Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 10:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

@hamp hvis det ikke er muligt nu, hvordan skulle det så kunne være muligt i de tidligere tider ?
Hvorfor skulle aktivt kul kun kunne bruges i gamle dage ?

Medlem

Geografisk sted: Dødens pølse
Ja, det er rigtigt at denaturerings midlet blev ændret så det blev svære..... men derfor bruges der kærnemælk.. det omdanner midlet til et mere flygtigt stof......spørg mig ikke lige hvad det hedder, men skal vi ikke bare vedtage at det er en proces der sker. Derefter er resten lige ud af landevejen. Og grunden til det er blevet fjernet... både denaterings delen, og delen om hvordan man kan destillere med en fryser er fjernet af censuren [img]images/smiles/icon_redface.gif[/img]((( idet det bliver for let at gøre det... jeg har selv prøvet frysedestillation, sårn bare for sjov skyld, og det virker sku udemærket... den eneste fejl er at man får svært ved at komme over 40%.... men hvem drikker alc. der er over 40% det blir da altid tyndet i et eller andet

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg giver hamp ret, det kan praktisk talt ikke lade sig gøre at fjerne denatureringsmidlet og slet ikke med aktivt kul. Jeg læste også om nogen der selv fremstillede sprit og "rensede" methanolen ud med aktivt kul. Ved ikke om det duer, men jeg skal ihvertfald ikke smage [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Medlem

Jeg har snart drukket en del hjemmebrænd, og har ikke taget skade, og har ikke taget skade, og har ikke taget skade, og har ikke taget skade, og har ikke taget skade, og har ikke taget skade, og har ikke taget skade
hhhh seriøst [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] hvad skulle der være anderledes ved hjemmebrændt whiskey/cognac fremfor det der er købt i dyre domme............. med mindre at alle destillerier har en velbevaret hemmelighed [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] , jeg har lige smagt noget hjemmebrændt cognac som er lagret i 3 år [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] det smagte najs, (faktisk som en flaske til 5-600 kr her hjemme) og jeg har da lidt af mit syn endnu [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja det kan da være det er godt, men jeg gider bare ikke løbe risikoen. Det er jo din egen sag...

Medlem

Hvis man bruger de samme råvarer og metoder som de store destillerier (og det gør man) hvad skulle så være forskellen i det ferdige resultat [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tvivler på at du kan lave et så stort setup som dem, men du har ret i at risikoen er relativt lille. Jeg brygger bare selv, 15% og 10 kr./literen. Det holder [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Her er det som bekendt ikke størelsen men gørelsen [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] så man skal nok fukke kraftigt i det for at få træsprit... men hvis der er nogen der har inf. om hvordan det kan gå til vil jeg da gerne høre om det.
For jeg kan i min vildeste fantasi ikke finde ud af hvordan sukker og gær giver træsprit.... men hvem ved [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]