kan give indsigt og perspektiv.

På de badtrips jeg har haft, har jeg fået et indblik i hvor frygten egentlig kommer fra, inde i mig (på nogle af dem, ikke alle sammen).

Angst er egentlig det at prøve at undgå frygten, og ikke frygten selv. Frygt er bare en følelse, og frygt er egentlig bare frygt for at opleve frygt (hvilket skaber frygt).
Det lyder som noget volapyk. Men det er altså min oplevelse.

På nogle trips jeg har haft, har jeg ligesom kunnet se min tankemønstre objektivt, og se hvor tankemønstrene stammer fra.
F.eks. røg jeg cigaretter førhen, og på et trip kunne jeg lige pludselig se hvor falske alle de tanker jeg havde om at jeg var afhængig og havde brug for at ryge, egentlig var.
På samme måde har jeg også kunnet se hvor absurd det er at være bange for at føle frygt i f.eks. en social situation, eller i andre situationer.

Med andre ord har nogle af mine trips givet mig indblik. Men de har altså ikke løst mine problemer så de forsvandt. Men indblik kan nogle kan hjælpe på problemerne. På den måde at man er mindre tilbøjelig til at føle frygt, hvis man har set de absurde og indgroede tankemønstre der ligger bagved frygt.

Dog vil jeg sige at langt de fleste trips jeg har haft, ikke har givet mig nogen brugbar indsigt i mine tankemønstre og vaner. Nok fordi, at da jeg var yngre, behandlede jeg psychedeliske stoffer som endnu et rusmiddel til bare at give mig noget sjov og tilfredsstillelse.
Men nogle få trips har i den grad givet mig indsigt.
Jeg har hovedsageligt oplevet indsigt på 2c stofferne, som 2ci, 2cp og 2cb.

Svampe har givet mig mine livs mest intense oplevelser, i langt større grad end f.eks. LSD. Men jeg anbefaler aldrig svampe til andre, fordi jeg synes at det kan give nogle ret voldsomme trip, hvis man tager for høje doser. Det er ikke nødvendigvis en dårlig ting, men stadig ikke noget jeg vil anbefale andre.
Jeg synes også der er andre psychedeliske stoffer der er bedre, men det er jo bare min mening.

Mit indlæg er en beskrivelse af mine oplevelser, og ikke en opfordring til at søge indsigt i dig selv, via psychedeliske stoffer.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team