Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:59


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 aug 2022 17:20 
Hej.

Jeg er 21 år gammel, og har brugt oxycontin on-and-off de sidste 2 år cirka.
Sidste december færdiggjorde jeg et forløb med substitutionsbehandling (suboxone), og var clean fra stort set alt undtagen hash den næste måneds tid.
Jeg røg desværre i engang efter nytår, og har taget det on-and-off det sidste halve års tid - on-and-off, da jeg har haft mange korte pauser.
I juni måned var jeg oppe på en 200-400 mg om dagen - yes, big issue. I juli måned kom jeg ned på ca en 80 mg m dagen, og har siden starten af august været på suboxone igen.
Jeg får 6 mg om dagen lige nu, men vil egentlig gerne tage en kold tyrker, så det er ude og slut, da jeg skal starte med at studere om en måneds tid, og jeg oplever mange bivirkninger med suboxonen.
Jeg har snakket om disse bivirkninger med misbrugscentret, og det er desværre ikke noget de kan hjælpe mig med.
Derfor kommer jeg nu til at tænke på at tage en kold tyrker.
Hvis jeg gør det, så har jeg desuden en kammerat, der har sagt, jeg gerne må tage abstinenserne hjemme hos ham, hvilket er rigtig pænt gjort af ham, da jeg er bange for at falde i, hvis jeg tager en kolde tyrker alene i min lejlighed - baseret på erfaringer.
Det jeg gerne vil spørge om er, hvor længe sådanne abstinenser vil være der? Jeg ved, det er forskelligt fra person til person, men jeg ved ikke, om det vil tage 3 dage eller en måned?
Mine tidligere forsøg på at holde mig clean må jeg indrømme, egentlig ikke har været for min egen skyld - men for andres.
Derudover har jeg bestilt kratom hjem, som gerne skulle komme i løbet af ugen, som jeg overvejer at skifte over til i et par dage - men ved ikke om jeg forlænger mine abstinenser ved brug af kratom, hvis jeg tager en kold tyrker?
Jeg føler mig færdig med oxycontin, opiater og suboxone, og vil egentlig bare gerne kunne lægge en fuldstændig clean narkotest, samt være klar i hovedet.

Mit indlæg er nok lidt forvirrende, men jeg håber det er til at forstå. Jeg søger inderligt alt den hjælp og støtte jeg kan få, og beder derfor om både råd og vejledning, men også hvor længe, jeg skal regne med at ligge syg - da jeg har arbejde ved siden af også. Min arbejdsplads kender til mit misbrug, og jeg ved, min chef vil give mig fri, hvis jeg vælger at tage en kold tyrker.

så mine spørgsmål er:
- Hvor længe kan jeg regne med abstinenser? Både de helt akutte med hjertbanken, koldsved osv., men også det psykiske og de mindre akutte abstinenser?
- Kratom? Ja? Nej? Vil det forlænge mine abstinenser?
- Evt. andre råd og vejledning mod abstinenserne?
- Også om det er en god/dårlig idé overhovedet at tage den som old tyrker? Jeg føler mig bare træt af stofferne og hele den verden, og vil gerne være fri for det så hurtigt som muligt.

Håber inderligt nogle kan hjælpe, da jeg for første gang i hele mit liv, gerne vil være clean for min egen skyld. Ikke for venner eller familiens skyld, men jeg vil inderligt for mig selv gerne være clean og fri for dette mareridt.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 10 aug 2022 07:04 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hej velkommen til.
Som jeg forstår det vil det være en fordel og gå over på kratom også trappe ud der fra.
Håber der kommer en mere kyndig på banen og kan hjælpe med lidt guiding i forhold til dette.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 10 aug 2022 23:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
Kratom er en god idé. Men du vil opleve PAWS efter du er trappet ud af kratom også medmindre du fixer dit system med vitaminer, aminosyrer, adaptogener, nootropics mm. Heldigvis kan jeg give dig nogle pointers her som vil hjælpe mere end noget du kan få fra lægen. Black seed oil, agmatine og bacopa potentierer kratom og mindsker den dose du behøver og gør udtrapning en leg. Rhodiola giver energi og løfter humøret med øget setørotonin da det andet sløver lidt. Tongkat Ali øger testoterone og mindsker kortisol og har et væld af positive effekter på træning, motivation og humør oveni. Selv når du har taget det sidste kratom skal du fortsætte gerne i mindst et år for at dit system kan komme sig helt og du undgår angst, depression og relapse. Rådgiver folk til dagligt omkring den her slags i et nonprofit du er altid velkommen til at række ud hvis du har spørgsmål. Allegro.pl er en god side til det meste her inde i EU uden told, og kava og kanna er gode lovlige og mere sunde rekreationsmidler så du ikke falder i spritten eller andet stads der øger chancen for relapse. Best of luck


