Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:35


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 dec 2020 15:39 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Citat:
To lollikker tog til Fyn efter hash for 45.000 kroner, men blev snydt, og så udviklede det sig dramatisk.

LOLLAND Det sorte net, en pakke hash uden hash, en personpåkørsel, flyvende pengesedler og et slagsmål. Det var et sandt drama, der med to lollikker i hovedrollen udspillede sig i Svendborg i sommer, og som for nylig har ført til en retssag.

På baggrund af dokumenter fra retten har Fyns Amts Avis oprullet sagen, der begynder med, at 43-årige Elisabeth Rasmussen fra Lolland i maj gik på dark web - den mørke del af internettet, hvor man kan søge anonymt. Her finder hun frem til tre mænd i Svendborg, som hun aftaler at købe et kilo hash af for 45.000 kroner.

Sammen med en 44-årig mandlig ven kører hun derfor 5. maj 2020 til Svendborg, for klokken 13.30 at mødes med mændene ved togstationen Svendborg Vest. Her sætter en af sælgerne sig ind i bilen og fremviser en 100 gram tung plade hash.

Da Elisabeth Rasmussen siger god for det, tilkalder sælgeren en ven, der kommer cyklende med en grundigt indpakket pakke på et kilo. Hun overdrager derfor en konvolut med de 45.000 kroner og får pakken i bytte, hvorefter de tre mænd forsvinder.

Taber kuverten

Herefter går turen hjem mod Lolland, men hun beder hurtigt den 44-årige mand åbne pakken, og så opdager de, at de er blevet snydt: Pakken indeholder ikke hash, men et kilo håndsæber!

Elisabeth Rasmussen vender derfor staks bilen og kører retur mod stationen, hvor de får øje på en af sælgerne. Det er en 17-årig mand, som flygter med konvolutten i hånden. Det slipper han dog ikke godt fra. Elisabeth Rasmussen torpederer ham med bilen, så han ryger op på køleren og taber kuverten, hvorefter pengene flyver ud over parkeringspladsen.

Lollikkerne springer ud og begynder at samle pengene sammen, men så kommer de to andre sælgere til stede. De har set, at deres ven er blevet påkørt, så nu går de løs på lollikkerne. Manden bliver skubbet, så han vælter ind i en hæk, og Elisabeth Rasmussen bliver slået i hovedet med en knyttet hånd og sparket på kroppen. Det giver hende to brud på kæben og fører til, at hun efterfølgende skal sys med tre sting på knæet.

De to lollikker bliver også truet med, at de vil blive stukket ned, hvis ikke de afleverer pengene, men så dukker flere politipatruljer op.

Betjentene tror i første omgang, at de er kommet ud til et røveri, men der er altså langt mere i sagen, finder de ud af.

Dømt for bedrageri

Fyns Amts Avis beretter, at den kiksede "hashhandel" har ført til to retssager ved Retten i Svendborg - en 13. oktober og en 3. december. Den første handlede om en af sælgerne, 23-årige Mohammad Shate, som har en stribe domme bag sig og var tiltalt for 30 forskellige lovovertrædelser.

Han blev dømt for flere overtrædelser af loven om euforiserende stoffer, for bedrageri - det var ham, der leverede pakken med sæbe - og for røveri, om end han blev frifundet for at have sparket de to købere og slået en af dem i hovedet.

Dommen blev en fællesstraf på et års fængsel og en tillægsbøde på 100.000 kroner, ligesom han blev frakendt retten til at føre bil.

Den næste retssag handlede om den 43-årige kvinde fra Lolland. Hun var tiltalt for at have påkørt den unge sælger i et "legemsangreb af særlig rå, brutal eller farlig karakter". Og i retten erkendte hun også at have ramt manden med bilen, men hun sagde også, at det ikke var med vilje.

Hun forklarede, at hun var voldsomt frustreret over at være blevet snydt, hvilket hun har prøvet før. Men det var, fordi der var grus på vejen, at hun ikke kunne bremse i tide. Men en køreteknisk analyse fastslog, at sporene på stedet viste, at bilen havde accelereret og var styret, hvorfor påkørslen måtte være bevidst og målrettet.

Den 17-årige blev efterfølgende syet i hånden og har nu problemer med sin overarm.

Kvinden - Elisabeth Rasmussen - blev da også fundet skyldig og idømt seks måneders fængsel. Hun har været på fri fod, men kan nu vente at blive kaldt til afsoning kort efter nytår.

Pengene er væk

Men ud over de to retssager, Fyns Amts Avis omtaler, har der været en tredje, der 24. august kørte som en tilståelsessag ved Retten i Nykøbing. Her har den 44-årige mandlige lollik fået en dom på 40 dages betinget fængsel og 60 timers samfundstjeneste for sin rolle i forsøget på at købe hash.

Han forklarede i retten, at han godt vidste, Elisabeth Rasmussen var på vej til at ville købe hash, men at han først på færgen fik at vide, at det drejede sig om et helt kilo.

Og en fjerde retssag venter, da den 17-årige, der blev påkørt, er tiltalt for forsøg på at sælge hash. Den tredje og sidste sælger havde til gengæld held med at stikke af og er ikke fundet. Det samme gælder størstedelen af pengene, som er pist væk. Kun 6.000 kroner blev fundet.

- Det er en meget, meget speciel sag med et helt usædvanligt forløb, der ender med at blive en ulykkelig sag for alle parter. Den eneste, der fik noget ud af det, er ham, vi ikke har fundet - alle de andre bliver straffet på den ene eller den anden måde, konstaterer anklager Brian Dybdahl.


https://folketidende.dk/Lolland/Hashhan ... kel/569922

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 24 dec 2020 17:31 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Er pointen med at købe stoffer på nettet ikke også netop at men kan undgå lige præcis sådanne situationer??

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 24 dec 2020 17:33 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Aner det ikke, ville bare bevare dette guldkorn for eftertiden. :D

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 24 dec 2020 17:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Buttkraken skrev:
Er pointen med at købe stoffer på nettet ikke også netop at men kan undgå lige præcis sådanne situationer??


Undre mig også, 45000 for et kilo er også rimelig pebret, men køber er tydeligvis heller ikke den skarpeste kniv i skuffen.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 24 dec 2020 19:14 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Steve Holt! skrev:
Buttkraken skrev:
Er pointen med at købe stoffer på nettet ikke også netop at men kan undgå lige præcis sådanne situationer??


Undre mig også, 45000 for et kilo er også rimelig pebret, men køber er tydeligvis heller ikke den skarpeste kniv i skuffen.

Er det virkeligt så pebret i disse tider?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 24 dec 2020 20:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
De tag omkring 6k på staden for en normal plade og de langt dyre end resten af marked på Sjælland.
Så det skal have været noget virkelig godt hash hun var blevet tilbudt for at det ikke ville have været en "dårlig" handle.
Tror i vært fald snildt, du kunne tag på staden og sætte en deal til samme pris, af de plader de normal sælger, bare uden at blive snydt.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 24 dec 2020 21:13 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Yeah nu jeg tænker over det kan jeg godt se det. Glemte lige at omregne til kilopris. For hvis jeg købte et kilo 100g ad gangen ville keg nok også havne på cirka samme pris, glemte bare lige mængderabat

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 25 dec 2020 01:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Escrow kan forebygge den slags irriterende situationer.

Jeg har kommet en del i Svendborg, for år tilbage, og der var en gruppe af anden etnisk herkomst end dansk, der kontinuerligt lavede det trick der.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team