Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Jep, så kom der endnu en tråd :)
Var i bilka og købe noget husholdningssprit i går, men blev lidt usikker, så jeg vil lige høre om det her kan bruges..
Billede
Der står det er 93%, der står godt nok ikke hvad resterende 7% er, men jeg går selvfølgelig ud fra det er vand, men vil lige være sikker på der ikke også er andre skumle ting i.. Nogen som ved??
Havde først tænkt mig at bruge vodka indtil jeg kom i tanke om hvad den slags koster..

Og så vil jeg også gerne lige høre om der er nogen som har en genial måde at knuse frøene på? Har forsøgt med morder og blender men det hjælper ikke det helt store.. Jeg har nu sat dem i blød i lidt vand og håber på de bliver lidt mere medgørlige..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg har ikk erfaring med sprit, men kan huske noget om at de små sataner er noget rigtig pis at knuse... Mener vi brugte en hvidløgspresser og så ellers negle og fingrer til det sidste... :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Husholdningssprit virker fint... de sidste 7% er denatureringsmiddel og måske vand.

En elektrisk kaffemølle kværner alt til pulver, men der går som regelt lidt til spilde.

Titel:
Medlem

Ok, mange tak for det hurtige svar..

Er ikke så glad for at skulle pille +500 frø fra hinnanden med fingrne. Men måske en hvidløgspresser..

En elektrisk kaffemølle kunne sikkert gøre det meget nemmere. Hvad koster sådan en ca. og hvor kan de købes? Vil ihvertfald lige være på udkig efter en næste gang jeg skal handle ind..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Du kan typisk få en til 100-200 kr. på tilbud...

Jeg har selv en OBH Nordica som fungerer fint.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
En solid granitmorter kan også sagtens gøre tricket. Og så bliver du ligeså stærk som mig.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Halifaxxx skrev:
En solid granitmorter kan også sagtens gøre tricket. Og så bliver du ligeså stærk som mig.

Det kunne jeg godt tænke mig at se en dags tid! De vat-arme giver jeg ikke meget for...

Anyways, finsprit (aka hospitalssprit) er 96%, så fra de 93% er der tre % denatureringsmiddel. Det smarte er jo så, at det fordamper ved samme temperatur som alkohol så du skal ikke være bange for, at få en ilde effekt af frøene pga det. Bare de er helt tørre då går det nok...

Titel:
Medlem

I den guide der er i leksikonet står der det skal fordampes i en ovn ved 60 grader. Er det bare for det skal gå hurtigere? For alkohol behøver da, så vidt jeg ved, ikke særlig høje temperaturer for at fordampe.
Min ovn befinder sig sjovt nok i Vejle, så det ville være fint hvis det bare kan fordampes ved stuetemperatur. Men hvis denatureringsmiddelet fordamper ved samme temperatur som alkohol, burde der vel ikke være nogen problemer ved det?

Så har jeg også lige et spørgsmål angående rensebenzin. Jeg har i lang tid haft en af de der "zippo lighter benzin" dunke til at stå, og det ville være lækkert hvis jeg endelig havde noget at bruge det til. Det er da rensebenzin der er i ikke? Og er det lige så rent som "rigtig" rensebenzin?

Angående frøene ser det ikke ud til jeg hverken har brug for kaffemølle eller granit for at knuse dem. Lidt vand lader til at kunne gøre tricket.
Efter frøene havde stået i blød i vand natten over, var de svulmet op og kunne blendes uden problemer. Det er nu hældt ud over en tallerken, så vandet kan fordampe.

//Ha en god Kristi Himmelfartsdag allesammen :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
TimeKiller skrev:
I den guide der er i leksikonet står der det skal fordampes i en ovn ved 60 grader. Er det bare for det skal gå hurtigere? For alkohol behøver da, så vidt jeg ved, ikke særlig høje temperaturer for at fordampe.

Alle stoffer har en egenskab, der kaldes damptryk, som gør at de alle vil fordampe under dereskogepunkt. Bortset fra hvis den omkring værende luft er mættet med stoffet.

danmtrykket for forskellige opløsningsmidler kan findes på chemfinder.com. tallet for damptryk (vapor pressure) kan bruges til relativt at se hvor hurtigt et opløsningsmiddel vil for dampe i forhold til et andet, jo højrere jo hurtigere, eller man kan beregne hvor lang tid det vil tage at fordampe opløsningsmidlet, men det kræver indsigt i termodynamik.

for at forøge fordampningshastigheden kan man sørge for, at der hele tiden er frisk luft over fordampningsfladen. fx med en 8cm blæser til en 10´er:
Billede

Det giver vel sig selv, at jo større fordampnings overlfade jo hurtigere går det :wink:

Titel:
Medlem

Hehe, tak for svaret.. Du tror ikke der er fare for at det blæser væk med sådan en? Men det klæber sig måske fast til underlaget når det er tørret..
Tror bare jeg stiller det ud på min altan, har nemlig ingen emhætte.
Men en 10'er er godt nok ikke meget for sådan en blæser. Hvor kan de købes?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

har købt den i TJ data http://www.tjdata.dk/

Man an jo give den mindre end 12V så blæser den ikke så kraftigt, men tror ikke du skal være bange for at det blæser væk...Lavde den til at inddampe en THC extrakt, som bekendt er viskøs olie, som bestemt ikke blæser væk :wink:

Titel:
Medlem

Ahh.. Det er en du selv har lavet. Troede du havde købt den sådan som på billedet. Hvad er det du har brugt til at sætte den fast på en knage eller?

Men jeg fik ikke svar på det med rensebenzinen.. ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ja, det er en knage, og et ½ CD cover, limet med en limpistol til en 20´er fra netto :D

Rense benzin og zippo benzin lugter forskelligt, så det er ikke det samme stof. men har set i forskellige extraktions guider, at de kan bruges i stedet for hinanden...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
HAHA sej tingest tjalfe. det viser bare hvilken opfindsomhed folk sætter for dagen når det kommer til deres forbrug af rusmidler :D

Titel:
Medlem

Så er det færdigt, håber jeg da.. Havde regnet med at få et nogenlunde tørt produkt som kunne hakkes til pulver, men det der er tilbage efter husholdningsspritten er fordampet, har en ret slimet konsistens. Skal det være sådan?

Titel:
smadr dem med en kødhammer - virker ganske fint - det gjorde jeg, he he - bare husk at ligge dem på et skærebræt og ikke bordet...

Junior medlem

TimeKiller skrev:
Jep, så kom der endnu en tråd :)
Var i bilka og købe noget husholdningssprit i går, men blev lidt usikker, så jeg vil lige høre om det her kan bruges..
Billede
Der står det er 93%, der står godt nok ikke hvad resterende 7% er, men jeg går selvfølgelig ud fra det er vand, men vil lige være sikker på der ikke også er andre skumle ting i.. Nogen som ved??
Havde først tænkt mig at bruge vodka indtil jeg kom i tanke om hvad den slags koster..

Og så vil jeg også gerne lige høre om der er nogen som har en genial måde at knuse frøene på? Har forsøgt med morder og blender men det hjælper ikke det helt store.. Jeg har nu sat dem i blød i lidt vand og håber på de bliver lidt mere medgørlige..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
//Indlæg fjernet af Deres moderator da det simpelthen var ligegyldigt for diskussionen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]