Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Min vens kat lavede en koldtvandsekstraktion af 38 kodimagnyler og det gik fint nok og jeg det drukket (fuck det smager klamt!) og fik det lækkert etc, men så dagen efter da jeg vågnede var min hørelse helt fucked - det lød somom det rungede helt vildt. Det fadede langsomt ud i løbet af en 4-5 timer.

Mit spørgsmål går så på om det er pga, der var for meget acetylsalicylsyre i ekstraktet og det var det der skyldte min hørelse? Kan huske Gonso har skrevet at nedsat hørelse er en bivirkning af overdosis acetylsalicylsyre...

Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Ad Hoc skrev:
Min vens kat lavede en koldtvandsekstraktion af 38 kodimagnyler og det gik fint nok og jeg det drukket (fuck det smager klamt!) og fik det lækkert etc, men så dagen efter da jeg vågnede var min hørelse helt fucked - det lød somom det rungede helt vildt. Det fadede langsomt ud i løbet af en 4-5 timer.

Mit spørgsmål går så på om det er pga, der var for meget acetylsalicylsyre i ekstraktet og det var det der skyldte min hørelse? Kan huske Gonso har skrevet at nedsat hørelse er en bivirkning af overdosis acetylsalicylsyre...

<lamer>
Undskyld, men...din vens kat lavede kodein ekstrakt? Sådan en kat må jeg ha :)
</lamer>[/b]

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
LOL

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
ringen/susen for ørerne er et typisk tegn på overdosis af acetylsalicylsyre.

Titel:
Medlem

Ligesom ved lightergas?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: KbhK
Jeps - som de Tjille skriver.
har selv prøvet det - og fik MEEEEGA noia - men der er IKKE fare for varig hørenedsættelse. (At din lever bliver blastet er en anden sag :shock: )

PubMed, søgning på "aspirin hearing loss"

[Reversible hearing loss in acute salicylate intoxication]

[Article in German]

Wecker H, Laubert A.

HNO-Klinik der Universitat Witten/Herdecke, Katholisches Krankenhaus Hagen gGmbH. a.laubert@kkh-hagen.de

Acetylic acid, such as aspirin, is one of the most commonly used medication in Western societies. Aspirin overdosage causes ototoxic side effects in some patients, such as bilateral mild to moderate sensorineural hearing loss and tinnitus. Recent literature describes, that salicylates act as competitive inhibitors of Cl- anions at the anion-binding site of prestin, the motor protein of the outer hair cell. This molecular mechanism correlates well with the clinical audiological mainstays of aspirin-induced hearing loss, dose dependency, cochlear site of hearing loss and reversibility.We report about a young man with an acute moderate aspirin intoxication resulting in asymmetric hearing loss of 50 dB HL and tinnitus for five days. Otoacoustic emissions were absent on the first day of intoxication but could be measured again on the fifth day after the intoxication. As the ototoxic side effects resolve with in two or three days, no specific treatment is necessary for ototoxicity. Medical treatment of acute or chronic aspirin intoxications aims to decrease further drug absorption by gastrointestinal decontamination and to accelerate elimination by alkaline diuresis. Only in severe intoxications hemodialysis may be considered to treat neurologic, pulmonal, renal or cardial complications.

Publication Types:
Case Reports

PMID: 15143764 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Hvis du kommer for tæt på OD-dosen kan du også få problemer med at høre det næste stykke tid.
En af mine venner fik en mild OD på heroin og havde ekstremt nedsat hørelse de næste par dage...

Mvh Jonas!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

For laaang tid siden var jeg på Opiat nedtrapning.
Da vi så var rigtigt elendige,jeg tror det var 4-5 dag,og det peakede rigtig,,fik vi den lyse ide,at vi ville da æde noget af al den Kodein, der var jo Kodein i Kodimagnyler???
Og dum (hundesyg og vild efter at blive rask) pryglede jeg 38 styks.OMG...
(Det var før "man" vidste alt det vi ved idag)lol.

Jeg blev selfølgelig hundesyg,mere end jeg var i forvejen.
Mine abstinenser forsvandt,Kodeinen virkede,men jeg havde sådan en kvalme,og en ringen for ørene som om jeg havde 100% tinnitus i begge ører.Når nogen sagde noget,lød det ligesom om jeg var viklet ind i en dyne.
Jeg brækkede mig HVERT 15 min.i næsten 8 timer......

Det har jeg aldrig gjort mere.ROFL...

Titel:
Tidligere holdmedlem

jeg syntes egneligt en svag aspirin forgiftnign kan være charmerende, men det er nok bare mig

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

LMAO... :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]