Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
overvejer at lave et ekstrakt af ephedra, men skal det gøres med IPA eller acetone? og i så fald hvad skal proceduren for at få det reneste produkt være?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

det er meget opløslig i varm ethanol. ellers er der jo også syre/base ekstraktion hvor du får det helt rent, men det er jo også svære og tager længere tid. men har ingen praktisk erfaring med det..

Titel:
Dedikeret medlem

okay tak
er der ikke nogle der har effaring med det?

Titel:
Insane psychedelia user!

En nem ekstraktion, som dog ikke giver et særligt rent produkt, er at lade eph. soake i IPA 24 timer og så flitere og inddampe IPA'en. Produktet er lysebrune krystaller, enjoy :)

Senest rettet af dd 02 nov 2006 19:01, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

daffy duck: ey tak mate

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
daffy duck skrev:
Damp ekstraktion er meget benyttet ved eph. ekstraktion, men ikke lige noget man bare lige hurtigt laver...

Har du et forslag til et praktisk udstyrs setup?

Titel:
Medlem

se vogel organisk vol 3 side ca. 65 +-10sider

gores bedst med extern dampgenerator ex: damprenser,trykkoger etc.

dam ledes ned i 3hals, hals 1: hals 2: mekanisk omroring (ved store potioner) hals 3: kondenser helst 2 stk af de gode.(afhaenig af koletemp)

suppen laves staerk basisk med NaoH (ph 12-14), der dampes til naesten neutral extragt.
extraheres med upolaer solvent, vaskes med vand, og gasses med hcl.
hvide krystaller.

vogel anbefaler superheatet steam, dvs dampen varmes yderliger op mellem dampgenerator og 3hals, kan gores med konstantantrad uden paa glas ror.

ps: eng tastatur sorry

pps: internt damp dest. er noget lort virker ikke ordenlig.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Med mindre du har en meget billig ephedra kilde kan jeg ikke se ideen i at ekstrahere? Det ekstrakt der kan købes er jo billigere end ephedra urten med hensyn til ephedrin indhold.

Titel:
Dedikeret medlem

jeg skal have over 30% rent ephedrin

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Så lav et ekstrakt af ekstrakten ;) Jeg er sikker på det er billigere og lettere, og du vil også få tæt på 100% udbytte da der ikke er nogen planteceller du skal trække ephedrinen ud af.
Jeg ville lave en syre/base-extraktion (De fleste her ved sikkert hvad det er, men alligevel):
Opløs/opslem ephedra ekstrakten i vand og tilsæt lidt saltsyre for at få den på HCl form. Fyld i en skilletragt og ekstraher med xylen/ether/rensebenzin eller hvad du nu kan finde af upolære opløsningsmidler. De upolære urenheder er nu i den upolære fase, mens polære urenheder samt dit ephedrin*HCl er i vandfasen. Så gem den polære fase af vejen (smid den ikke væk endnu, det kan jo være du har fucket op så den er fuld af ephedrin).
Vandfasen gøres nu basisk og der ekstraheres endnu engang med upolær opløsningsmiddel. Denne gang vil ephedrinen være på baseform og derfor gå over i den upolære fase. De fleste urenheder der er tilbage er nu polære og vil derfor blive i vandfasen. Hæld derfor vandfasen fra og stil den af vejen.
Nu har du næsten rent ephedrin/pseudoephedrin i den upolære fase på fri base form. Du kan vælge at inddampe den som den er, eller hvis du vil have ephedrin*HCl kan du "gasse" med HCl gas eller titrere med saltsyre. Hvis du gasser burde ephedrin*HCl udfældes, enten som krystaller eller som en olie. Hvis du bruger saltsyre får du en ny vandfase, som ephedrinen bliver opløst i.

PS: Hvis du ikke kender til syre-base ekstraktion er det anbefalelsesværdigt at læse andre kilder til det også - og vær sikker på at du kender princippet idet det vil hjælpe hvis der sker en fuckup (For lidt syre, for lidt base, ikke ekstraheret med nok opløsningsmiddel etc.)

Hehe-hvad skal du bruge så stærk ephedrin til? :) Hvis du skal lave meth med rød phosphor er det sikkert bedst at bruge ephedrin*HCl, fordi den frie base neutraliserer iodbrinte-syren.

Titel:
Dedikeret medlem

hehe var nu ikke meth jeg havde i tankerne til at starte med, men hvis jeg kan finde ud af at lave det kommer det helt sikkert også på tale, men det ephedrinen skulle bruges til i første omgang var til træning sådan jeg kan give noget mere af mig selv, men tror da lige jeg vil se om jeg fatter syntesen på meth via ephedrin

en skilletragt hvor får jeg fat i sådan en?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvad med IPA-ekstrakt som daffy foreslår, med efterfølgende (evt. direkte) udkrystallisering i IPA'en, og acetone-vask(e)?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]