Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 23:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej.

Jeg har prøvet KenIshii´s metode, men uden held. Hvorfor?

Nedenfor er en lille beskrivelse af min fremgangsmåde.

Omkrystallisering af 0,7 gram amfetamin:

Jeg bragte en vandbad i kog og isatte en E-kolbe med 6 ml. IPA hvorefter IPA´en kom i kog ved 82 C. Jeg hældte 0,7 gram amfetamin i kolben (efter Dextroses anbefaling med at knuse det i en morder) og blandede det godt for at få amfetaminen opløst. Umiddelbart syntes opløsningen at være fundet sted men så efter 5 min. var det meste faldet til bunden og IPA´en var ikke klar længere men hvid. Jeg gik så ud fra at IPA´en havde opløst amfetaminen og tilsatte 18 ml. lunken acetone (40 C) og lod den stå til stuetemperatur. (ca. 20 C) for herefter at stille kolben i fryseren i ca. 8 timer vilket svarer til "natten over". Efter de 8 timer havde jeg ingen krystaller, men en skummetmælks-hvid acetone og bundfald.

Jeg går ud fra at jeg har lavet en fejl i opløsningsprocessen med kogene IPA fordi der var så meget bundfald?. Jeg mener ikke selv at amfetaminen var cuttet så meget op igen da den havde lugten, smagen og fugtigheden.
Men selvom amfetaminen var cuttet ca. 50% op, så burde jeg da alligevel have ca. 0,35 gram krystaller i kolben og ca. 0,35 gram bundfald (hvis altså ikke noget hænger i acetonen så bundfaldets vægt falder.)

Nogle der kan hjælpe?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Nu har jeg ikke selv prøvet oprensningen men hvis du læser lidt om amfetamin her på siden, så vil du opdage, at ren amf hverken lugter eller er fedtet. Det er urenheder, der gør den slags...

Desuden har langt de fleste af politiets beslaglæggelser af amfetamin en renhed på omkring 10%, hvilket skulle give dig omkring de 70mg.

Og hvis der har ligget bundfald i kolben da du stillede den i fryseren, så hjælper det ikke meget at krystallerne udfælder, så bliver de jo bare blandet med urenheder igen.

Som sagt har jeg ikke selv prøvet oprensningen, men jeg vil anbefale dig at gøre det om igen. Lad acetone og IPA fordampe og start forfra, og så vent med at tilsætte acetone til det er helt opløst.

Held og lykke!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Det fremgår ikke helt tydligt om der stadig er bundfald af fyldstoffer efter IPA´en er opvarmet, eller om du har filtreret opløsningen?
Følg Ken Ishii´s post, men husk at filtrere IPA´en for evt. uopløselige urenheder mens den stadig er varm. Først efter filtreringen tilsættes acetonen for at udfælde den IPA-opløste amfetamin.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Ok, jeg lader IPA og acetone fordampe, opløser det igen i IPA, filtrerer og tilsætter acetone når det hele er opløst, og så i fryseren.

Jeg går så ud fra at laktose, kreatin og andre blandingsprodukter eller hvad det nu er cuttet op med ikke opløses i kogene IPA. Så når jeg ved krystallisering har urene krystaller.

Kunne man evt. opløse det i deminiralliseret vand for at få alle vandopløselige produkter fjernet og så stå med amfetemin og andre produkter tilbage i vandet. Eller er amfetamin også vandopløseligt?

noname skrev:
Nu har jeg ikke selv prøvet oprensningen men hvis du læser lidt om amfetamin her på siden, så vil du opdage, at ren amf hverken lugter eller er fedtet. Det er urenheder, der gør den slags...

Jeg har en tommelfingerregel der siger at amfetamin skal lugte, smage og i de fleste tilfælde have den gule farve. Det er næsten altid tegn på at amfetaminen ikke er cuttet så meget op igen. Det er min erfaring. Jeg er klar over at amfetamin købt på feks. apoteket er den reneste der fås og den hverken smager, lugter eller ligner om man vil, gade-amfetamin. Men verden over i de forskellige lyssky laboratorier er det ikke altid muligt enten med eller uden vilje at producere et rent produkt. Derfor min tommelfinger regel med amfetamin skal smage, lugte og være gullig da amfetamin ofte i de lyssky laboratorier er urene. En nogenlunde sikker måde på at det du køber ikke kun er laktose, kreatin og alle mulige andre blandingsprodukter. Også min erfaring.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Det fremgår ikke helt tydligt om der stadig er bundfald af fyldstoffer efter IPA´en er opvarmet, eller om du har filtreret opløsningen?
Følg Ken Ishii´s post, men husk at filtrere IPA´en for evt. uopløselige urenheder mens den stadig er varm. Først efter filtreringen tilsættes acetonen for at udfælde den IPA-opløste amfetamin.

