Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 22:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 180 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
ja det ved jeg godt, men hvis den er til at adskille ting så forstår jeg ikke lige hvordan det kan virke? :?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Pharm: Ud fra hvad du skriver vil jeg gætte på at du har tæt på ingen praktisk erfaring med laboratoriearbejde. For det første, så er det da langt fra alle solventer der har lavere kogepunkt end vand, her er toluen og xylen blot 2 eksempler ud af mange. For det andet, så glemmer du at tage højde for azeotropdannelse i din metode, der vil jo sandsynligvis ryge en del vand med over ved destillationen. For det tredje, så er en skilletragt simpelthen langt nemmere at arbejde med, og selvom man har adgang til et veludstyret laboratorie er der jo ingen grund til at gå over åen efter vand.

sekstoi: Når du hælder vand og en upolær væske(fx terpentin) sammen, vil væskerne lægge sig i 2 lag, kaldet "faser", da de ikke er blandbare(oftest ligger vandfasen nederst, men der er visse undtagelser). Disse faser kan man i en skilletragt lukke ud en ad gangen, og dermed adskille dem.

Titel:
Ionium skrev:
Pharm: Ud fra hvad du skriver vil jeg gætte på at du har tæt på ingen praktisk erfaring med laboratoriearbejde. For det første, så er det da langt fra alle solventer der har lavere kogepunkt end vand, her er toluen og xylen blot 2 eksempler ud af mange. For det andet, så glemmer du at tage højde for azeotropdannelse i din metode, der vil jo sandsynligvis ryge en del vand med over ved destillationen. For det tredje, så er en skilletragt simpelthen langt nemmere at arbejde med, og selvom man har adgang til et veludstyret laboratorie er der jo ingen grund til at gå over åen efter vand.

Mit udgangspunkt for oprensningen var, at der var biprodukter fra syntesen og ikke hvad der er puttet i af diverse pushere. Ketoner, aldehyder, amider kan let adskilles fra aminet på den måde. Hvad angår destillationen vil der naturligvis ryge en smule vand med over - det kan man ikke undgå så længe de to kogepunkter for stofferne ikke befinder sig ihvertfald 50 grader fra hinanden. Hvad du skriver med andre solventer, det er skam rigtig nok, men hvis ens solvent har højere kogepunkt end vand, så er det nok også en dum ide at vælge at en destillation. Man planlægger jo sit laboratoriearbejde ud fra de kemikalier man har at arbejde med, så hvis ens solvent har et højere kogepunkt end vand så vælger man en anden metode.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg ville da hellere destillere mit vand fra, end solventen - da solventen giver en masse, ofte særdeles usunde dampe, hvis man ikke bruger vakuum, og hvis man bruger vakuum, ender disse dampe i vandet - fy skamme

hvis du har din base + urenheder i apolær væske, tilføj da HCl-opløsning, og skil den organiske fase fra. skyl evt. apolær igen
skyl med apolær.
tilsæt base, og vask vandet 3 gange med DCM, sorter vandet fra - destiller azeotropen fra, og gas opløsningen med HCl-gas

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
sekstoi skrev:
Jeg har tænkt på at anskaffe mig sådan en skilletragt men hvordan bruger man den? en guide evt?

sekstoi skrev:
ja det ved jeg godt, men hvis den er til at adskille ting så forstår jeg ikke lige hvordan det kan virke? :?

Du har tænkt dig at købe noget du ikke ved hvad gør, ikke ved hvordan virker, og kun ved at den "bruges til at adskille ting" ?

For fucks sake sekstoi? Jeg tvivler på du kender http://www.google.com !?

Titel:
TT skrev:
hvis du har din base + urenheder i apolær væske, tilføj da HCl-opløsning, og skil den organiske fase fra. skyl evt. apolær igen
skyl med apolær.
tilsæt base, og vask vandet 3 gange med DCM, sorter vandet fra - destiller azeotropen fra, og gas opløsningen med HCl-gas

Det er så den samme metode som der tidliger er blevet omtalt - at skille den vandige fase fra gennem en skilletragt. Og jeg nævnte at man også kunne destillere den organiske fase fra. Men du kan da ikke destillere den vandige fase - det er jo der dit produkt er opløst. Så inddamper du jo bare dine krystaller.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
Pharm : hvorfor er det hvergang du blir iretesat så finder du på en ny form og måde at forklare på ? jeg da glad for hovedeparten herinde ik har ladet sig "forfører" af div kemiske og flotte udtryk.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hej alle!

Jeg vil starte med at undskylde for at rippe op i en gammelt emne som dette men jeg har et spørgsmål som jeg ikke har fundet svar på i den store søgemaskine.

