Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey psy

Nu har jeg efterhånden interesseret mig længe for psykedeliske stoffer, jeg har aldrig rigtig fået prøvet noget der gav rigtige visuels. Jeg har prøvet, ren (alfa, beta 50-50 Thujone), cannabis, lattergas (N2O), Alkohol, HBWR (LSA). And thats about it. Jeg vil dog gerne bevæge mig over mod at prøve noget psykedelisk, se ting, opleve noget nyt. Men synes virkelig mange er afskrækkende omkring psykedeliske stoffer, både her og på andre forum, og er kommet til at DMT nok er for stærkt til at ligge ud med, og har det bare personligt bedre med svampe end mange af de andre. Men nok om det, jeg har så tænkt på, at for mig, ville jeg føle mig mere sikker ved at kunne ryge mig til et psykedelisk trip, men rygning af psilocybin, er jo næsten ikke muligt da det nedbrydes/ bliver ustabilt ved 200 grader, og en joint glød mellem 250-300 grader, altså alt alt for meget til at holde det stabilt. Jeg hørte så noget om at vape ville fungere, jeg har bare ingen vaporizer, jeg har dog en e-cigaret (Ego-T). Nu kom jeg så til at tænke på, ville det være muligt at udvikle/udvinde en tinktur til min el smøg ved at koge noget glycerin svampetinktur? eller om det måske er nødvendigt/muligt at konvertere psilocybin til psilocin og så opløse det i glycerin for at få en tinktur der kunne ryges og derved give en psykedelisk oplevelse til mig og mine venner, bare ved at ryge på min e cigaret? jeg er frisk på at hvis ingen kan give info, men bare har forslag eller anden indvending om hvad de tror i henhold til emnet, bare at give mig i kast når jeg fremme ved svampesæson har nogen svampe at lave det af og fortælle hvad jeg får ud af det. Men giv mig noget respons, synes i hvert fald selv det er ret interessant.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Så vidt jeg har læst mig frem til, kan det ikke betale sig at vaporisere freebase psilocin/psilocybin - eller salte deraf for den sags skyld. Det lyder i mine ører som spild af tid og lækre drågz..

Hvorfor ikke bare spise svampene? Hvorfor føler du dig tryggere ved at ryge dig til et psykedelisk trip?

Medlem

Doseringsmæssigt tror jeg bare jeg har det bedre med at kunne tage det lidt af gangen i stedet for at smide en dose ned i mavsen og derefter vente på en virkning jeg ikke ved om jeg kan håndtere. Men hvis det er den eneste vej er jeg stadig fuldstændig frisk på det, jeg er bare bange for badtrips, men har en overdådig lyst til at prøve psykedelika og har dermed så meget lyst at frygten virkelig kun spiller på om der er andre metoder jeg ville føle mig mere sikker ved, ellers har jeg det helt fint med det, og et badtrip slutter jo altid på et eller andet tidspunkt ligesom almindelige trips. har dog også en lille frygt for HPPD, men det er så minimalt det sker at jeg ikke er decideret bange for det :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Du kan stadig starte lavt selvom du spiser svampene.. Jeg synes i hvert fald det er voldsomt meget arbejde for noget som med stor sikkerhed ikke bliver brugbart :)

Har du haft et badtrip siden du er bange for dem?

Medlem
Brugeravatar

Hvis du er lidt usikker på spistning af svampe, så start heller lidt for lavt, også øg dosen til næste trip. Så vil du også blive mere tryk ved det :) . Hvis det er P.Cubensis du har, så spist 1g , første gang. Det giver nok ikke noget særligt, men det er en god start. Til dit trip nr 2 kan du så prøve at spise 1,5g. Sådan vil du kunne forsætte indtil du har fundet en dose du får det rigtig lækkert over :)

:)

