Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:48


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 okt 2018 03:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2018 02:02
Indlæg: 7
Du starter med at tage 40 ml 95,6% ren ethanol, dette kan købes som ren ethanol eller som spiritus (Rectified spirit, på nettet). Dette puttes i en 250 ml rundbundet kolbe, hvor vi herefter forsigtigt tilføjer præcist 16 ml H2SO4 (Svovlsyre). Dette SKAL være koncentret svovlsyre ikke fortyndet svovlsyre.
Ryst flasken i cirkulære bevægelser indtil hele tilførslen af svovlsyren er ovre, for at sikre det bliver blandet grundigt.
Nu sættes der en tilbageløbs køler på flasken, med fast tilførsel af vand. Dette gøres imens kolben bringes i stille og roligt kog de næste 45 minutter PRÆCIST! (Dette kan gøres på en GAZE).
Herefter nedkøles væsken, hvorefter du tager en porcelæns fordampningsskål med 200 ml koldt desinficeret vand i, og langsomt hælder væsken over i skålen sammen med vores vand.
Nu tilføjer vi 23g CaCo3 (Calcium Carbonat). Dette skal tilføres i fin pulverform så det nemmere opløses i væsken. Calcium carbonaten tilføjes i en let strøm under konstant omrøring, dette burde tage op til 30 min at få opløst helt.
NU skulle vores opløsning gerne vise sig at være neutral på litmuspapir (PH – papir). Hvis ikke gennemgå de øverste punkter og tjek for fejl, da dette er vigtigt.
NU skal vores opløsning opvarmes til 60 C på et vandbad, for at tjekke om temperaturen er nået brug et glas termometer som omrører ;-).
Når temperaturen er opnået Filtreres opløsningen gennem en porcelæns buchner tragt. Ved denne temperatur sker filtreringen hurtigt. Skyl det resterende Calcium Carbonat at tragten med en lille smule varmt vand og tilføj dette til vores filtrerede opløsning.
Nu har vi et produkt der hedder Calcium Ethyl Sulfat, Dette skal vi have lavet om til Sodium Ethyl Sulfat.
Her bruger du en glas omrører imens du tilføjer PRÆCIS en dråbe koncentreret H2SO4 (svovlsyre) til vores opløsning. Dette gøres under OMHYGGELIG omrøring. Dette gør du indtil din glas omrører bliver ”alkalisk” altså at det ligner den bliver forkalket. Når du mener dette er opnået, tager du endnu et stykke litmus papir og tjekker opløsningen. Opløsningen skal kunne gøre rødt litmus papir blåt.
Herefter filtrerer vi opløsningen igen, efter dette vasker vi den tilbagesiddende kalk igen og tilføjer vaske vandet til opløsningen og smider det overskydende kalk væk.
Nu skal opløsningen over vandbad igen indtil vores glas omrører krystalliserer ved afkøling. Når dette er muligt tages væsken af og afkøles. Når den er næsten helt kold, afkøles den helt i et isbad, hvor dette vil skabe vores væske til små krystaller. Når dette er gjort filtrerer du krystallerne fra og tørrer dem i en Eksekutor over Clacium Chlorid.
Nu har du dit færdige Sodium Ethyl Sulfat.


Er det plausibelt? Eller spild af liv?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2018 15:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Det er ikke særlig plausibelt, at du får en basisk opløsning ved at tildryppe svovlsyre (blåt pH-papir) og det er heller ikke særlig plausibelt, at du kan omdanne calcium ethyl sulfat til natrium ethyl sulfat ved at tildryppe svovlsyre.

Jeg synes heller ikke det lyder plausibelt, at du har styr på hvad du laver og vil egentlig råde dig til slet ikke at rode med det her kemi, da det kan gå grueligt galt, når man blindt bare følger en "opskrift".

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2018 16:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
113 parts by weight of sodium bisulfate and 20 parts by weight of pure grain
alcohol are combined in a flask and brought to boiling upon which time the sodium
bisulfate crystals disappear and sodium sulfate forms.

