Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 13:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 dec 2019 16:50 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2018 14:44
Indlæg: 5
Hej Alkymister og Troldmænd

Vi har lavet DMT i et halvt års tid nu og der er nogle spørgsmål som jeg håber at i herinde vil kunne hjælpe med at kaste lys over.
da vores yeald er voldsomt svingende er vi ret nysgerrige på at forstå mere om denne magi.

lidt om vores setup og hvordan vi gør :
Vi plejer at kører straight to base metoden, med MHRB Jurema bark i pulver.
Vi bruger kaustisk soda som base.
Rense benzin til vores træk.
udkrystalliseringen foregår i glasfade med låg i fryseren.
Vi genanvender rensebenzinen til den bliver for uklar i det (vi går ud fra det er plantefedt der gør den uklar/grumset over tid ?)
Bark pulver, vand og base står under omrøring i min 4,5time ved 40 til 45 grader før vi laver et træk. :D (ph 13)
Forholdene mellem Barkpulver og vand er 1:10
Forholdene mellem Barkpulver og kaustisk soda er 1:5
Til hvert træk anvendes der så meget rensebenzin som svarer til 10% af den samlede opløsning.

EKs. kunne være 100g barkpulver , 1liter vand, 20g kaustisk soda, og 10ml rensebenzin til hvert træk.
Her kommer de 9 afklarende spørgsmål så:

1. Hvordan kommer DMT’en fra vandfasen over i oliefasen? Er det via diffusion?

2. Er alt DMT ude af barken når det har været holdt ved 40 grader i 5 timer i den basiske opløsning under omrøring? (PH 13)

3. Hvis vi har brugt for meget rensebenzin på vores træk & det ikke udkrystalliseres som det plejer, er DMT’en så i rensebenzinen eller i
opløsningen?

4. Spiller det nogen rolle hvor meget vand der er i den basiske opløsning for at DMT’en kommer fra bark til base?

5. Når man genanvender rensebenzin fra sidste batch, hvor mange gange kan man så gøre det? Bliver den mindre potent? (Opbevares i
fryser)

6. Hvordan oprenser man DMT'en hvis der er trukket for meget plantefedt med ud under udkrystaliserings processen ?

7. Hvilken rolle spiller temperaturen når man laver et træk ? Vi forsøger at holde den på 40 i et vandbad. Er det overhovedet vigtigt at
det er så varmt for at udvaske DMT , ville stuetemperatur kunne gøre det. ?

8. Hvad er den ideelle temperatur på rensebenzinen når man laver sit træk ? (Den kommer fra fryseren af hvor vi opbevarer den) er det
overhovedet nødvendigt at opbevare den i fryseren?

9. Hvordan kan det være at rensebenzinen ikke skiller men bare forsvinder ind i opløsningen ?
Der for svinder ca 100 ml ved et træk hver gang. Ved sidste træk anvendete vi 350ml rensebenzin til ca 3,5 liter opløsning.350g
barkpulver.

Håber på jeres hjælp her kære kemi venner, så kom frisk :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2019 01:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 okt 2019 09:03
Indlæg: 34
Geografisk sted: Jutland
1. Skal ikke kunne svare på det.

2. Altså om alt DMT i barken er blevet freebase efter 5 timer? Ja, stortset alt dit N,N-dmt er. Andre alkaloider tager 24 timer, så som NMT.

3. Den er stadigvæk i rensebenzinen. :lol: Hvis det ikke udklækkes når du fryser det, er koncentrationen af dmt i forhold til naptha for lav. Du kan med fordel fordampe 10-20% af din opløsning og prøve at fryse det igen. Med henblik på fryseprincippet er det bedre at bruge mindre mængder men flere gentagelser med træk.

4. Ja. Koncentration af Bark:Vand spiller ind på hvor effektivt det sker. Generelt afhærnger det af dit forhold af vand og NaoH. Jo mere vand, jo mere Naoh vil du formentligt også skulle bruge.

5. Skal ikke kunne svare på det

6. Efter min mening den bedste måde at gøre det på, er beskreven lige her: Ekstraktion af DMT fra M. hostilis

7. I Teorien kan varm naptha holde langt mere dmt end kold. Men nej, i praksis har folk som har forsøgt sig med det kun dokumenteret en højere urenhed. Det ikke besværet værd. Gør det ved alm stuetemperatur, det virker lige så godt.

8. Stuetemperatur har jeg bedst og nemmest efaring med.

9. Fordi du har skabt emulsion. Hvis du lader opløsningen stå i dage/uge vis vil du se der på "magisk" vis kommer et lag af naptha frem igen. Det er skam stadigvæk derinde :wink:

Jeg ville nok ændre lidt på de tal i STB'en hvis jeg var dig. 1:20 bark/vand, 1.1:1 Bark/NaOH og så trække med noget mere naptha af gangen. Kig evt i Imp's guide og få noget inspiration.

