Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 apr 2021 00:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 mar 2021 21:56
Indlæg: 8
Jeg er absolut ikke kemist, men synes dette kunne være sjovt at prøve. Har fortamol som indeholder paracetamol og kodein, og tænkte at det kunne være sjovt at prøve at få kodeinen ud af dem, så man kunne tage en lidt større mængde

På pakken står der at de indeholder 400 mg paracetamol og 28,7 mg codeinphosphathemihydrat

Først og fremmest.. Er de tal pr. pille? Og hvor meget codein kan man tage sikkert?

Og kan en guide som denne bruges til fortamol? https://www.craftsuprint.com/projects/kids-crafts/bubble-and-water-projects/how-to-perform-cold-water-extraction.cfm

.. hvis ikke, har i så et andet forslag?

Tak på forhånd!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2021 00:57 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Maksimal daglig dose for paracetamol er 4g for en normal voksen. Det skal man tage meget seriøst! Paracetamol er ekstremt skadelig på leveren og en overdose kan give store smerte og uhelbredelige skader på leveren. I forhold til kodein dose eller ekstraktion kan jeg ikke hjælpe dog.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2021 12:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 mar 2021 21:56
Indlæg: 8
Buttkraken skrev:
Maksimal daglig dose for paracetamol er 4g for en normal voksen. Det skal man tage meget seriøst! Paracetamol er ekstremt skadelig på leveren og en overdose kan give store smerte og uhelbredelige skader på leveren. I forhold til kodein dose eller ekstraktion kan jeg ikke hjælpe dog.


Jeps og det er jo lige netop derfor at jeg gerne vil gøre brug af en koldt vands ekstration for at fjerne paracetamolen :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2021 13:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Citere lige en post fra en tråd om samme emne herinde fra

Citat:
Jeg faldt tilfældigt over en publikation, der har kvantificeret kvaliteten af denne tråds oprindelige oprensningsprocedure. Resultatet overrasker mig.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5130903/

Kodein fra 16 stk. ikke-stoppende kodymagnyler blev ekstraheret iht. nævnte procedure, hvorefter ekstraktet blev trippelbestemt til at indeholde følgende:

Kodein(FB): 93 mg 82% Recovery

ASA: 5187 mg 65% Recovery

Ca++: 1181 mg 82% Recovery

Selvom der er relativt stor resultatspredning på ASA genfindingen, så giver analysen sandsynligvis stadigvæk et praj om at processen er ret ineffektiv - og langt mindre effektiv end jeg troede.

Har jeg overset noget?


Overstående har at gøre med kodimagnyler, så ikke helt det samme, men nedenstående link har lidt lignende resultater med cold water extraction af piller med kodein og paracetamol, ligesom dine Fortamol.

https://research-repository.uwa.edu.au/ ... ombination

Citat:
It was found that CWE is able to
remove almost all ibuprofen (up to 97%), but significant amounts
of paracetamol (between 70% and 80% depending on the
formulation) and aspirin (nearly 60%) remain in the filtrate.


Så i et laboratorie-setting har de kunne fjerne op til 80%, men du når nok ikke ligeså gode resultater.

Citat:
It can be speculated that CWE might originally have been devised for
ibuprofen containing combinations and then, without further
chemical considerations, been extended to other combinations
containing different NSAID components. This is of concern as
abusers might have a false sense of security carrying out CWE with
combinations other than those containing ibuprofen and be unaware
of the potential residual non-opioid toxicity of these filtrates


Men for at vende tilbage til spørgsmålet om din guide kan bruges: Teknisk set ja, men teknisk set kan du også ende med at være overfølsom over for begge aktive stoffer og have en RIGTIG ubehagelig oplevelse på en dosis kodein der ikke kommer til dig nogen rus overhovedet... OG de oversælger dælme ret tykt på sikkerheden af metoden og bruger ikke særligt præcis mål, "1/4 of a cup"?... hvilket kan resultere i endnu mere paracetamol i dit ekstrakt end planlagt. Anbefalingen er nej herfra og at du med ret god sandsynlighed godt kan forvente ubehag og ringen for ørene med for høj dosis af paracetamol.