When the reaction has been completed, the flask is immersed in an ice bath and vigorously stirred until the tempurature rapidly goes below 32.3C. The formed sodium sulfate is thus filtered out leaving an anhydrous ethyl hydrogen sulfate/ethanol mix. The excess ethanol is distilled off, and the ethyl hydrogen sulfate is neutralized with an appropriate quantity of sodium carbonate leaving sodium ethyl sulfate. Simple... thats all there is to it!

The secret to how it works is the excess
sodium bisulfate when rapidly cooled below 32.3C forms the decahydrate, or Glaubers salt, and this sucks the water out of the reaction.

Husk og brug 95% ethanol, da NaHSO4 ikke kan suge så meget vand.
Men inden du starter, så synes jeg da liiige du skulle prøve og få lidt styr på dine begreber og din teori mate.

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2018 15:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2018 02:02
Indlæg: 7
Narkopolo skrev:
113 parts by weight of sodium bisulfate and 20 parts by weight of pure grain
alcohol are combined in a flask and brought to boiling upon which time the sodium
bisulfate crystals disappear and sodium sulfate forms.

When the reaction has been completed, the flask is immersed in an ice bath and vigorously stirred until the tempurature rapidly goes below 32.3C. The formed sodium sulfate is thus filtered out leaving an anhydrous ethyl hydrogen sulfate/ethanol mix. The excess ethanol is distilled off, and the ethyl hydrogen sulfate is neutralized with an appropriate quantity of sodium carbonate leaving sodium ethyl sulfate. Simple... thats all there is to it!

The secret to how it works is the excess
sodium bisulfate when rapidly cooled below 32.3C forms the decahydrate, or Glaubers salt, and this sucks the water out of the reaction.

Husk og brug 95% ethanol, da NaHSO4 ikke kan suge så meget vand.
Men inden du starter, så synes jeg da liiige du skulle prøve og få lidt styr på dine begreber og din teori mate.


Mange tak for svaret! Jeg fik en opskrift for 2 år siden, som jeg nu vil prøve at gå efter i sømmene. Og derefter forsøge at sætte mig ind i kemien hvis det kan lade sig gøre :D
P.S jeg er godt klar over at det ikke er legetøj, og da jeg har i sinde at beholde alle fingre osv, går jeg ikke i gang før at jeg er helt sikker på hvad jeg gør.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2018 16:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Selv tak... men kald det nu en syntese. Du skal ikke bage en kage her...

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2018 18:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
EDIT: Du vil have meget nemmere ved og "gå dine "opskrifter" efter i sømmene" hvis du havde styr på den basale kemi inden.
Dit første indlæg er så fyldt med fejl at alle der ved lidt om kemi sidder og krummer tæer, men der er kun en måde og lære det på, og det er ved og øve sig, og læse på sit stof, inden man begynder og lege med synteser der er helt hen i vejret.
Den proces du så fint har skrevet ned, er det en du selv har oversat, eller har du fået den tilsendt sådan?

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2018 19:00 
Offline
Site Admin

Tilmeldt: 21 maj 2002 01:01
Indlæg: 1118
Hej Bambi.

Jeg vil ikke kommentere på den specifikke fremgangsmetode, men blot give heads up hvis dette er et mellemstep til nitroethan (jeg kan ikke se hvad man ellers ville med det).

Syntesen er usansynlig svær og muligvis umulig at få udbytte af. Jeg har selv prøvet ualmindeligt mange gange for 15 år siden og diskuteret syntesen til døde på det gamle the-hive :-D Udbytte er udeblevet i alle tilfælde. Tiden er meget bedre brugt på at finde en kilde til ren nitroethan, som i øvrigt er møg billigt 8)

MVH
KenIshii


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2018 00:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Hej Kennishii, hvilken en af synteserne tænker du på, der giver lavt til intet udbytte?

Har set flere vellykkede synteser på begge, inde på youtube, så kan ikke helt følge dig, så du må gerne uddybe hvad dine erfaringer er med syntesen, da det er et interressant emne :)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team