Nej jeg filtrerede nemlig ikke IPA´en overhovedet! Jeg kunne se at min IPA var blevet hvid og jeg havde en del bundfald som jeg ikke filtrerede fra min varme IPA.

Jeg regnede lidt naivt med at krystallerne ville ligge på toppen af IPA og acetone efter frysning og ikke bundfælde.
Men jeg filtrerer nu bundfaldet og tilsætter derefter lunken acetonen i IPA osv...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Appelsinen skrev:
Jeg går så ud fra at laktose, kreatin og andre blandingsprodukter eller hvad det nu er cuttet op med ikke opløses i kogene IPA. Så når jeg ved krystallisering har urene krystaller.

Jeg ved ikke med laktose, men kreatin bliver i hvert fald ikke opløst i nævneværdig grad i IPA.

Citat:
Kunne man evt. opløse det i deminiralliseret vand for at få alle vandopløselige produkter fjernet og så stå med amfetemin og andre produkter tilbage i vandet. Eller er amfetamin også vandopløseligt?

Amfetamin er meget vandopløseligt, men det er kreatin til gengæld ikke. Hvis du er så heldig at dit amf kun er cuttet med kreatin, er det bare at opløse det i vand, filtrere, og inddampe.

Citat:
Jeg har en tommelfingerregel der siger at amfetamin skal lugte, smage og i de fleste tilfælde have den gule farve. Det er næsten altid tegn på at amfetaminen ikke er cuttet så meget op igen. Det er min erfaring. Jeg er klar over at amfetamin købt på feks. apoteket er den reneste der fås og den hverken smager, lugter eller ligner om man vil, gade-amfetamin. Men verden over i de forskellige lyssky laboratorier er det ikke altid muligt enten med eller uden vilje at producere et rent produkt. Derfor min tommelfinger regel med amfetamin skal smage, lugte og være gullig da amfetamin ofte i de lyssky laboratorier er urene. En nogenlunde sikker måde på at det du køber ikke kun er laktose, kreatin og alle mulige andre blandingsprodukter. Også min erfaring.

Det har ikke noget at gøre med hvad der er muligt. Hvis du skyller din amf i iskold acetone, vil du opdage at lugten forsvinder, men virkningen er der stadig. Når "god amf" alligevel kendes på at det stinker, skyldes det at de fleste undergrundskemikere ikke gider løfte en finger for at rense deres produkt, og hvorfor skulle de også det når de bliver betalt efter vægt, urenheder vejer jo også. At amf ofte er fugtigt skyldes som regel at der er blandet en smule vand i, med det formål at øge vægten.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Appelsinen skrev:
Men verden over i de forskellige lyssky laboratorier er det ikke altid muligt enten med eller uden vilje at producere et rent produkt. Derfor min tommelfinger regel med amfetamin skal smage, lugte og være gullig da amfetamin ofte i de lyssky laboratorier er urene.

Så du mener, at folk, der laver amfetamin ikke er i stand til at gennemføre det lille trick, som du forsøger at lave nu? Sådan hænger det ikke sammen, det er noget mere i retning af det, som Ionium siger. Det er vægt og ikke kvalitet, de kemikere bliver betalt efter.
Også derfor mange hjemlige pushere opbevarer deres våde amf i fryseren, ellers tørrer det bare og så kan man ikke få den samme pris for det...

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
nemlig derfor ALLE folk tror amf skal i fryseren, fordi ellers fordamper det og bliver dårligt :P

Jeg elsker når jeg har vist johnny brian noget kridhvidt knastørt amf, helt uden lugt, og han så er flad af grin over mit "sukkerstads" liiige indtil han prøver det :)

Men ok.... hvis jeg var amf pusher så ville jeg da også opbevare det i fryseren.. for hvis jeg betaler for vand så skal kunderne skuda også :P

Og et andet lille trick.. har i amf som skal have et acetone vask.... husk for guds skyld at tør det godt, da amf er ekstremt opløseligt i vand.. og er amf'en fugtig ja så ender det bare i acetonen.

Og husk at acetonen skal være ny og iskold... da acetone suger vand til sig, og jo koldere det er jo mindre opløseligt er amf'en

Ægte speed junkier har sit acetone i fryseren ved siden af chokoladeisen, som jo er det bedste når man har amf kæft på et par dage efter :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]