Hvor meget acetone skal man ca. bruge/g? - Er det bare til det er nogenlunde "opløst" eller skal det bare vædes lidt så det bliver klumpet vådt? eller skal det svømme rundt som en stor "cocktail"?
Det ville selvfølgelig være nemest hvis jeg fik et ca. tal i "ml" eller lign. Men beskrivelse er også helt fint!

Og....

Skal acetonen have ligget i frysern lidt så den bliver "iskold"? eller er
køleskab fint nok(4-5 grader)?

Håber i vil hjælpe!

Med venlig hilsen BoB

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
BoB skrev:
Hej alle!

Jeg vil starte med at undskylde for at rippe op i en gammelt emne som dette men jeg har et spørgsmål som jeg ikke har fundet svar på i den store søgemaskine.

Hvor meget acetone skal man ca. bruge/g? - Er det bare til det er nogenlunde "opløst" eller skal det bare vædes lidt så det bliver klumpet vådt? eller skal det svømme rundt som en stor "cocktail"?
Det ville selvfølgelig være nemest hvis jeg fik et ca. tal i "ml" eller lign. Men beskrivelse er også helt fint!

Og....

Skal acetonen have ligget i frysern lidt så den bliver "iskold"? eller er
køleskab fint nok(4-5 grader)?

Håber i vil hjælpe!

Med venlig hilsen BoB

Velkommen til :wink:

Formålet med acetoneoprensningen er at vaske urenhederne ud.
Løst anslået skal du bruge ca. 10 ml vandfri acetone(En nyåbnet flaske fra Borup er fin nok til formålet har jeg hørt) pr. g pulveriseret amfetamin.
Du kan med fordel gøre det i et reagensglas eller andet smal cylindrisk glas og en glas eller rustfri stål ske e.l., røre kraftigt rundt, tage låg eller noget plast + elastik over, så acetonen ikke optager vand, og så stille det i køleskabet eller helst fryseren, til det er nedkølet.
Amfetamin er ikke opløselig i acetone!
Når alt er bundfældet, kan den klare, evt. farvede, væskefase afpippeteres eller hældes forsigtigt fra bundfaldet.
Proceduren kan evt gentages, hvis den inddampede acetone viser sig, at indeholde store mængder urenheder.

Den resterende rest i reagensglasset er oprenset amfetamin+evt. cutstoffer der ikke er opløselig i acetone, som kan tørres og vejes for at udregne udbytte.

Titel:
Junior medlem

Sætter lige lidt gang i en gammel tråd.

Jeg har et spørgsmål til acetone oprensningen. Når jeg gør det, og dernæst sniffer det (self ikke lige efter), føles det som om, der sidder acetone 'fast i amfen' eller sådan noget lignende. Det svier ihvertfald en del når jeg sniffer det, ubehageligt for at sige det mindst..

Mit spørgsmål er så om det bare er på grund den renere amf, at det svier, eller om det er acetonen, som 'hænger ved amfen'. ? :?:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Så er alt acetonen nok ikke fordampet.
Hvor længe har du haft det liggende til tørre?

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
præcis, hvis det lugter af acetone, er der acetone i det - amfetamin kan godt tåle at tørre på en radiator, og så er acetonen hurtigt væk.
har du smagt på det ikke-rensede amfetamin?

Titel:
Junior medlem

Hmm.. Nu jeg tænker mig om, har jeg højst sandsynligt ikke tørret det nok..

Jeg har ikke mere tilbage af det.. Det var en hurtig rensning af omkring 1.5 gram, og det var ikke særlig godt, så det var hurtigt væk.. Men jeg skal til at rense noget mere, og søgte så efter lidt råd..

Titel:
MEGATRON

Må jeg lidt amatøragtigt spørge hvad det oftest er for urenheder man får ud ved hjælp af acetone?

Og hvad er forskellen på CannaChems metode og den metode med kaffefilter med amfen i og så acetone ned over?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

dopamin skrev:
Må jeg lidt amatøragtigt spørge hvad det oftest er for urenheder man får ud ved hjælp af acetone?

Og hvad er forskellen på CannaChems metode og den metode med kaffefilter med amfen i og så acetone ned over?

Metoden jeg nævner foregår i f.eks. et reagensglas, hvor "den metode med kaffefilter med amfen i og så acetone ned over" foregår som oftest i en tragt :shock:
Forskellen er nok lige så stor som forskellen på traditionel tyrkisk brygget kaffe og traditionel dansk brygget kaffe.

