Altså nu har jeg ikke selv nogen praktisk erfaring med hvilke urenheder der kan befinde sig i amfetamin, f.eks. cuttemidler eller synteseurenheder, og hvordan man lettest kan rense dem ud. Cuttemidler som lactose har en høj vandopløselig (ca. 180 mg/mL ved 25 grader), så de vil sandsynligvis heller ikke udrenses med acetone og kan udfældes sammen med amfetaminsaltet, hvis det resterende pulver omkrystalliseres i et polært solvent, f.eks. vand.
I praksis tror jeg dit resultat af en oprensning i høj grad kommer an på hvilke andre stoffer du har i blandingen. Der kan være stoffer, der rent kemisk minder meget om amfetamin (syre-base egenskaber og molekylevægt), som vil være ekstremt svære at adskille uden at skulle bruge indviklede derivatiseringer eller adskillelse med apparatur.
Jeg har selv lige postet en mulig fremgangsmåde til at isolere og oprense amfetamin uden at det er alt for avanceret, som rent teoretisk burde fungere, men da jeg ingen praktisk erfaring har med det kan jeg ikke sige om det vil virke 100%.
Citat:
Burde man i princippet ikke kunne få et helt rent produkt, hvis man først opløste sit amfetamin i vandig base, tilsatte organisk opløsningsmiddel, omrystede, rensede den vandige fase, lagde de organiske faser sammen, inddampede til et mindre volumen og herefter tilsatte vandig svovlsyre. Herefter omryste, vaske den organiske fase med mere svovlsyre og til sidst inddampe. Burde man så ikke få et rent sulfat-salt af sin amfetamin uden lactose og f.eks. kreatin?