Medlem

jeg ved ikke hvilke, jeg har ikke nogen pt. Jeg skrev i mit indlæg at jeg først ville havde nye ved svampesæson, jeg henter selv den spids nøgenhat jeg kan finde i Danmark. Så tror jeg at jeg vil følge jeres råd, men nej som jeg også skrev til at starte med har jeg ingen rigtige oplevelser med psykedelika, det eneste badtrip jeg har haft var første gang jeg røg cannabis, jeg fik det virkelig dårligt og ikke bare som hvis man er syg/forgiftet men virkelig dårligt med CEV's og lyde der ikke eksisterede, næsten psykose agtigt men alligevel ikke (gider ikke forklare mere om det nu men kan jo skrive den fulde historie på et tidspunkt), men som jeg lærte stoffet og mig selv bedre at kende blev det fedt og fantastisk godt. Så håber måske den kompetence kan hjælpe mig til at få et bedre første psykedelisk trip. skriv endelig nogen gode råd hvis i har tid :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
http://www.shroomery.org/forums/showfla ... 2#13408272

Hvis du følger ham hers råd så kan din første oplevelse ikke gå helt galt.

Jeg var også utrolig skræmt af badtrips første gang jeg skulle træde ind i den psychedeliske verden, mit valg faldt også på svampe som "startstof", da det ikke er vanvittig lang tid du er påvirket. 5-6 timer efter, og så er oplevelsen ovre.
Mit første trip var på 1,5 gram tørrede cubensis, og jeg var meget positivt overrasket. Det var overvældende, men man havde stadig lidt styr over tingene. Grineflip, flotte visuals og tankemønstre du ikke troede mulige. Du kan kun glæde dig :D Gid det var min første tur igen :peace:

Medlem

Men, nu må jeg spørge. Der er kun en første gang og det kan aldrig gøres om, vil i råde til at man bare sørger for at alt bare er 100% i orden? og tak for tippet Deus vult

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Det vil jeg anbefale til hver eneste gang, ikke kun den første... ;) Omhyggelighed har aldrig gjort nogen skade. Efter en rum tid med flere og flere erfaringer, kan man dog godt begynde at bryde nogle af de allersikreste rammer for ens trip hvis man føler sig tilpas med det.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ja, du kommer til at takke dig selv for at have styr på alt, set og setting hedder det også. Sørg for at i/du kan læne dig tilbage og slappe helt af uden at skulle tænke på ting du skal nå og andre uønskede forstyrrelser :)

Medlem

Havde styr på at det hed set og setting, har brugt meget mere tid en nødvendigt på at læse om stofferne, teori, psyke, trip rapports osv... synes virkelig det er interessant, det er næsten som om jeg har flere oplevelser med stoffer som jeg aldrig har taget bare af at læse om de gennem de sidste 3-4 år ;) men glæder mig vildt til at skulle havde "Min egen historie" at fortælle om mit første psykedeliske trip. Men er udendørs, uden mennesker om sommeren ved en sø, et godt setting, med en masse sodavand og such. Det eneste der for mig til at tvivle, er hvilke ideer men kunne få iht. søen? ville nødigt drukne på mit første trip!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det lyder som en helt fantastisk plan! Det lyder præcist ligesom dengang jeg skulle starte, læst og læst, og tror man ved hvad man går ind til, og så får man et spark i røven og det hele er mere fantastisk end man kunne forestille sig :) Du står på brammen til måske dit livs største opdagelse, på kanten af at se sammenhængen mellem alting her i vores verden :D

God tur!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Som jeg forstår det, lyder det som om, du næsten helst vil opleve visuals.
Jeg får langt flere visuals på ketamin/MXE & 2C-C/D end på andet jeg har prøvet, så det kan jeg anbefale dig.
De fire stoffer jeg nævner har oftest været tag på sammen, men 2C-D alene giver gode visuals og er slet ikke så psykedelisk.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Jeg vil gerne havde den fulde oplevelse uden overvældende visuels, men jeg tror jeg starter ved svampe så kan jeg med tiden prøve noget andet når det kommer :D men mange tak for alle tips'ne skriver en triprapport når det er prøvet!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg vil gerne havde den fulde oplevelse uden overvældende visuels, men jeg tror jeg starter ved svampe så kan jeg med tiden prøve noget andet når det kommer :D men mange tak for alle tips'ne skriver en triprapport når det er prøvet!!!

Du kan ikke sådan vælge og vrage, hvad du vil have med. Sådan fungerer psykedelika ikke :) Du bliver nødt til at gå ind til oplevelsen med åbne arme.

Medlem

Det vil jeg gøre, tak for endnu et tip!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]