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 11 aug 2022 03:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2008 19:24
Indlæg: 242
Geografisk sted: Snurrestrup
Hej Gæst.

Jeg vil ikke bidrage med det store ift. dine akutte abstinenssymptomer, udover at du ved at bruge kratom risikerer at blive hængende i opioidhelvede. En kold tyrker er, efter min mening, regningen der skal betales - og så det i meget sjældne tilfælde livsfarligt, når det gælder opioider. You can do it. Tidshorisonten tør jeg ikke sige med sikkerhed, men jeg vil gætte på, at du vil være "syg" i en uges tid, og efter 14 dage vil du begynde at se lysere på tingene. Fedt at din ven støtter op!
I følgende tråd har jeg lavet et indlæg vedr. at komme igennem opioid abstinenser bedst muligt:
viewtopic.php?f=18&t=57738&p=752247#p752247

Hvad, jeg dog rigtig gerne vil gøre klart, er, at når de akutte (læs: nemme) abstinenser er ovre, så starter PAWS (Post Acute Withdrawal Symptoms), og baseret på dine tidligere erfaringer, så kunne det godt lyde som om, at du har et problem med dem.
Går du til NA møder, eller har du en sponsor? En sponsor kunne være særligt god i dit tilfælde, hvis du står som clean om 2-3 måneder og bliver fristet "fordi såå slemt var det jo heller ikke" (mine ord, ikke dine.)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 20 aug 2022 02:12 
Trådstarter her :)

Jeg er fortsat på suboxone, da jeg skal start etil studie om halvanden uges tid, og tænker det vil overlappe med mine abstinenser?

Og mange tak for de mange råd, jeg prøver at læse lidt op på dem ;D

Jeg tror, jeg bliver ved med at falde i pga. min psyke - jeg er næsten 100p på at jeg er borderline eller bipolar, der gør mit humør meget ustabilt, og jeg ender altid med at falde i, når jeg rammer kulkælderen rent psykisk. Er dog også ved at få hjælp via psykiatrien, så nu må jeg håbe de kan hjælpe mig denne gang :D

Mvh Trådstarter - og tak for de mange råd.
Fortsætter nok med suboxone indtil efter jeg er startet med studie, da det er fucking vigitgt for mig at gøre det godt, og suboxonen fjerner en stor del af min trang til opiater som oxy og heroin


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 20 aug 2022 07:51 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
“ Jeg tror, jeg bliver ved med at falde i pga. min psyke - jeg er næsten 100p på at jeg er borderline eller bipolar, der gør mit humør meget ustabilt, og jeg ender altid med at falde i, når jeg rammer kulkælderen rent psykisk. Er dog også ved at få hjælp via psykiatrien, så nu må jeg håbe de kan hjælpe mig denne gang :D

I så fald syntes jeg egentlig at du skal forsætte med sub os længere tid end lige efter uddannelses start, har selv fucked flere uddannelser op, pga af tilbagefald.
Så brug heller suben til at gøre det muligt for dig og holde ved - arbejdt videre med psykiatrien og lad dem hjælpe dig.
Go vind


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 24 aug 2022 15:01 
Hej. TS her :)

Fik snakket med dem på misbrugscenteret og de synes også, jeg skulle fortsætte, så det vil jeg gøre i ihvertfald et halvt års tid, eller til jeg lige har fået styr på min psyke.
Nu skal jeg bare prøve at holde mig fra alt undtagen sub :O
Tak for hjælpen :D


Top
  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team