Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 17:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halløj psychedelia, lang tid siden jeg har postet, men jeg har et spørgsmål til nogle af jer kemi-hoveder :D

Jeg er hjemvendt fra ferie, hvor jeg har været så heldig at få fingrene i noget DXM, problemet er bare at jeg fik valgt det forkerte produkt, så nu står jeg med nogle piller der indeholder ret meget sødemiddel. Jeg har heldigvis fundet en ekstraktionsmetode som jeg mener virker både for hostesaft + hostepillerne (eller hvad man nu vil kalde dem.) hvilket er kaldet Agent Lemon http://www.dextroverse.org/extractions.html

Mit spørgsmål er nu, hvilke produkter er mest hensynsmæssige at bruge til ekstraktionen? Ren ammoniak virker ret ligetil, da det vist kan købes i de fleste supermarkeder, men jeg er meget i tvivl om napthaen, da jeg helst ikke vil bruge zippo lighter gas, da jeg frygter der måske er nogle urenheder i.

Håber i kan hjælpe som sædvanligt :).

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Dedikeret medlem

Almindelig borup rensebenzin er ren naphta. :)

Husk at det er noget giftigt stads og sørg for god udluftning hvis det ikke er muligt at arbejde med det udendøre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for svaret! Er kommet lidt i tvivl om ammonium godt nok, har borup også det? Søgte lidt, fandt salmiakspiritus, men tvivler STÆRKT på at det er dét jeg leder efter.

Hvis der kan bruges andre kemikalier end ammonium, så sig endelig til!

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Dedikeret medlem

Jeg vil tro at salmiakspiritus er hvad du skal bruge. Det er en opløsning af ammoniak i vand, hvilket vil sige en blanding af NH3 + H2O og NH4OH i ligevægt. Ammoniak er iøvrigt et giftigt stof, hvis fare du kan læse om her: http://www.kemikalieberedskab.dk/ikkort/58/ik.kort.[].582.html (det konkrete datablad er for opløsninger på 10-30%, salmiakspiritus er som regel på 25%)

Jeg ved ikke om du kan bruge andet end ammoniak, men hvis du kan, tvivler jeg på at det er lettere tilgængeligt eller mindre skadeligt end ammoniak. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]