Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 22:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 180 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Næste
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Vil det sige, at...

Put amfetaminen i et kaffefilter og hæld (kold eller?) acetone over.

Hæld en minimal mængde isopropylalkohol på en ske og varm op med en ligther, indtil det koger, og put amfetaminen, som er tilbage i kaffefiltret, ned i det kogende IPA.

Hæld 3 gange så meget lunken acetone ned i, som der er isopropylalkohol.

Lad flasken stå, til den har opnået stuetemperatur, smid det i fryseren natten over, filtrér krystaller fra og klart til brug?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
IPA er stærkt brændfarlig. så ikke noget med åben ild.. opvarm det hellere i et vandbad.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Et vandbad? :?:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
En gryde med vand, så lægger man kolben eller hvad man bruger i vandet, så det bliver varmet op af vandet.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
hehe...

kog noget vand i en gryde, og placer derefter en lille skål, eller lignende deri, og tilføj det som skal varmes op.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

:lol: Kan det derved godt blive opvarmet nok til, at det begynder at koge?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu kan du jo tage gryden af kogepladen, når vandet er varmet op :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det bliver IPA'en vel ikke mere kogende af. :?: :P

Titel:
Medlem

IPA'en koger vel omkring de 70-80 grader?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

CannaChem snakkede noget 82 grader.

Titel:
Medlem

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... +kogepunkt
CannaChem skrev:
Glem alt om gasblus!
Brug i stedet et vandbad, da 2-propanol allerede koger ved
ca. 82°C :wink:

Er den framgangsmåde Psygoa har skrevet rigtig? for sådan har jeg også fattet det. Lige bortset fra at jeg nok varmer IPA'en i et vandbad.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

KenIshii skrev:
Vask først med lidt acetone!

Opløs det derefter i en minimal mængde kogende isopropylalkohol. Tilsæt 3X IPA mængde af halvlunken acetone(eller nok til opløsningen bare bliver uklar). Lad det køle af til stuetemp ved bare at lade flasken stå. Smid den derefter i fryseren natten over. Filtrer krystallerne fra.... Bing bang dynamolygte - ren amfetamin!

Med mindre det har være über cuttet amphetamin, virker denne metode med garanti!

Hvad med om man først opløste sin amf i lidt demineraliseret vand, og filtrerede evt. bundfald fra, og så inddamper amfen efterfølgende, inden man bruger ovenstående metode? På den måde starter man med at få frasorteret alt som ikke er umiddelbart vandopløseligt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hvad med bare at filtrere den varme IPA i stedet for?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Er det en god idé at lade det blive i skålen, imens det køler af, eller ville det være bedst at hælde det ned i en lukket flaske e.l.? I fryseren skal det vel ikke være tillukket...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Du bør anvende en rundhalset, konisk, eller anden kolbe med en lille åbning, for at minimere fordampningen, da IPA fordamper hurtigt ved dets kogepunkt.
Både ved den frivillige og den tvungne afkøling, skal kolben lukkes for at undgå afdampning, således at urenhederne ikke opnår en udfældningskoncentration pga. for lidt væske.

-CC

Senest rettet af CannaChem 31 okt 2006 00:20, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hvor køber man så en kolbe? Men det vil så sige, at jeg skal sætte kolben ned i vandbadet uden låg på, og når IPA'en koger, putter jeg amfetaminen ned i, og så tager jeg kolben op af vandbadet lige bagefter? Eller skal jeg lige vente lidt på, at det bliver opløst, før jeg tager den op? Måske skal kolben stadig være i vandbadet og koge, når jeg hælder acetonen i?

Så siger du også, at kolben skal lukkes under nedkøling for at undgå afdampning, men at det alligevel er smart at lette lidt på låget... Der sker altså ikke noget særligt ved, at det står lidt åbent, i al den tid det tager at køle det ned?

(Der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar. :P )

http://www.f-lab.dk/resources/article_description.asp?ArticleID=1056 Kan sådan én evt. bruges? Og hvor mange ml skal den kunne rumme?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Nej, du skal ikke bruge en plast målekolbe! Brug glasudstyr. Vær lidt opfindsom, men de her to kolbers design er perfekt til formålet.

Rundbundet kolbe;
http://orgchem.colorado.edu/equipment/glassware/rbf.html

Eller en konisk kolbe;
http://gallery.bcentral.com/Gallery/ProductDetails.aspx?GID=4801557&PID=1475231&page=1&sortOrder=0

Det er en omkrystallisering, så derfor skal du lade det hele opløse før du tilsætter acetone og afkøler.

Og sørg så bare for, at så lidt som muligt af den oprindelige, minimale mængde IPA fordamper. Amfen skal ikke rekrystallisere før du tilsætter acetonen.Om låget/proppen er lagt løst på eller skruet fast spiller ikke den store rolle, andet end et evt. stort vacuum.
Læs iøvrigt Ken Ishiis post!

-CC

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Tak for hjælpen. Jeg troede, at det var smart at putte plastik ned i kogende vand. :roll: Jeg har fundet en konisk kolbe næsten magen til på samme side, som dog er 10 gange billigere. http://gallery.bcentral.com/Gallery/ProductDetails.aspx?GID=4801557&PID=1475242&page=1&sortOrder=0 Den fejler vel ikke noget.

Hvor lidt IPA er i øvrigt en minimal mængde? Skal jeg være bange for at bruge for lidt eller for meget?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Kolben på dit link er lavet af borosilikatglas dss. Pyrex, altså varmefast, så den kan godt bruges.

En minimal mængde IPA er den mængde, der netop kan opløse den pågældende mængde amfetamin.

Går jeg helt galt i byen, hvis jeg anbefaler dig at finde en mere kemikyndig makker at udføre oprensningen med???
Det ville jo være lidt kedeligt, hvis du fuckede noget op... :wink:
Du er velkommen til at spørge, men prøv først al læse en røvfuld protokoller og procedurer for oprensning af stoffer generelt :wink:
Så får du dannet dig et billede over principperne i oprensningen.

Go´arbejdslyst!

-CC

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Good. Det bliver nok lidt svært for mig at vide, hvor meget der skal til for netop at opløse mængden af amfetamin, når jeg ikke har prøvet sådan noget før, og specielt når noget af det fordamper, så er det jo svært at bedømme. Det er dét, jeg er mest nervøs for.

Du er nok ikke helt ved siden af, for jeg ved jo stort set intet om kemi. Men jeg kender desværre ikke nogen, jeg kan få til at hjælpe mig. Jeg kunne selvfølgelig lige smutte over på gymnasiet, hive en popsmart fyr ind til siden og spørge, om han vil oprense noget amfetamin med mig, men tror ikke, den holder. Jeg må bare sætte mig så godt ind i det som muligt og lade være med at bruge større mængder amfetamin, som kan gå til spilde. Gracias!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 180 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]