Held og lykke med det

_________________
Young bee... Buzz Buzz


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2019 11:52 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2018 14:44
Indlæg: 5
Tak til dig Vatterpas

Der blev jeg lidt klogere ,, Jeg forsøger mig med mindre batch til jeg har styr på processen.

[quote="VatterPas"]

9. Fordi du har skabt emulsion. Hvis du lader opløsningen stå i dage/uge vis vil du se der på "magisk" vis kommer et lag af naptha frem igen. Det er skam stadigvæk derinde :wink:

Hvad er årsagen til at der opstår emulsion? :eyes:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2019 13:39 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Kolding
Min erfaring siger at emulsionen opstår, hvis du kommer til at ryste blandingen eller generelt håndtere den lidt voldsomt.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2019 12:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 okt 2019 09:03
Indlæg: 34
Geografisk sted: Jutland
Som butt siger, sker der hvis du ryster det for hårdt..
De første mange år prøvede jeg at undgå det, nu til dags er det mit mål.
For mig er det et tegn på du har mixet de to væsker ordenligt, jeg sigter efter det og tager så tiden bagefter til at opløse det med Salt.. Synes det noget "vattet" noget at stå og skulle undgå.. Giv den nu bare gas :lol:

_________________
Young bee... Buzz Buzz


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2019 14:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
VatterPas skrev:
Synes det noget "vattet" noget at stå og skulle undgå


aaa i see wat u did

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2019 11:46 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2018 14:44
Indlæg: 5
VatterPas skrev:
Som butt siger, sker der hvis du ryster det for hårdt..
De første mange år prøvede jeg at undgå det, nu til dags er det mit mål.
For mig er det et tegn på du har mixet de to væsker ordenligt, jeg sigter efter det og tager så tiden bagefter til at opløse det med Salt.. Synes det noget "vattet" noget at stå og skulle undgå.. Giv den nu bare gas :lol:


Jeg har seriøst svært ved at se hvordan du får rensebenzinen skildt ad igen hvis det først er mixet til en stor en smat fase .!
Hvor meget salt bruger du til at komme i for at få det til at skille ? Hva med temperaturen, får du det til at skille ved stuetemperatur ? Og hvor lang tid er det så om at skille?
Jeg har ikke tænkt mig at opbevare alle mine opløsninger i ugevis for at håbe på det en dag skiller,,noget siger mig at der er noget vi "gør forkert" når det ikke skiller næsten pronto.,!
Jeg er nu meget forsigtig i at blande det men uanset så forsvinder der hver gang ca hvad der svarer til et pull ind i opløsningen på de 3 pulls.
Er jeg virkeligt den eneste der syntes det er vildt underligt at der nærmest forsvinder så meget Naphtan ind i opløsningen. ??? :shock:
Jeg laver batch med 300g barkpulver , 250g kausisk soda i 4 liter vand og til hvert pull bruger jeg 350ml rensebenzin. Jeg lader det skille i 45min ved hvert pull.
På 3 pull kan jeg så konstatere at min opløsning er vokset med 350 ml og ved hvert pull får jeg kun 250 ml rensebenzin ud igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2019 14:46 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Kolding
Med lidt varme og bevægelse skiller lagene sig hurtigt igen.


Hvis du ser videoen her, kan du se han ryster blandingen voldsomt, men da han smider den på en varmeplade med bevægelse i skiller lagene hurtigt
https://youtu.be/F2OQh3Qg-1Y

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2019 00:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 okt 2019 09:03
Indlæg: 34
Geografisk sted: Jutland
Det er som sagt normalt der forsvinder noget ind i opløsningen. Der er emulsion der vil komme tilbage hvis du lader det står flere uger.. Jeg har f.eks trukket med 5L rensebenzin og mine samlede pulls var på 3.5L.. Dvs jeg har mistet 1.5L til "opløsningen".. Men det er fuldstændig lige meget, med mindre du tænker omkostning på opløsningenmidlet, da DMT har en fordelingskoefficient mellem din naptha fase og din vase fase, så du får altså 99% af DMT'en ud ved + 3 pulls selvom du har mistet noget opløsningmiddel.

Når jeg svarer dig, er det udelukkende med fokus på praktisk håndtering og arbejdstid. Jeg bruger ca 3-4 minutter på at gennem smadre-ryste mine beholderer, i stedet for omhyggeligt at stå 10-15 minutter med dem. Den første fase tager ca 20 minutter om at skille, og herefter tager hvert pull 1-5 minutter om at dele sig.. Temperatur bruger jeg ikke til at dele faserne, kun salt. Når man hælder det i kan man se emulsionen opløser sig, og hvis det ikke er nok så hælder jeg en skvis mere I og ryster beholderen. Det er som regel nødvendigt. Jeg bruger måske 50g salt pr 5L.. Med temperatur kan man gøre det endnu hurtigere, men man skal også huske og tænke omstilingstid ovs ved den praktiske udførsel.

_________________
Young bee... Buzz Buzz


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2021 23:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 nov 2021 16:58
Indlæg: 1
Hey, ved denne tråd er gammel, men ville bare høre: I bruger vel destilleret vand, korrekt?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team