Én ting er at opiater/oider er noget af det farligste/dumme at lege med, en anden ting er at lege videnskabsmand med det for derefter at indtage det. Du har ikke travlt og skal NOK støde på præparater som du ikke behøves at bøvle med på lignende måde, så IMO vent til du har fat i noget mere "rent" at eksperimentere med, men lad vær til at starte med.

Skal man endelig dumme sig på narko, er det rigeligt at have en dosis narko at bekymre sig om af gangen.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2021 13:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 mar 2021 21:56
Indlæg: 8
Læbepomaden skrev:
Citere lige en post fra en tråd om samme emne herinde fra

Citat:
Jeg faldt tilfældigt over en publikation, der har kvantificeret kvaliteten af denne tråds oprindelige oprensningsprocedure. Resultatet overrasker mig.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5130903/

Kodein fra 16 stk. ikke-stoppende kodymagnyler blev ekstraheret iht. nævnte procedure, hvorefter ekstraktet blev trippelbestemt til at indeholde følgende:

Kodein(FB): 93 mg 82% Recovery

ASA: 5187 mg 65% Recovery

Ca++: 1181 mg 82% Recovery

Selvom der er relativt stor resultatspredning på ASA genfindingen, så giver analysen sandsynligvis stadigvæk et praj om at processen er ret ineffektiv - og langt mindre effektiv end jeg troede.

Har jeg overset noget?


Overstående har at gøre med kodimagnyler, så ikke helt det samme, men nedenstående link har lidt lignende resultater med cold water extraction af piller med kodein og paracetamol, ligesom dine Fortamol.

https://research-repository.uwa.edu.au/ ... ombination

Citat:
It was found that CWE is able to
remove almost all ibuprofen (up to 97%), but significant amounts
of paracetamol (between 70% and 80% depending on the
formulation) and aspirin (nearly 60%) remain in the filtrate.


Så i et laboratorie-setting har de kunne fjerne op til 80%, men du når nok ikke ligeså gode resultater.

Citat:
It can be speculated that CWE might originally have been devised for
ibuprofen containing combinations and then, without further
chemical considerations, been extended to other combinations
containing different NSAID components. This is of concern as
abusers might have a false sense of security carrying out CWE with
combinations other than those containing ibuprofen and be unaware
of the potential residual non-opioid toxicity of these filtrates


Men for at vende tilbage til spørgsmålet om din guide kan bruges: Teknisk set ja, men teknisk set kan du også ende med at være overfølsom over for begge aktive stoffer og have en RIGTIG ubehagelig oplevelse på en dosis kodein der ikke kommer til dig nogen rus overhovedet... OG de oversælger dælme ret tykt på sikkerheden af metoden og bruger ikke særligt præcis mål, "1/4 of a cup"?... hvilket kan resultere i endnu mere paracetamol i dit ekstrakt end planlagt. Anbefalingen er nej herfra og at du med ret god sandsynlighed godt kan forvente ubehag og ringen for ørene med for høj dosis af paracetamol.

Én ting er at opiater/oider er noget af det farligste/dumme at lege med, en anden ting er at lege videnskabsmand med det for derefter at indtage det. Du har ikke travlt og skal NOK støde på præparater som du ikke behøves at bøvle med på lignende måde, så IMO vent til du har fat i noget mere "rent" at eksperimentere med, men lad vær til at starte med.

Skal man endelig dumme sig på narko, er det rigeligt at have en dosis narko at bekymre sig om af gangen.


Super informativt svar. Mange tak for det! Dermed er CWE i den her sammehæng ikke noget jeg skal forsøge mig med :D :hjerte:

Jeg er også overrasket over at CWE fatkisk ikke rigtig er så effektiv som der ligges op til når man læser rundt om på nettet.. Er sku glad for at have det her sted, med noget viden. Tak skal i ha!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team