Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har læst lidt rundt på forum og har forsøgt mig med et par A B ekstrakter af Codein fra kodimagnyler... men det vil ikke virke for mig...

Min fremgangsmåde:
1. opløs pillerne i vand (ca. 2 ml pr pille).
2. filtrer og smid fast stof væk.
3. gør væsken basisk med NaOH opløsning til ph næsten 14 (målt med ph strips)
4. tilfør upolær væske og ryst.
Her går det galt for mig... når jeg ryster væskerne sammen deler den sig i 3 og ikke 2 lag som jeg havde forventet! Det nederste er klart som vand (hvilket det nok oss er) det midterste er mælkevidt og har en gele agtig konsistens øverst ligger et tyndt klart lag igen, som jeg identificerer til at være upolær væske.
Jeg har prøvet med zippo benzin og rensebenzin og begge har samme virkning, dog virker det som at zippo benzin skummer en del.
Jeg har prøvet at se om det var vand og polær væske der ikke skildte af, ved at gi det salt, men det har ingen effekt what so ever!

Er der non der har en ide til hvad der går galt og evt. hvad der kan gøres for at få det til at virke?
Har overvejet om det har noget med den upolære væske at gøre, og om der skal anvendes en anden og i så fald hvilken...

Håber i har en genvej til mit rene trip!

TBF

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Det du ser i midten er emulision, som vil blive mindre hvis du lader det stå i noget tid...det øverste lag indeholder Codeinen, som du tager fra, hvorefter du evt tilsætter mere organisk opløsnings middel, ryster, og igen tager det øverste lag...

fordamp opløsnings middelet, og du har freebase codein
8)

Titel:
Junior medlem

Aah! Det lyder godt, så er jeg ikke helt i hegnet...

Nu er jeg ikke den mest erfarne kemiker, men jeg vil mene der er nogle opløsningsmidler der virker bedre end andre... noget der kan anbefales frem for zippo benzin eller rensebenzin?

TBF

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Noget klorineret (DCM eller Kloroform)... Men eftersom det nok ikke er tilgængeligt for dig, så led efter noget Xylen (Xylol).

Titel:
Junior medlem

Hmm... hvis jeg husker rigtigt, så er Xylen noget man kan destilere sig til fra malingfjerner? Men jeg tror jeg holder mig til rense benz (pga. prisen....)

Hvis jeg vil undgå at smadre hjerneceller af at koge benz væk, så burde det jo være muligt at udfælde codein ved at tilsætte syre, men så har jeg jo problemet med vand der skal dampes væk... non der har ideer til hvordan det gøres kan undgås?

TBF

Titel:
In our memories
Brugeravatar

"Ren" Xylen kan erhverves i byggemarkeder under handelsnavnet Xylol.

Titel:
Junior medlem

Fed mange tak for tippet.... og for at være tålmodig med en newbee :wink:

TBF

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
TheBlueFish skrev:
Fed mange tak for tippet.... og for at være tålmodig med en newbee :wink:

TBF

syntes nu det var et fornuftigt spørgsmål...

skriv endelig hvor stort et udbytte du får ud af extragten

Titel:
Junior medlem

Jeg har lavet et forsøg hvor jeg tilførte edikesyre til den upolære fase. Bare en lille sjat af den i et ragensglas, hvorved den upolære fase blev hvid, hvilket jeg ser som at jeg udkrystaliserer codeinen igen, men så skal jeg dampe syren væk... hvis jeg tilfører citronsyre i pulverform hvad vil reaktionen så være? Nogen der har lavet eksperimentet?

TBF

Titel:
Junior medlem

Update... har forsøgt tricket med citronsyre, og det virker bare ikke... :-(

Så mit næste spørgsmål er, hvor sur skal den vandig syre være for at udskille codeinen? Ja jeg er ikke super kemiker!

TBF

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Prøv at brug en stærk syre i stedet for.

F.eks. lav 3 ekstrakter med 1 ml. 30% HCl (saltsyre) i 100 ml. vand, og inddamp de kombinerede ekstrakter.

Titel:
Junior medlem

Prøver jeg... skal lige ha nakket noget i lab imorgen... er heldig at ha et kemilab lige ved hånden! :roll:

TBF

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Du kunne jo også købe 30% saltsyre i supermarkedet i stedet for...

Titel:
Junior medlem

Hvis min kemi ikke er helt i hegnet, så kan man vel neutralisere saltsyre med brintoverilte vha. HCl + OH = H2O + Cl2 (ved godt den ikke er afstemt) men det gir en masse vand, men det må man jo ta med... Er der andre baser der ikke giver salte ved neutralisering af HCl, da jeg er interesseret i at kunne veje udbyttet af mit ekstrakt uden at skulle til at kontrollere tilsætningen af syre/baser.
Jeg regner med at lave et stort ekstrakt når jeg har testet fremgangsmåden med denne mindre portion...

En strøtanke var om syren bliver påvirket af omdannelsen af alkoholiden eller hvordan forholder det sig?

TBF

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det eneste salt du får som slut produkt burde være Kodein.HCl...

Jeg tror du har brug for at læse op på syre/base-ekstraktioner - der har været en del om emnet her på boardet specielt vedr. DMT-ekstraktioner (her skal du dog være opmærksom på at det ønskede slutprodukt er freebasen, så de guides du vil finde vil ikke være helt "komplette" til dit projekt).

Titel:
Junior medlem

Aha det er sådan den bindes! Men jeg må vel bare prøve mig frem og se om det er spiseligt eller det skal igennem en gang base igen... tror dog jeg vælger en H2O+OH istedet for NaOH... sys den virker lidt giftig at ha i et slutprodukt...

TBF

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hør nu her, mester...

Proceduren går sådan her:

1. Lav et vandigt ekstrakt af dit kodein-salt.
2. Basificér det
3. Lav 3 ekstrakter med et upolært solvent. (freebasen optages i solventet, basen bliver i vandet)
4. Kombinér de 3 upolære faser, og rens dit afløb med den basiske vand-fase.
5. Lav 3 ekstrakter med surt vand (f.eks. med en koncentration på 1 ml. 30% HCl i 100 ml. vand, som jeg foreslog)
6. Kombinér de 3 vand-faser og inddamp dem i f.eks. en varmluftsovn.
(7. Omkrystallisér produktet i et passende solvent - f.eks. IPA eller en anden alkohol)

Jeg går ud fra at du har en skilletragt ved hånden, og ved hvordan sådan en skal bruges, ellers kommer du ikke langt i dit projekt.

Lad være med at fedte rundt med brintoverilte, brug NaOH, Xylen og HCl!
Som du kan se i punkt 4, kommer du aldrig til at få noget af basen i dit slutprodukt.

Titel:
Medlem

1 gram codeinbase opløses i 13 mL benzen. Xylen er så vidt jeg husker para-dimethylbenzen. Det må antages at være noget mere upolært end benzen. Så måske skal der meget mere til at opløse 1 gram. Jeg ville satste på toluen i denne sammenhæng (methylbenzen). Det kan også fås i håndkøb. Dog er det vist ikke så udbredt som xylen.

Har ikke fundet nogen ref. på opløselighed af codeinbase i xylen eller toluen. Er der nogen, som ved det?

Titel:
Medlem

Jeg har siden test det med Xylen. Codein base ER opløseligt Borups xylene. Hvilke mængder der skal til ved jeg dog ikke...

Det gør ekstr. af kodein fra kodi'er helt OTC, men ikke nemmere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]