Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Først og fremmest er jeg ikke sikker på om tråden skal ligge her, men det faldt mig mest naturligt.

Sad og kiggede på dette link: http://www.erowid.org/psychoactives/faq ... .shtml#mao

Citat:
Tryptamine derivatives and beta-Carbolines have been detected as endogenous metabolites in mammals, including humans. Methyl transferases that catalyze the synthesis of tryptamines, including DMT, 5-MeO-DMT and bufotenine, are found in human lung, brain, cerebrospinal fluid, liver and heart (McKenna & Towers 1984). In the pineal gland MAO is the primary inactivation pathway of serotonin, a neurotransmitter synthesized from the amino acid tryptophan. If MAO is blocked by harmine, harmaline or other MAO inhibitors serotonin can be converted by the methyltransferase enzymes HIOMT and INMT into psychedelic tryptamines (serotonin --(HIOMT)--> 5-MeO-trypt. --(2*INMT)--> 5-MeO-DMT).

So, ingesting l-tryptophan to increase serotonin levels, a candy bar to increase the amount of tryptophan getting to your brain and natural plant material containing 25-50 mg harmine/harmaline to block MAO, all at the same time, might cause your pineal gland to synthesize substantial amounts of 5-MeO-DMT (Most 1986). Similar results might be obtained by substituting 5-hydroxytryptophan (5-HTP) for tryptophan. Normal sleep-inducing doses of melatonin have also been taken with reversible MAOIs with the resulting psychoactive effects suggesting significant interaction of the two substances. This is extremely dangerous for persons with existing amine imbalance or schizophrenia. For normal, healthy people possible consequences are bad.

A potent inhibitor of INMT, which is a necessary enzyme for the synthesis of DMT and 5-MeO-DMT, is found in particularly high concentrations in the pineal gland. A bypassing or inhibition of the synthesis of this inhibitor might be responsible for trances and other psychedelic states achieved "without drugs" (Strassman 1990). See Strassman's article for more info and speculation about the pineal gland.

Har læst det igen og igen, men jeg er lidt usikker.

Betyder det at hvis man indtager harmin/harmalin (eller andre MAOi's) og l-tryptophan/tryptophan/5-htp, vil hjernen (muligvis) omdanne serotonin til DMT eller 5-MeO-DMT
:roll:

Jeg er ikke en haj indenfor kemi, så hvis nogle begreb er lidt slatne i kanterne, så slagt mig ;)

Håber på fine svar....

//blazR

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er ihvertfal det der som udgangspunkt står...

Hvis du indtager en MAOi, der hæmmer for nedbrydningen af serotonin, lidt ekstra "brændstof" til at danne serotonin (i form af Tryptophan el. 5-HTP) samt sukker for at få hjernen til at optage mere tryptofan, burde hæmningen af MAO enzymet gøre, så den dannede serotonin i stedet bliver omdannet af enzymerne HIOMT og INMT til 5-MeO-DMT.

Det er dog lidt selvmodsigende, at der nævnes at man kan øge dannelsen af 5-MeO-DMT i pinealkirtlen, men samtidig er ikke nævnt, at enzymerne, der står for denne omdannelse, findes i dette område.

Det er en meget god teori og det er sikkert også sandsynligt nok, at der vil blive dannet 5-MeO-DMT, men bid mærke i at der står might cause your pinealgland... - dvs. der er ikke nogen der har lavet nogen forsøg el. lign. Det er ren spekulationer og tanker ud fra tidligere forsøg der har påvist forekomsten af disse stoffer, men intet om reaktionsrækkerne, bivirkninger el. lign.

I praksis tror jeg ikke du vil mærke noget andet end den normale virkning man får af at indtage en MAOI som harmaline el. harmine. Der er også spekulationer om at størstedelen af den mængde 5-HTP el. tryptofan som indtages bliver omdannet i blodet. Og da serotonin ikke kan passere blod-hjerne-barrieren, ja så får du ingen effekt. Dermed ikke sagt at man ikke får nogen effekt af at indtage 5-HTP, for det gør man jo, men jeg tror det ekstra tilskud af 5-HTP el. tryptofan ikke gør den store forskel fra eller til.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak for det fine svar Treasure :)

Fandt i øvrigt også lige dette link som jeg vil dele med Jer: http://www.breakingopenthehead.com/foru ... -1147.html

//blazR

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Kemispasser nummer et her, jeg har lige en tanke.
Jeg er jo godt nok modstander af dyreforsøg som udgangspunkt, men betyder det ikke at man kunne bruge dyr til at fremstille sit 5-MeO-DMT? Hvis man havde en hvis fysiologisk indsigt kunne man vel godt finde den rigtige kirtel og så hente det der?
Det vil vel sagtens også være mere besværligt end bare at lave en syntese, men sådan rent teoretisk?

Titel:
Insane psychedelia user!

Nu fungerer hvert område jo i hjernen jo ikke som en separat enhed, men som et samlet hele. Du kan ikke bare fjerne en del af hjernen og så fungerer resten af hjernen fint nok, men manglende den evne eller funktion som den bestemte del, man har fjernet, måtte have.

Kort sagt, jeg tror ikke man kan fjerne pinealkirtlen for at fodre den med tryptofan og så få dannet en masse 5-MeO-DMT. Desuden tror jeg vi snakker ret beskedne mængder 5-MeO-DMT der bliver dannet, så det ville nok ikke være den smarteste fremgangsmåde.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej det lader ikke umiddelbart som om det er vær at forsøge sig med, men synes nu alligevel det er ret spændende :)

//blazR

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Dextrose skrev:
Og du bliver snart fucking bannet, hvis du ikke holder op med at poste ligegyldigt offtopic lort!

Capiché?

ond skyld. Min smeltede plastikhjerne har svært ved at adskille sjov og alvor. Jeg skal nok tage mig sammen i fremtiden.

Det lyder interessant med omdannelsen af serotonin til 5-MeO-DMT. Er der nogen mulighed for at man kan danne nok til en psykedelisk rus?

Titel:
Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
Treasure skrev:
Kort sagt, jeg tror ikke man kan fjerne pinealkirtlen for at fodre den med tryptofan og så få dannet en masse 5-MeO-DMT. Desuden tror jeg vi snakker ret beskedne mængder 5-MeO-DMT der bliver dannet, så det ville nok ikke være den smarteste fremgangsmåde.

Men mon ikke man kan isolere generne for de to enzymer, opformere dem ved PCR, ligere dem i plasmider og indsætte dem i en passende vært, fx. Escherichia coli, under en stærk promotor, og så isolere genprodukterne på den ene eller anden måde. Ek/lic plasmider med HIS-tags er ret smarte fordi de kan oprenses på en Ni[sup]2+[/sup] søjle og taget kan fjernes med enterokinase. Så vil jeg næsten tro, at man kan lave en enzymatisk syntese af 5-MeO-DMT i et reagensglas.

Det kan hamps moral muligvis også leve med :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]