Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej

Dette er min første post herinde, og måske har der været et lignende spørgsmål før, men har dog ikke kunne finde det med søgefunktionen.

Mine spørgsmål er følgende(pseudoteorier frabedes, tak):

1: Udover et decideret kit til testning af kokain, hvilke metodes findes så? Hvis ikke der findes nogle, hvilke indholdsstoffer består et sådan kit af?

2: Hvis man kan fjerne urenheder i kokain – altså lave det til base form – med salmiakspiritus eller ammoniak, burde der så ikke være en kemisk metode, som nemt kunne fjerne urenheder i Kokain(pulverform) og som derfor gør, at det kan indtages oralt med behag?

Jeg spørger udelukkende af nysgerrighed. ;)

M.v.h.
[/b]

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out in the perimeter with no stars
Nu har jeg ikke prøvet at tage freebase oralt, men jeg har prøvet at spise en lille klump cola, man bliver jo temmelig bedøvet af det, så jeg kunne ikke forstille mig at det ville være særligt "med behag" at indtage rent cola.

Titel:
Junior medlem

Nu er behag jo en subjektiv størrelse :wink:

Der menes her, at man prøver at beholde udgangspunktet(pulver) dog med et renere stof.

Et tredje spørgsmål, hvis der er muligt, er indtagelse af base oralt modsat almenkendte pulver så bedre?

Titel:
Insane psychedelia user!

Du kan tjekke smeltepunktet for dit kokain... jo lavere smeltepunkt, jo mere blandet op.

Og hvorfor skulle det blive mere behageligt at indtage oralt, ved at det er renere?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
http://psychedelia.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=15277

Titel:
Junior medlem

Treasure skrev:
Du kan tjekke smeltepunktet for dit kokain... jo lavere smeltepunkt, jo mere blandet op.

Og hvorfor skulle det blive mere behageligt at indtage oralt, ved at det er renere?

Har du en mulig skala for ovennævnte synspunkt?

Siger heller ikke, at det skal være behageligt, men har på fornemmelsen, at indtagelse af base oralt ikke er så behageligt.

Derfor spørger jeg, om der er en nemmere metode, end det link DR-D kommer med.(har tjekket artiklen, men er ikke en så stor kemiker igen)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Treasure skrev:

Well. Det er ikke altid SÅ entydigt.
Men man kan nogenlunde resonnære sig frem på den måde, hvis urenhederne findes i krystalstrukturen...lattice imperfections
Men fordi at coken er cuttet med et andet stof, så behøver smeltepunktet ikke nødvendigvis at være lavere. Hvis cutmidlet har højere smeltepunkt end coken i sig selv, vil det være svært at "fremkalde" et lavere smeltepunkt end coken har i sig selv. Hvis coken i sig selv er rent og der kun er brugt et cutstof, så får man nærmere to smeltepunkter...

Citat:
Derfor spørger jeg, om der er en nemmere metode, end det link DR-D kommer med.(har tjekket artiklen, men er ikke en så stor kemiker igen)

Hej og velkommen til :wink:
Det vist så pædagogisk udpenslet, som det kan være. Jeg tror ikke at du finder en nemmere eller bedre "opskrift" end den Doktoren har linket til...

Titel:
Junior medlem

Citat:

Hej og velkommen til :wink:
Det vist så pædagogisk udpenslet, som det kan være. Jeg tror ikke at du finder en nemmere eller bedre "opskrift" end den Doktoren har linket til...[/quote]

Tak :D

Det er muligvis pædagogisk, men at udføre en sugefiltrering er jo ikke ligefrem verdens nemmeste problemstilling – måske jeg har misforstået metoden?

Tilsættelse af æter er en anden problemstilling, da jeg ikke fik fat i, om det er 100 % nødvendigt?

PS: Ikke nogle, som har prøvet at indtage base oralt?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]