Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 23:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 430 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 22  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Husk at mål PH-værdien

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
http://www.youtube.com/watch?v=LOD48_b6h-g

Lækkert nummer om kodein med tekster til :)

"Codeine, codeine your the nicest thing i've seen"

Junior medlem

Jeg ved godt det er en lidt gammel tråd og der muligvis ikke er megen debat her mere, men jeg prøver:
Nu er jeg ikke just kemi ekspert, og jeg ved heller ikke meget om kodein.
Men det slog mig lige, om man ikke kunne krystallisere det eller på en eller anden måde gøre det fast, og derefter komme det i en kapsel?
Så man slippe for at det er fyldende, og dermed nemmere at gemme til senere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
boinq skrev:
Jeg ved godt det er en lidt gammel tråd og der muligvis ikke er megen debat her mere, men jeg prøver:
Men det slog mig lige, om man ikke kunne krystallisere det eller på en eller anden måde gøre det fast, og derefter komme det i en kapsel?

Hvad er det du forestiller dig du starter fra? Et flydende kodein produkt? En vandig opløsning af kodein-tabletter?

Hvis du har en af de flydende hostepræparater med kodein i 50% sorbitol, kan det godt være lidt besværligt.
Hvis du taler om en opløsning af kodeintabletter, hvor eventuel paracetamol er fjernet, kan du godt udfælde kodein derfra (fx salt) og få et tørt fast produkt.

Junior medlem

Adobe skrev:
boinq skrev:

Hvad er det du forestiller dig du starter fra? Et flydende kodein produkt? En vandig opløsning af kodein-tabletter?

Hvis du har en af de flydende hostepræparater med kodein i 50% sorbitol, kan det godt være lidt besværligt.
Hvis du taler om en opløsning af kodeintabletter, hvor eventuel paracetamol er fjernet, kan du godt udfælde kodein derfra (fx salt) og få et tørt fast produkt.

Hvis man følger guiden får man vel et vandigt slut produkt, sådan har jeg forstået det.
Og jeg tænkte så om man kunne lave det til et fast produkt i stedet, som man derefter kan putte i gelantine kapsler, og indtage det i en pille.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Kodein solgt på apoteket, er som jeg husker det, oftest solgt som phosphathemihydrat-salt. Måske det kunne antyde, at kodein er vanskeligt at udfälde (nogen der kan hjälpe her)? Almindeligvis ville jeg udfälde en amin (som kodein) ved at tilföje saltsyre (eller lignende) til en vandig oplösning.

Junior medlem

Det ville nemlig være super fedt, hvis man kunne lave et salt eller et pulver, for det smager af helvede til :P
så hvis man kunne hive kodeinen ud og smide det i kapsler, så kunne det være mere behageligt :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
boinq skrev:
Det ville nemlig være super fedt, hvis man kunne lave et salt eller et pulver, for det smager af helvede til :P
så hvis man kunne hive kodeinen ud og smide det i kapsler, så kunne det være mere behageligt :)

Hvis du laver et syre/baseekstrakt så kan du ende op med et tilnærmelsesvist rent kodeinpulver.
Så slipper du også af med det laksative magnesium ;)

Junior medlem

CannaChem skrev:
Hvis du laver et syre/baseekstrakt så kan du ende op med et tilnærmelsesvist rent kodeinpulver.
Så slipper du også af med det laksative magnesium ;)

Nu spørger jeg så som uerfaren alkymist, hvordan laves et syre/baseekstrakt? :P Og hvad mener du helt præcist med syre/baseekstrakt? :P

Junior medlem

Jeg har læst lidt om ekstration af kodein, hvor man ekstrahere det med koldt vand, men jeg ved ikke om det virker på kodimagnyler.
Er der nogen der ved/ eller har prøvet det?

Medlem

boinq skrev:
Jeg har læst lidt om ekstration af kodein, hvor man ekstrahere det med koldt vand, men jeg ved ikke om det virker på kodimagnyler.
Er der nogen der ved/ eller har prøvet det?

DET SKAL DU IKKE GØRE MED DANSKE KODIMAGNYL. LÆS TRÅDEN.

Medlem

Nogle forslag til at få den meget ubehagelige væske ned? Jeg kan godt lide rusen, men synes at smagen er noget af det ulækreste, ville næsten hellere drikke ren discount vodka.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
BryGs skrev:
Nogle forslag til at få den meget ubehagelige væske ned? Jeg kan godt lide rusen, men synes at smagen er noget af det ulækreste, ville næsten hellere drikke ren discount vodka.

Samarin;)
Bland ekstraktet op i et glas vand, og tilsæt et brev samarin pr 30 ml ekstrakt(hvis det stadig smager grimt så hæld lidt mere samarin i)

Det er et middel mod sure opstød og halsbrænd - kan købes i bla føtex

EDIT: kommet til at give et farligt råd her - da der ved overdosering af samarin kan opstå metabolisk alkalose og hypernatriæmi. Det kan dog stadig bruges, men brug det i begrænsede mængder

- Abraham Lincoln

Junior medlem

slettet

Senest rettet af bubka 06 aug 2011 14:56, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du skal drikke det hele på en gang, så virker det meget bedre.

Junior medlem

slettet

Senest rettet af bubka 06 aug 2011 14:57, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

slettet

Senest rettet af bubka 06 aug 2011 14:57, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Du burde overveje at holde en pause. At indtage 480 mg kodein hver anden dag virker ikke særlig smart.

Med hensyn til ekstraktionen, så burde koldtvands-metoden fungere HVIS ELLERS HJÆLPESTOFFERNE IKKE PÅVIRKER PROCESSEN, når nu tabletterne ikke indeholder magnesiumoxid. Men det aner jeg ikke om om de gør, så du må have fat i en kyndig kemiker, eller eventuelt foretage ekstraktionen og derefter få slutproduktet analyseret på en eller anden måde (ikke ved at tage chancen og æde det).

Junior medlem

Hvis man vil have kodeinen på freebase kan man så efter den nævnte metode tilsætte rensebenzin, kaserer rensebenzinen, tilsætte kaustisk soda, rensebenzin igen, beholde rensebenzinen og filtrere vandet fra, og derefter bliver det til krystaller???

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
i princippet ja, men det er en dårlig strategi af to årsager: 1) kodein er så godt som uopløselig i heptan. 2) ved basisk pH dannes der magnesiumhydroxid da der stadig er magnesiumioner i opløsningen, hvilket snasker det hele til (opløsningen vil blive nærmest gel-agtig) og gør det umuligt at filtrere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 430 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]