Men hvis du ikke har sugefiltrering, så den kolde væske hurtigt kan adskilles fra faststoffet, men derimod et alm. gravimetrisk filter, så opvarmes acetonen, således at amfens opløselighed stiger deri....selvom det drejer sig om små mængder.
Hvis du derimod har hele lortet i et reagensglas i fryseren kan den (is)kolde acetone afpipetteres, mens den er kold og amfen dermed er mindre opløselig...
Jeg vil tro at det bedste resultat opnås med kaffefiltermetoden, da urenhederne kan skylles ud med "stempelstrømmen", fremfor snarere at blive fortyndet, som det sker ved reagensglasmetoden.
Allerbedst er selvfølgelig sugefiltrering!

Urenhederne du potentielt set trækker ud, er opløselige i acetone! Hvilke urenheder det drejer sig om, afhænger meget af syntesevejen! Der er ikke skrevet store tykke bøger om urenhederne, men de er dog omtalt på rhodium og andre lignende sider

Titel:
Medlem

Geografisk sted: på toppen.
ja undskyld jeg hiver op i denne tråd..
men er den her fremgangs måde optimal ?

1) 2g amf, ned i et metal glas/krus.

2) hælder 40ml(20ml par gram) kold acetone ned over(den ligger i fryseren i et par timer)

3) tag et kaffe filter og hæld al acetonen fra

4) så har jeg oprenset amf eller holder denne fremgangsmåde ikk ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

psyteiz skrev:
ja undskyld jeg hiver op i denne tråd..
men er den her fremgangs måde optimal ?

1) 2g amf, ned i et metal glas/krus.

2) hælder 40ml(20ml par gram) kold acetone ned over(den ligger i fryseren i et par timer)

3) tag et kaffe filter og hæld al acetonen fra

4) så har jeg oprenset amf eller holder denne fremgangsmåde ikk ?

Du vil i hvert fald have frasorteret alt der er opløseligt i acetone, hvilket nok primært er urenheder fra produktionen. Der vil dog sandsynligvis stadig være det meste af cut-midlet tilbage, i hvert fald hvis det består af laktose, talkum, kreatin, og den slags.

Titel:
Medlem

og forresten skal man røre rundt i glasset med amf'en og acetone eller skal det bar ligge i 2min ?

hmm okay hva med protein pulver blir det heller ikk renset fra =? og den slags kan man få det sorteret fra ? har læst det her og der står noget med isopropanyl, er det den eneste måde at sortere de sidste urenheder fra på eller ?

edit:

har nu læst tråden et par gange nu, kan det passe at jeg skal tage acetonen og amf'en og gøre som overstående men så putte det hele i fryseren, med noget film over i et stykke tid eller ?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

psyteiz skrev:
har nu læst tråden et par gange nu, kan det passe at jeg skal tage acetonen og amf'en og gøre som overstående men så putte det hele i fryseren, med noget film over i et stykke tid eller ?

Ja, knus dit stof så meget som muligt, tilsæt acetone, rør/sving rundt, påsæt låg/film og så i fryseren i 20-30 minutter.
Bundfaldet er amfetamin(plus evt. andre stoffer, som ikke opløses af acetonen, men det kommer an på hvilket/hvilke stoffer amfetaminen er cuttet med).

Titel:
Medlem

kan man skaffe det det isopropanol i matas/supermarked ?

ville den metode her gøre det til 99%rent amf ?

Citat:
KenIshii

Citat:
Vask først med lidt acetone!

Opløs det derefter i en minimal mængde kogende isopropylalkohol. Tilsæt 3X IPA mængde af halvlunken acetone(eller nok til opløsningen bare bliver uklar). Lad det køle af til stuetemp ved bare at lade flasken stå. Smid den derefter i fryseren natten over. Filtrer krystallerne fra.... Bing bang dynamolygte - ren amfetamin!

Med mindre det har være über cuttet amphetamin, virker denne metode med garanti!

for jeg lige kan forstå det her citat lidt bedre, prøver jeg lige selv at opdele det i numre.
ret mig hvis jeg har misforstået noget takker ;)

1) tag 20ml acetone for hvert gram amf, put amfen over på et kaffe filter og filtre amfen 3-5gange ? er det godt nok ?

2) kog en minimal mængde ipa (vand kogning ? 5ml per gram er det okay)? når det koger hælder du din amf ned i .

3) derefter tilsætter du 3gange den mænge ipa af acetone(dvs. 5gange 3=15ml per gram acetone ned over?)

4) lad din skål/flaske stå, til den er nedkølet til stuetemperatur.

5) smid den derefter i fryseren natten over (8-10timer).

6) filtre krystaler fra=99% RENT AMF ? er dette korrekt ?

plix giv mig respons...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 180 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]